Sv: Hitta partner
Jag tror att det kan vara svårt att "hitta någon" i stallet så att säga. Jag kan ju bara tala för mig själv, men när jag är i stallet så är jag rätt fokuserad på hästarna, inte säkert att jag skulle komma på romatiska tankar om någon annan hästägare..
Sedan finns det kanske inte så många singeltjejer i varje stall, i vårt har vi ingen alls tex. Och om man inte byter stall ofta så är det ju svårt att träffa någon så.
Jag tror du får göra som vi andra, man letar i "den vanliga världen" och försöker hitta någon som passar en själv och som i bästa fall kan tänka sig att börja odla hästintresse. Min man var inte alls någon hästkille när vi träffades, en nu har han en egen ponny till och med
Det är självklart kul att kunna dela intresset med sin partner, men det kan bli svårt att matcha ihop två som redan har egna hästar. Man har så många olika åsikter om hur hästen ska tränas, ridas, vad för typ av stall som är rätt osv. Det kan bli svårt att hitta ett stall att flytta till tillsammans, om du förstår hur jag menar? Antagligen enklare att själv odla lite lagom hästintresse hos sin partner, då kan man forma dem lite som man vill
I början kan man ju låna en (till) häst att rida ut med, eller åka på turridning tillsammans, eller så kan man köra in hästen och ut och åka i vagn. Eller så kan den ena jogga/cykla med ut på ridturen.
Om du reggar dig på någon internetsajt och skriver att du är hästintresserad så tror jag du kommer att få MÅNGA träffar