Hiss och diss del 5

Buke borde få mer cred för sin reklam 😅
Köpt men inte testat än.
IMG_5522.jpeg
 
Jag brukar göra egen pumpkin spice latte. Kokar upp mjölk med kryddor och socker (här kan man ta lagom med socker efter smak) och låter det dra ca 10 min. Sen silar man av kryddorna och blandar med kaffe. Har inte receptet framför mig just nu, men kan leta reda på det senare om någon vill ha.
Gärna recept!
 
Buke borde få mer cred för sin reklam 😅
Köpt men inte testat än.
Visa bifogad fil 153778
Nja. Alltså, helt okej men inget ”wow”.
Lite lika tuc @Pilot men ändå inte exakt som dem. Lite större också, mer fyrkantiga.
Testade med naturell philadelphiaost. Kryddan anades väl men försvann rätt mycket. Att äta dem utan något på kändes onödigt, som vilket kex som helst lixom. Känner inte att jag behöver köpa dem igen.

IMG_5528.jpeg
 
Nja. Alltså, helt okej men inget ”wow”.
Lite lika tuc @Pilot men ändå inte exakt som dem. Lite större också, mer fyrkantiga.
Testade med naturell philadelphiaost. Kryddan anades väl men försvann rätt mycket. Att äta dem utan något på kändes onödigt, som vilket kex som helst lixom. Känner inte att jag behöver köpa dem igen.

Visa bifogad fil 153833
Tack! Jag tror nog att jag kommer testa dem ändå, på bilden ser det onekligen ut som något jag hade gillat. Jag gillar känslan av att stoppa munnen full med torra kex, får lite jordnötssmör känsla när allt klibbar ihop.
 
ede50de58ae17a618a6f505f21897710.png


Äntligen testat och den var god!

Jag gillar själva krispet från pepparkakan mer än den i apelsinkrokanten, den är liksom inte lika hård utan mer som ja.. kaka. Själva chokladkakan smakar mest apelsinchoklad men det finns en tydlig pepparkaksnot (som även blir lite "kryddig" i halsen som pepparkaka ihop med choklad lätt blir) men den tillför egentligen inte så mycket? Det är gott, men det vore lika gott utan den. Ärligt talat fick den här mig mest att önska att de kunde släpa en "ren" apelsinchoklad utan krokanten.

Men ja, definitivt hiss!
 
Visa bifogad fil 153885
HISS! Verkligen mjuk och saftig! Generöst med kanel och kardemumma :d
Hahaha, var just på väg att posta om den men du hann före. Skulle nog mer säga att den är OK. Jag hade förväntat mig att det skulle vara kaka som i typ hallongrotta. Istället är det mer en sockerkaka med kanelfyllning. Men orsaken till att jag inte kommer köpa den igen är att den var så svår att få ur formen.
 
Skärmklipp.PNG


Den här är inte ny men då jag varit/är förkyld och torra och fnasiga läppar (och näsvingar) står på menyn har den här kommit till användning igen.

Verkligen helt suverän och fungerar precis som den säger både till läppar och till mindre torra fläckar. Den sjunker in fint i huden och jag upplever att den faktiskt förbättrar torrheten och inte bara tillfälligt lindrar. Alla andra läppbalsam kan ju slänga sig.
 
Visa bifogad fil 153953

Den här är inte ny men då jag varit/är förkyld och torra och fnasiga läppar (och näsvingar) står på menyn har den här kommit till användning igen.

Verkligen helt suverän och fungerar precis som den säger både till läppar och till mindre torra fläckar. Den sjunker in fint i huden och jag upplever att den faktiskt förbättrar torrheten och inte bara tillfälligt lindrar. Alla andra läppbalsam kan ju slänga sig.

Jag instämmer helt!
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 047
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
212 621
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
216 412
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp