Hitta partner

Sv: Hitta partner

Då mina dagar börjar med att åka och släppa ut hästarna kl 5,30 för att hinna till jobbet och slutar 22 med nattmat, så är det troligen rätt svårt att fixa det med någon som inte har samma intresse. Någon som jobbar borta vill jag inte träffa igen. Som det är nu är jag antingen i stallet, på jobbet eller vid datorn. Medryttare är inte att tänka på till min häst då hon inte kan ridas fullt ut än och vet inte om hon kommer att kunna gör det i framtiden heller. Men jag hoppas springa på den rätta tjejen. Fyrfota damer är mycket lättare att hålla nöjda mat och vatten å några tag med borsten genom pälsen så är de nöjda.

Alltså.... Om du skulle ragga på mig så skulle jag undra om det verkligen var MIG du var attraherad av, eller om jag bara råkade passa in i ditt schema och din planering...?

Till dig och TS m.fl.

Bara för att man inte har en hobby som tar en massa tid så betyder det inte att flickvännen/pojkvännen sitter och klagar för det. Finns om än möjligen få som inte behöver ha umgånge alla kvällar i veckan utan kan tycka att det är skönt med en del ensam tid också. Även om just ni två hade väldigt mycket uppbokad tid.

Jag själv är sådan även om jag har haft häst under den gången jag valde att bo med någon annan kunde jag tycka det var väldigt skönt att han var borta flera kvällar i veckan. Fixade oftast ridningen över dagen iochmed att jag bara hade extra arbete vid denna tidpunkt i mitt liv.

Kl

Här är jag med allena, som de säger längre söderut.

Har väl gjort några försök och en som det inte alls var tänkt med lyckades vi faktiskt hänga ihop några omöjliga månader eller vad det blev, var annat som gjorde att det helt enkelt blev för opraktiskt.

Jag har ju mina arbetshästar, och ja de går på lösdrift, utan täcke och kraftfoder. För de hästar som jag har och som de används, då de används till det de gör så passar det. Jag har för lite kunskap om prydnadskörningens ädla konst även om jag skulle vilja lära mig mera. Och för den skull har jag inte samlat på mig några sådana meriter, men där är annat som jag lärt mig istället.

Att para ihop detta med en livssituation som kräver mer arbete än jag kan och vill utföra, det gör att ett gemensamt intresse måste vara med i bilden. Det är mer än åt vilket håll potatisraderna ska sitta för mest praktiska vändningar och om glädjen hästarna har när de springer runt istället föra att komma fram när man ska ha tag i dem.

Där är lika mycket glädjen i att diskutera, spekulera och kanske ljuga ihop nåt tillsammans. Att lyssna på berättelser och försöka föra nåt vidare.

Och måste man vara renlig i ett arbete som är skitigt? Kräng på er arbetskläderna tjejer, jag hävdar fortfarande att det vackraste som finns är en arbetsklädd tjej i arbetstagen.

Känner så med Ts inlägg, även om det går att misstänka att en hel del finns kvar att bearbeta.

Tycks ändå vara så att är man hästintresserad grabb så ses man som nåt konstigt. Det är klart att det finns nån tjej som passar för oss med, men vid våran ålder så har de ofta sitt precis som vi har vårt.

Jag fyller ju 40 nu till hösten så det känns ju liksom dax på nåt vis.

Ptr

Skulle ju personligen gärna träffa någon hästintresserad, helst då western:p

Problemet är att jag inte är flyttbar och de jag ev intresserar mig för är det inte heller....

Har inga krav på att partner måste ha hästintresse, men inte heller det är till någon hjälp.
Tror att det är så att jag rotat mig för mycket i mitt liv, på min gård.

Finns dessutom inte många kanaler att träffa någon, gården upptar den mesta av min tid, och jag går aldrig på krogen....

TS verkar ju heller inte ha mycket fritid och att dejta i stallet tror jag är svårt, även om jag har en bakant som träffade sin man, just i stallet;)

Till dig och TS m.fl.

Bara för att man inte har en hobby som tar en massa tid så betyder det inte att flickvännen/pojkvännen sitter och klagar för det. Finns om än möjligen få som inte behöver ha umgånge alla kvällar i veckan utan kan tycka att det är skönt med en del ensam tid också. Även om just ni två hade väldigt mycket uppbokad tid.

Jag själv är sådan även om jag har haft häst under den gången jag valde att bo med någon annan kunde jag tycka det var väldigt skönt att han var borta flera kvällar i veckan. Fixade oftast ridningen över dagen iochmed att jag bara hade extra arbete vid denna tidpunkt i mitt liv.

Förstår inte riktigt hur du menar? Det är väl inte så många som BEHÖVER umgänge varje dag?

Min point är att man måste göra klart med sig själv om man anser sig vara så upptagen och ändå vill försöka hitta en partner. I mitt fall är det ingen hög prio men hade det varit det hade jag fått prioritera om. Det går inte är ju inte en så enkel inställning om man vill förändra sitt liv. :sneaky:

Tror också att det handlar om prioriteringar. Jag skulle gärna träffa någon men inser att om jag gör det måste jag prioritera annorlunda. Ska jag lägga till ngt i mitt liv- måste jag också ta bort något för att hinna med eftersom dagarna idag är fullbokade från morgon till kväll.

Sen har jag också insett att det inte alltid bara ordnar sig för att man hittar någon med samma intresse. Träffade en person som hade samma intresse som mig men märkte att det handlar ändå alltid om kompromisser/ prioriteringar. Dvs även om man båda håller på med hästar kansek man vill olika saker dvs villl stå i olika stall/ olika orter, på helgen kanske en vill tävla och en vill vara hemma i stallet etc. Dvs märkte jag i mitt förhållande att man ändå måste kompromissa en del och även om man har samma intresse är det inte säkert att man umgås mer än vad man hade gjort med olika intresse.

Nej, men det finns några st i tråden som kommenterat att för att inte ska klagas på att hästen/hästarna tar så mycket så behöver den andra parten en hobby som tar upp mycke tid.

Den avdelning är inte riktat mot dig utan mot flera. Ville få ut att alla inte behöver en hobby som kräver mycke tid för att kunna acceptera att den andra parten har en hobby som tar mycket tid.

I second this. Jag är ingen person som vill ha umgänge med, eller faktiskt inte ens kontakt med min partner varje dag, och jag har inga tidskrävande hobbys. Vad jag däremot har är ett rätt stort behov av total egentid, bara för att det är skönt och för att jag annars känner att partnern är klistrad vid mig. (Jag menar inte att par som ses oftare är klängiga, men jag uppfattar intensiv kontakt med mig så.)

"Snudd på omöjligt" att dejta eller ha en relation kan jag inte heller påstå att jag tycker att det är, min erfarenhet har snarare varit att det finns förvånansvärt många som känner som jag.

Men oavsett, av tråden att döma tror jag åter inte att det är varken TS hästintresse eller tidsschema som gör att tjejer backar. Som Skogstrollet sa får jag verkligen intrycket av att det liksom inte är en specifik tjej som faktiskt är intressant, utan snarare hennes hästintresse och tidsschema.

Min största förhoppning är att kunna göra en hel del tillsammans med hästarna, kanske en kvällstur i skogen och kanske hjälpa partnern från marken när hon rider. Mitt schema är för tillfället väldigt tight, men det får gå över sommaren då jag inte vet om hagkompisen ska vara kvar i detta stall sen. Annars finns det kanske nya möjligheter att träffa någon om jag byter stall. Helgerna är som väl är bara hästarna och slappa, annars får man väl vara utan häst för att slippa vara singel.

Jag tror inte häst eller inte är det avgörande, faktiskt!

Handlar väl om kemi människor emellan???

Skulle personligen aldrig i livet välja bort mitt LIV för att få en partner, och skulle ha svårt att ha en partner som valt bort SITT liv för mig.... Vilken press skulle man inte känna då????:crazy:

Håller helt med.

Finns folk som är lagda åt andra hållet också.

Ganska skönt att få reda på att jag inte är helknasig och ensam om detta dock.

Ibland behöver man vara ensam dock. Och med ditt schema i dagens läge så blir nog dejting lite svårt. Låter som om att det blir extremt svårt att klämma in övrig tid där du + 1 kan göra något. Och du sa själv att du jämför tjejer med henne, hon var perfekt. Deg finns ingen tjej som vill ha den typen av pressen på sig. Man känner sig som att man inte duger.

Det är väl inte speciellt svårt att hålla tvåfotingar nöjda heller? Har man rätt lika värderingar och funkar bra ihop så räcker det långt. Behöver inte ses hela tiden. Men i ditt fall vore det väl bra med en flickvän som kan ha sin häst i samma stall lr på samma gård. Ni kan hjälpas åt. Rida ut tillsammans osv.

Hon gick ju bort rätt nyligen. Sådant kan ta väldigt lång tid. Det är inte säkert att du är redo för en ny relation. Känn efter så vet du.

Skulle ju personligen gärna träffa någon hästintresserad, helst då western:p

Problemet är att jag inte är flyttbar och de jag ev intresserar mig för är det inte heller....

Har inga krav på att partner måste ha hästintresse, men inte heller det är till någon hjälp.
Tror att det är så att jag rotat mig för mycket i mitt liv, på min gård.

Finns dessutom inte många kanaler att träffa någon, gården upptar den mesta av min tid, och jag går aldrig på krogen....

TS verkar ju heller inte ha mycket fritid och att dejta i stallet tror jag är svårt, även om jag har en bakant som träffade sin man, just i stallet;)

Åå! Förstår precis hur du menar. Tiden och orken för sådanna grejer finns inte riktigt. Lite märkligt. Vi vill men vi vill inte ändra på något. Jaha ekvationen går inte riktigt ihop för det krävs ofta lite ansträngning innan man hittar den rätta och därför har jag alltså inte hittat någon. Och sen ju mer tiden går desto mer binder jag upp mig på annat. Skönt på ett sätt och tråkigt på ett annat. Jag fattar faktiskt inte hur en del hittar varandra "det bara händer". Jaha här har inget hänt och skulle inte förvåna mig om det så förblir.

Sen är jag trött på att bli besviken. Lovar saker som inte sker. Nä då klarar jag mig själv.

Under sista året hade vi 16 dagar som vi var fysiskt tillsammans resten av tiden hade vi atlanten emellan.
Jag fattar faktiskt inte hur en del hittar varandra "det bara händer Så var det senast.
dejta i stallet tror jag är svårt Eftersom jag nästan alltid är själv där blir det svårt.
Men i ditt fall vore det väl bra med en flickvän som kan ha sin häst i samma stall lr på samma gård. Ni kan hjälpas åt. Rida ut tillsammans osv Det är det jag hoppas på.
Det är inte säkert att du är redo för en ny relation 9 av 10 dagar känns det som det rätta, den 10 vill jag glömma för då är allt ensamt och nattsvart.
Och du sa själv att du jämför tjejer med henne, hon var perfekt Det tog 17 år innan vi båda insåg det.

...fast det är ju ändå så ...att plötsligt händer det .

jag har varit singel i 8 år ...frivilligt faktiskt för att fr det första har jag inte varit intresserad av relationer o för det andra så har jag inte haft tid o för det tredje så dög ingen åt mig ...men hur somhelst har det ändå hänt...inget stämmer egentligen men trots det så stämmer allt ändå...iallafall än så länge och jag vill nog leva just nu och inte i framtiden :)

Men fem månader efter "ditt livs kärlek" ...nja, det tror jag inte på , du är ju i soregearbetet än och troligtvis inte alls redo för en relation, jag skulle nog mer satsa på en riktigt riktigt go tjejkompis

Så blir det ju gärna!

Har man några hästar så har man byggt upp en struktur för det. Att byta bort den mot nåt okänt blir som en risk.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 565
Senast: Palermo
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 551
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 143
Kultur Brukade ha extremt många hästböcker när jag var yngre, och minns att det fanns en av dem jag verkligen älskade. Har dock inte kvar den...
Svar
8
· Visningar
786
Senast: saltakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka