Hitta partner

Sv: Hitta partner

Trots att det kan finnas någon här som vet vem jag är ska jag berätta mer. Min fd tjej omkom i en olycka för 5 mån sedan när en mötande bilist bestämt sig att avsluta sina dagar. Vi träffades första gången för ca 20 år sedan och har hållit ihop sedan dess ibland som kompisar och ibland som par. Hon var utomlands och jobbade längre tider upp till ett år itaget, men så fort hon var hemma så umgicks vi mycket. Vi slet för att det skulle funka båda två och lyckades oftast ganska bra med det, vet även att jag med största sannolikhet inte hittar någon lika perfekt igen men hoppas att göra det. sista 3 åren var vi ett par och under den tiden var hon och jobbade i USA 2x1år och lovade att detta var den sista jobbrundan ute i värden. Vi hade kontakt daglig kontakt när hon ej var hemma. Det enda jag saknade hos henne var hästintresset. Kan även tillägga att jag har en skada på ena handen som gör att jag inte gärna går ut för det är alltid någon som lyckas stöta emot utan mening och förstöra min kväll med värk.

5 månader är inte lång tid alls och jag tror inte man hinner sörja färdigt på bara 5 månader. Jag träffade en några månader efter min man dog. Jag var egentligen aldrig kär, jag ville bara känna mig älskad! När min man dog dog ju också känslan av att vara älskad. Och det kunde inte någon annan ersätta.

Det är 8 år sedan och för mig är inte ensamheten värst utan det är Ensamheten Utan Honom. Den kan ju ingen fylla och det är ju den biten jag saknar.

Jag tror du ska fråga dig hur du ser på din flickvän i dag. Här skrev du fd tjej. Betyder det att du älskaDE henne eller betyder det att du älskaR henne? Om du fortfarande älskar henne så utstrålar du ju att du är upptagen redan.

Jag älskar fortfarande min man, finns det då plats för någon annan?
Jag tror som martha att du nog istället behöver en vän.

Att förlora sitt livs kärlek är... finns det egentligen några ord som kan förklarar hur det känns? :crazy:

Att jag får fortsätta leta för jag inte hittat den rätta ännu. Vad som ställer till det får jag återkomma till när klurat lite på de. Kan tillägga att jag inte snålar om jag träffar någon tjej, bjudit ut på restaurang och bio alltid med att jag betalt.

Kan du tänka dig att flytta för kärleken?

Jag vägrar ha en partner som delar mitt hästintresse. Men som du säkert förstår är jag inte representativ för någon allmänhet.

Jag bodde ihop med sonens far i 13 år och han hade noll intresse för min stora passion i livet nämligen dart och jag tyckte att det var tråkigt tills jag blev singel och dejtar två killar som håller på med samma sport och jag vägrar ha en kille som håller på med samma sport igen.

Jag blir galen av att umgås med min respektive hela tiden!!! Jag kvävs, kräks, får myrkrypningar och sliter av mig håret om jag inte får min egen tid där jag inte har ögonen på mig hela tiden. Jag är en egen individ också.

Det klassiska rådet när man vill träffa nya människor är ju att man börjar röra sig i nya kretsar. Hästfolk finns i många olika grupperingar, western, körning, distans osv. Om det är någon som känns intressant och som du verkligen skulle vilja lära dig mer om så kan det vara en idé att vidga vyerna. Inte för att träffa någon. utan för att lära dig något nytt i första hand. Resten faller ofta på plats "av sig själv" när man inte framstår som desperat.

Som kusk tycker jag att det är en fördel att ha en hästintresserad partner. Körning är ju en lagsport, man är alltid två på vagnen när man tävlar och det är inte alltid så lätt att hitta en groom. (Groomen är den som hänger bak på vagnen och ser till så den inte välter). Ännu svårare är det att hitta en hästvan groom.

"Har man några hästar så har man byggt upp en struktur för det. Att byta bort den mot nåt okänt blir som en risk." Tänkte på detta som Ptr skrev. Upptäckte för några månader sedan att jag själv fastnat i just detta. Jag ville gärna börja bygga upp nya kontakter i min nya hemstad och träffa någon ny man också, men jag insåg att jag indirekt använde hästarna som "alibi" för att slippa riskera att bli avvisad. För det är ju inte så kul. Men om man inte har tid att vara social så slipper man ta den risken! Så jag fortsatte att fylla tiden med min häst, jag var ju "tvungen" också eftersom hon var ganska dålig. Dessutom är det ju väldigt praktiskt att fylla all tid för då slipper man tänka på jobbiga saker...

Ts, kan det vara så att du egentligen flyr? Att det är därför du har så fullt upp med hästeriet och samtidigt längar så innerligt efter någon. Ursäkta hobbypsykologen, men det var bara en tanke som dök upp. Det har som sagt var gått väldigt kort tid och sorg kan ta sig lite alla möjliga uttryck.

Kan vara så att du har rätt, men mitt största problem med tiden är att jag får räkna med dubbla tiden på det mesta jag gör. Har bara stödfunktion i vä hand.

Förstår det där med din hand, att det gör sitt till. Min fundering var om "måstena" med häst, jobb och även att du behöver anpassa dig efter din hand blir en värld som är lite extra behändig att vara i just nu så som livet ser ut. Jag bara spånar utifrån mina egna erfarenheter. Det jag upptäckte för egen del var att jag även anpassat hela mitt liv till ett mycket inrutat och begränsat liv. Och det hade ju kommit sig mycket naturligt eftersom jag hade haft ett par år där min energi inte räckte till till allt som hände då och lösningen blev att göra så lite som möjligt förutom det allra mest nödvändiga - helt enkelt för att orka. Vad jag inte märkte då var att jag just vande mig vid att leva i en ganska liten värld och blev kvar i den utan att reflektera över det.

Vad jag försöker få fram (är lite trött i skallen nu och kanske inte så bra på att förklara vad jag menar!) är att jag tror att vi ibland använder våra måsten för att gömma oss bakom dem och inte behöva ta tag i jobbiga saker. Inte för att man kanske inte vill, utan för att man helt enkelt inte orkar.

Jag tror att du kan finna din hästintresserade drömkvinna.

Jag hittade min hästkille på nätet när jag hade fullt upp med häst, nybyggnation och stallverksamhet ihop med heltidsjobb. Han blev snabbt en del av min dag och vi hjälptes åt och fick då tid tillsammans.

Det är underbart att kunna rida ut ihop och det är inte så dumt att stå och småprata när man mockar var sin box. Något som är viktigt dock är att man inte lägger sig i för mycket i hur den andra hanterar sin häst men jag tror att det också krävs lite kompromisser liknande att ha barn ihop.

Jag skulle tipsa dig om datingsidor på nätet, det finns säkert någon som längtar efter härliga uteritter och härliga hästiga dagar ihop med dig.

Lycka till!

Det är det första stycket som gör att du inte får till det tror jag. Det är faktiskt snudd på omöjligt att lägga energi på att dejta om man är eller anser sig vara upptagen så många timmar på dygnet.

Jag vet av egen erfarenhet. :p Man får göra val i livet om man vill träffa nån.

Äh, jag drev eget företag, tränade mina egna fyra hästar OCH tre hundar varav en valp när jag lyckades träffa min sambo. Hade ytterst sällan mer än några minuter här och var obokat.

Han kontaktade mig på facebook, följde med på ett par hundträningar som första dejt och sen var jag fast. Några månader senare flyttade vi ihop på gården där jag har mina hästar.

Så visst kan man träffa nån fast man är upptagen och har en massa intressen. Det gäller bara att råka krocka med rätt person...

Nej då, du kommer inte att missa den rätta när hon dyker upp! Det svåra är att ha tålamod att vänta tills dess. :)

Meh, är det bara jag som ser det uppenbara?
Chanelno5, skicka ett pm till Texasz (?), åk dit, och sen är det klart! (Tänker positivt här...;-)
Du behöver inte ens köpa en hästgård, det har Texasz!

Meh, är det bara jag som ser det uppenbara?
Chanelno5, skicka ett pm till Texasz (?), åk dit, och sen är det klart! (Tänker positivt här...;-)
Du behöver inte ens köpa en hästgård, det har Texasz!

Den nappar jag på om hon står ut med att jag jobbar i Norge från söndag EM till Fredag kväll, sover halva lördagen och tillbringar resten av tiden i stallet med hennes hästar:D

Att vara singel kille i tjejdominerad sysselsättning är betyder inte att det är likhetstecken med att träffa någon lätt. Det finns en hel del förutfattade meningar bland tjejerna rörande killar som arbetar eller håller på med hästar. Sen är det den där saken om att de känner "konkurrens" väldigt lätt med. Som kille är man oftast mer målinriktad vilket ger både erfarenhet och snabb utveckling. Men det uppfattas inte alltd positivt bland tjejer...

Om jag får säga det så har det varit lättast att jobba och få nya kontakter inom galoppen. Det är betydligt vanligare med killar där och det är mindre skitsnack. När man visat att man kan rida så är man accepterad. Lär man sig inte rida där "överlever" man inte första veckan.

Inom dressyren och hoppningen är det nog tuffast. Alla där har synpunkter på hur man rider, hur man jobbar med hästarna etc. Det är lätt att man som kille blir utfryst av "tjejligan".

Personligen har jag kommit närmast de tjejer som håller på med inridning eller tillridning av hästar. Man jobbar gemensamt och närmare varandra då på ett sätt som annars ofta inte förekmmer i hästvärlden. Men även det faktum att man kan rida in hästar kan betyda att en del tjejer vänder ryggen åt en. De accepterar ofta inte att en kille kommer in som kan och får göra saker som de själva inte får. Är man inte "accepterad" av tjejligan är det heller inte lätt att få kontakt med andra tjejer i stallet. För tjejer är tyvärr fantastiska på att "frysa ut och utestänga" de som inte följer mönstret och den gängse uppfattningen. Och få tjejer vågar bryta den uppbyggda ordningen...

Sen finns det alltid undantag. Jag är faktiskt ihop med en dressyrtjej. Men hon är samtidigt hästuppfödare och har ett eget stall utan några andra tjejer. Det betyder att vi jobbar mycket tillsammans med hästarna. Och fördelen med att jobba med unghästar är att det handlar om mycket om just kemi...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 565
Senast: Palermo
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 550
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 143
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
786
Senast: saltakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka