Hitta partner

Sv: Hitta partner

KL

Jag har en singeltjejkompis på 39 år på Gotland som skulle behöva en mysig man.
Kanske skulle sammanföra er. Hon gillar Folkdans, Medeltid, rockabilly mm och är massageterapeut.

Skriv ett meddelande till mig;)

Petronilla

Kan vara så att du har rätt om vilken liga. Var lättare att träffa folk när man red på ridskola, men då var man inte singel.

Kanske du är inne på något där. Det märks lätt om man verkar lite desperat. Lika så om du umgåtts i samma kretsar ett bra tag och tjejerna känner varann. Ingen vill känna sig som den som du stöter på i sista hand när alla andra har sagt nej.

Sen det där med hygien. Ofta rätt viktigt för tjejer. Ibland är man inte så fräsch i stallet och träffas man bara där kan det vara bra att visa att man har andra kläder och kan lukta annat än häst.

Jag får nog sälla mig till den skaran som anser att du kanske nischar dig lite mycket då du förutsätter en hästtjej.

Nu har jag själv inte någon häst sedan ungefär 10 år och ska, faktiskt om några timmar, sätta mig på hästryggen för första gången sedan i sep -11.

Just hästintresse, eller öht djurintresse, ser inte jag som en viktig del hos en partner.
Ibland är det riktigt skönt att inte ha samma intresse som sin partner.

Men på samma gång kan jag förstå din önskan, då jag förutom djur har ett stort intresse för jänkiebilar och har egen. När det gäller det intresset är det jättesvårt att åka på träffar o fester på helger med en partner som inte är intresserad. Partnern brukar ganska omgående ställa krav på att jag inte ska göra detta o då slutar det bara på ett sätt. Tyvärr för denne.

Jag tror att det kan vara svårt att "hitta någon" i stallet så att säga. Jag kan ju bara tala för mig själv, men när jag är i stallet så är jag rätt fokuserad på hästarna, inte säkert att jag skulle komma på romatiska tankar om någon annan hästägare..
Sedan finns det kanske inte så många singeltjejer i varje stall, i vårt har vi ingen alls tex. Och om man inte byter stall ofta så är det ju svårt att träffa någon så.

Jag tror du får göra som vi andra, man letar i "den vanliga världen" och försöker hitta någon som passar en själv och som i bästa fall kan tänka sig att börja odla hästintresse. Min man var inte alls någon hästkille när vi träffades, en nu har han en egen ponny till och med :D
Det är självklart kul att kunna dela intresset med sin partner, men det kan bli svårt att matcha ihop två som redan har egna hästar. Man har så många olika åsikter om hur hästen ska tränas, ridas, vad för typ av stall som är rätt osv. Det kan bli svårt att hitta ett stall att flytta till tillsammans, om du förstår hur jag menar? Antagligen enklare att själv odla lite lagom hästintresse hos sin partner, då kan man forma dem lite som man vill ;)
I början kan man ju låna en (till) häst att rida ut med, eller åka på turridning tillsammans, eller så kan man köra in hästen och ut och åka i vagn. Eller så kan den ena jogga/cykla med ut på ridturen.

Om du reggar dig på någon internetsajt och skriver att du är hästintresserad så tror jag du kommer att få MÅNGA träffar :)

Varför förutsätter du att det inte fungerar på grund av att du har häst?

Jag säger prova internetdejting! Två av mina bästa kompisar hittade sina respektive makar den vägen och de har båda hållit ihop i över tio år. Om du skriver att du är intresserad av hästar får de tjejer som tycker det är attraktivt tillfälle att ta kontakt, men du är inte begränsad till bara dem. Det ÄR svårt att träffa någon i vår ålder för man har inte så många kontaktytor. Man umgås med sina gamla kompisar och några nya kommer ofta inte in. Det var annorlunda när man pluggade för då fanns det fullt av prospektiva partners över allt, och de flesta var inte sambor/gifta.

Jag tror inte du behöver oroa dig för att hästtjejer vill ha sin hobby för sig själv. Jag tror att många skulle tycka det var jättekul att kunna dela intresset med sin man/kille. Har även kompisar som faktiskt gör det och uppskattar det mycket.

Va?! Nej senare tvärtom det är för lite killar och de som jag vet om som har häst är redan tillsammans med någon alt är gay...

Personligheten är nog ändå det allra viktigaste. Men ska jag nu träffa någon så måste den personen fatta att mkt tid går till hästarna. Från tidig morgon till sen kväll. Sen kan jag göra annat under dagen med men hästarna går alltid först det har många killar svårt för.

De behöver alltså inte dela intresset men måste tycka om hästar och acceptera att det är en livsstil.

Finns många som avskyr hästar, är rädda, nej de är inget att ha.

Har aldrig tänkt tanken att man skulle vilja ha hästintresset för sig själv. Är själv singel och i samma ålder och i mitt fall så har jag nog aldrig haft möjlighet att dejta hästkillar. De som funnits i mina stall har inte varit aktuella att dejta.. så jag har nog ställt in mig på att det inte finns något dejtingbart i stallet...:) Fast det skulle vara väldigt trevligt och bekvämt om han fanns i stallet.. jag har prövat dejtingsidor men det var inte min grej så om han fanns i stallet vore det att pröva något nytt! :D

Jag har läst igenom tråden och funderade på en sak. Kan det vara så att tjejer uppfattar det som att du är intresserad av den anledningen att dom är just hästtjejer och inte utav dom som person? Sådant skulle iaf göra så jag inte var intresserad av något mer överhuvudtaget.

Jag har haft egen häst de senaste 8 åren och red på ridskola 8år innan dess så intresset är inte något nytt. men det kan ju uppfattas som att jag intresserar mej för de tjejerna pga deras intresse. Jag har också testat dejtingsidor men mera nobbats som jag uppfattat på det vi skrivit till varandra som att jag lägger för mycket tid på hästen kan ju bli 3-4h dag.

Senast ändrad:

Det här var en intressant tråd så jag funderar vidare;

På vilket sätt menar du förresten att de vill ha hästintresset för sig själva? Är det någon som har sagt att de inte vill träffa någon med häst? För om de inte har sagt det kanske det är som någon skrivit tidigare- inte hästintresset det beror på utan det vanliga med personkemi.

Nu spekulerar jag lite...
Det kan ju kanske vara så att vissa har hästarna som sin "fristad" från övriga livet. Har man då sin partner med sig i stallet, när man behöver egentid, så kanske det blir tokigt.
Jag själv har ju egentid från mina barn när jag är i stallet, en stund då jag inte är "mamma" utan häst-ameo. Vissa behöver nog egentid även från sin partner, utan att det behöver vara negativt.

Att de vill ha hästintresset för sig själva är en uppfattning jag fått för mig, därav la jag ut frågan till panelen här för att få veta eran uppfattning. Har aldrig dolt att jag har häst när jag letat tjej och saknade i tidigare förhållande att hon ej följde med till stallet, hon var med en gång på 3år.

Jag har dejtat både hästkillar o såna som inte har knappt klappat en häst och jag får nog säga att det har med personen i sig själv att göra.
Nu dejtar jag en ickehästkille, jag jobbar heltid natt och lägger ner ca 6 timmar i stallet om dagen ( 3 hästar, travare) ..dock är jag i stallet direkt efter nattpassen , men sen ska jag ju sova tills jag ska ut nästa pass....vill man så funkar det , vill man inte så funkar det inte.

Jag "varnade" honom direkt, men han har ju ett eget liv också som tur är :D

Har haft svårt att förklara att jag behöver lägga den tiden på hästen till icke intresserade. Många verkar tro att det bara är att mocka och kasta till lite mat, borsta av och sadla å rida, men det behövs ju lite mer.

Har haft svårt att förklara att jag behöver lägga den tiden på hästen till icke intresserade. Många verkar tro att det bara är att mocka och kasta till lite mat, borsta av och sadla å rida, men det behövs ju lite mer.

:D
Om du fattar hur ofta "vi tjejer" sagt/skrivit just de där orden angående att hitta en partner :p

Det jag tror att vi alla behöver, är en partner som har ett eget liv. Som i bästa fall har en hobby eller ett intresse som tar lite tid så att de förstår att man VILL lägga ner tid i stallet. Jag var ett tag ihop med en kille som inte hade några egna intressen, han ville alltid veta exakt hur länge jag skulle vara i stallet, och så satt han och VÄNTADE och ringde så snart det drog ut på tiden(dvs alltid).
Det funkade ju inte.
Min man har alla möjliga intressen som kan ta massor av tid, så han är bara glad om jag är borta några timmar så han slipper ha dåligt samvete för att han är borta.

Så, det är mitt tips, hitta tjejer som har lite egna saker för sig! :D

Jag vägrar ha en partner som delar mitt hästintresse. Men som du säkert förstår är jag inte representativ för någon allmänhet.

En f.d. manlig bekant hade för övrigt samma bekymmer som du - dvs., ville gärna träffa hästtjej men fick alltid nobben - och i hans fall berodde det på att han blev så omedvetet (?) desperat att han raggade på allt och alla han kom över; Kvinnor med häst i samma stall, kvinnor han träffade ute på ridtur, väninnor till tidigare nämnda kvinnor, etc. etc. Det verkade inte vara några fel på snubben (han var på mig också och jag tyckte att han var lika trevlig som vem som helst), men han fick helt enkelt inget bra rykte om sig.

Att de vill ha hästintresset för sig själva är en uppfattning jag fått för mig, därav la jag ut frågan till panelen här för att få veta eran uppfattning.

Hur tänker du nu då, när du har fått lite olika åsikter från oss? Vad tror du att problemet beror på och hur ska du komma vidare? Damerna här verkar ju rätt överens om att ditt hästintresse inte är problemet, så vad tror du själv är det som ställer till det?

Att jag får fortsätta leta för jag inte hittat den rätta ännu. Vad som ställer till det får jag återkomma till när klurat lite på de. Kan tillägga att jag inte snålar om jag träffar någon tjej, bjudit ut på restaurang och bio alltid med att jag betalt.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 565
Senast: Palermo
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 550
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 143
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
786
Senast: saltakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka