Hiss och diss del 5

Tillbaka till ätbart..

Skärmklipp.PNG


Diss

Inte goda helt enkelt. Smakar typ lite dill, fast ändå inte? Jag gillar dill men denna känns liksom fel, tror det är gurkan. ÅT typ fem stycken kanske och varje chips blev liksom värre så de hamnade i avfallskvarnen (sambon) som tyckte de var "helt ätbara".
 
På temat dåligt ris får Änglamarks basmatiris en stor DISS.
Blir gröt hur man än gör, vi testade ändå flera gånger och olika tillagningssätt. Det hamnade i komposten. Tråkigt, brukar gilla Änglamarks produkter.

IMG_0419.jpeg
 
strawberry_sunset_product.png

HISS
Den borde heta Cherry Sunset, för det är precis det den smakar. Min kollega liknade den vid flytande körsbärs-PEZ (tablettgodis) och jag håller helt med. Äntligen en kolsyrad dryck med körsbärssmak. Gillar du inte artificiellt körsbär så är det dock inget för dig 🍒
Åh jag måste verkligen prova! Undrar var den kan finnas här hmm, tycker jag sett märket nånstans iaf!
 
Visa bifogad fil 153884

Äntligen testat och den var god!

Jag gillar själva krispet från pepparkakan mer än den i apelsinkrokanten, den är liksom inte lika hård utan mer som ja.. kaka. Själva chokladkakan smakar mest apelsinchoklad men det finns en tydlig pepparkaksnot (som även blir lite "kryddig" i halsen som pepparkaka ihop med choklad lätt blir) men den tillför egentligen inte så mycket? Det är gott, men det vore lika gott utan den. Ärligt talat fick den här mig mest att önska att de kunde släpa en "ren" apelsinchoklad utan krokanten.

Men ja, definitivt hiss!
Exakt, den smakar mest apelsinchoklad och så känner man liiite pepparkakssmak. Hade hellre sett att de gjorde en ren pepparkaksvariant. Apelsinchoklad finns det väl nog av ändå liksom... :yuck: :meh:
Blir en redig diss från mig. 😅
 
1727526237920.png
DISS! Tomatsåsen är jättesöt och smaksatt med en riktigt dålig oregano. Själva botten är väl OK. Kan tänka mig köpa igen om det är riktigt bra extrapris för att sen ha på egen tomatsås.
 
Visa bifogad fil 153884

Äntligen testat och den var god!

Jag gillar själva krispet från pepparkakan mer än den i apelsinkrokanten, den är liksom inte lika hård utan mer som ja.. kaka. Själva chokladkakan smakar mest apelsinchoklad men det finns en tydlig pepparkaksnot (som även blir lite "kryddig" i halsen som pepparkaka ihop med choklad lätt blir) men den tillför egentligen inte så mycket? Det är gott, men det vore lika gott utan den. Ärligt talat fick den här mig mest att önska att de kunde släpa en "ren" apelsinchoklad utan krokanten.

Men ja, definitivt hiss!
Jag ger den här en diss. Tycker att pepparkakssmaken tar över för mycket tyvärr. Ok men inget jag köper igen.
Och WTF, är de bara på 185 gram istället för 200 nu??
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 048
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
212 621
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
216 412
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp