Sv: Hjälp med dessa hovar
Du skriver ju själv att du använt din egna hovslagare. För övrigt så håller jag med Boj.
Du skriver ju själv att du använt din egna hovslagare. För övrigt så håller jag med Boj.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu får du ta det här precis som du vill, det jag skriver är inte för att trycka ner dig eller så. MEN, jag upplever att du har fladdrat lite som från blomma till blomma, aldrig givit en sak chansen. Den här typen av åtgärder som behöver sättas in tar tid, är man inte villig att ge den tiden så kanske man ska överlåta den till någon annan. Vad än folk skriver som kommer du med motargumentation att det redan är gjort osv. Hur mycket hinner man egentligen på, 1 och ½ år när detta kanske tar minst 1 år i anspråk, och du skriver själv att hästen såg ut så när den kom. Ja desto större orsak att ta tag i det på en gång när man ser det, hästen köptes som jag förstår med detta utseende på hoven.
Jag tror det kommer att vara svårt att ge dig råd, då det ändå verkar som om du inte riktigt vill lyssna och det är mycket bra råd som du tilldelats från flera håll om du bara backar och läser lite.
Det kan också vara så att hoven blivit felverkad från början, och av den orsaken har du även fått andra problem med hästen. Just i detta fall är det fn inte helt tydligt vilket som kom först, hönan eller ägget.
Fast inte brukar de väl skruva pga hovproblem?? Hästen skruvar ordentligt på detta ben och är muskelfattig på v sida kruppan
Dina 2 hovisar lade m a o inte ut. o sen har du haft 2 klinikhovisar- om jag förstår det det rätt.Nej den slår inte på sig, hon går tätt men den stryker sig inte. Har idag tittat på hoven i den vinkeln som fotot är tagit i och nej då ser hoven inte utfluten det minsta lilla. När vi skodde om henne första gången såg hon precis likadan ut som hon gör på mina bilder bakifrån dock betydligt högre trakt.
Skorna har varit utlagda de sista skoningarna, på bilden jag la in sist så hade hoven vuxit utanför skon.
Två, min gamla och min nya.
Hästen såg ut så här när den kom och det är en av orsakerna att den under 1,5 år utretts för vad som orsakar vridningen i benet.
Hade hästen förflyttat sig bra med denna höga långa extremt trånga hovar så hade jag köpt ditt resonemang, men det gjorde den inte
Dina 2 hovisar lade m a o inte ut. o sen har du haft 2 klinikhovisar- om jag förstår det det rätt
Att den inte flyter ut med tiden o blir hög behöver inte betyda att den var trång, utan stått ganska bra. Hellre det än en som är platt. Skon o sömmen håller ju ihop hoven även om den blir för hög. Vilket du borde vara tacksam för.
Jag förstår inte hur du kan ha köpt denna om den nu inte rör sig bra samt är ojämnt musklad.
jag TROR att en del har uppkommit efter att den kom till dig, annars hade du väl hävt köpet
Det är många hästar som skruvar i skritt men rör sig helt o fullt i trav o galopp.
Menar du att den har en störning i alla gångarter?
Om den är så muskelfattig i det ena lär den knappt belasta det eller åtminstone röra sig orent.
Var hästen hjulbent?
Och ändå ringde inte klockorna vid köp?
jag tycker inte att det låter så invecklat om Vet inte ens hittar hälta högt eller lågt.
Är den behandlad i SI-leden bör ju det givetvis kollas upp igen.
att ta ut en massör till en häst som har muskeldegenerering på ena bakbenet hjälper ju föga.
Man kan röntga eller scinta leden o t o m spruta den som jag förstår.
Men du kan ju knappast beskylla säljaren för att ha LURAT dig? Köper man en häst osedd, så är det ju sånt här som händer.
Jag har också köpt hästar osedda, och det skulle aldrig falla mig in att gnälla efteråt.
Varför hävs inte köpet?
Varför gjordes inte en grundlig genomgång av hästen vid köp? Om den är snedmusklad, vrider bak samt är deformerad i hoven så borde till och med den enklaste gårdveterinären kunna hitta det.
Och varför vill du inte behandla hästen själv? Som du skriver har DU inte gjort mer än att ta den till gamla veterinären för kontroll samt haft ute en massör och skott om hästen lika ofta som en frisk häst.
Jag tror det ända du vill med den här tråden är att du vill ha stöd för att avliva hästen så du får ut försäkringspengarna till en ny.
Jaha så du har inte ens bemödat dig att göra en veterinärbesiktning själv?
Nä du får faktiskt skylla dig själv. Folk som försöker lura bort hästar har det funnits i alla tider.
Varför inte vara med när du själv har beställt besiktningen?
Du borde ju misstänkt något när du tog över försäkringen och det fanns reservationer?
Tycker bara det här låter märkligare och märkligare.