Hiss och diss del 5

Men åh, denna måste jag spana in!
Om jag hittat rätt ingredienser är jag dock inte så hemskt imponerad om det inte ens innehåller riktiga kryddor utan endast "arom".

vatten, glutenfritt havremjöl* 10 %, rapsolja, socker, surhetsreglerande medel (kaliumfosfater), kalcium, salt, arom, jod, vitaminer (riboflavin (B2), B12, D2).
Jag bryr mig inte om det står arom eller de specifika kryddorna, så länge det smakar gott. Vi åkte iväg och fikade idag så fick inget tillfälle att smaka!
 
Jag bryr mig inte om det står arom eller de specifika kryddorna, så länge det smakar gott. Vi åkte iväg och fikade idag så fick inget tillfälle att smaka!
Alltså du får ju bry dig precis så lite du vill ^^ Jag var mest nyfiken på om de hade i typ kanel och kardemumma bara, eller om det åsyftas något mer. Ibland har ju vissa till och med i pumpa/pumpa-arom :)
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1727032028461.jpg
    FB_IMG_1727032028461.jpg
    61,6 KB · Visningar: 134
Spännande! Har kikat efter den men inte lyckats hitta den. Är det mkt socker i den? Är känslig för det men vill så gärna ha pumpkin spice! Monin ska ju ha sockerfri syrup, men verkar inte finnas i Sverige.
Jag brukar göra egen pumpkin spice latte. Kokar upp mjölk med kryddor och socker (här kan man ta lagom med socker efter smak) och låter det dra ca 10 min. Sen silar man av kryddorna och blandar med kaffe. Har inte receptet framför mig just nu, men kan leta reda på det senare om någon vill ha.
 
Svag hiss. Fyllningen var jättegod men jag gillade inte bottnen. Fyllningen med Tradizionale-botten hade varit perfekt.

Men är det kris och det behövs snabbmat kan jag definitivt tänka mig att köpa igen. Pluspoäng för tunn botten dock.
Hm, nåja, bättre än diss :D

Vad var det för fel på botten?Det är evigheter sedan jag åt Tradizionale pizza så minns inte ens hur de är tyvärr.
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 049
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
212 623
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
216 413
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp