Hiss och diss del 5

Som så mycket annat med andra ord, suck. Inget jag reflekterat över förrän nu när det syntes så tydligt i bild rakt i ögonen på mig. Vet att jag stod i affären i går och försökte se hur mycket olika produkter innehöll, om det var billigare att ta två av ett märke som var på rabatt eller om jag skulle ta den dyrare... jag hittade inte mängden tydligt. Brukar stå tydligt men tycker numera att det är så smått, det som tidigare stått med större siffror och tydligt markerat.
 
Vi var på Kandyz i Bollnäs. En liten butik ute i ett industriområde med en gammal bil inne i lobbyn och en neonrosa välkomstmatta.. Efter det känns det lite som en baltisk flygterminal eller nåt, när vi gick in kände jag lite så typ kommer vi bli trafficade nu? 😅 Men längre in dolde sig en riktigt fin godisbutik där allt var prydligt, välsorterat och färskt med jättetrevlig personal. Över 1000 sorters lösgodis så vi plockade varsin bytta men köpte också lite "roliga" grejer som inte finns i våra vanliga butiker, bland annat Tzatsiki-pringelsen.

390b9dd8ab55fa56eacbf2c1f26fb301.png


Den här hade jag jättehöga förhoppningar om! Jag gillar den vanliga paprika och texas bbq är min favorit. Tyvärr var den här bara mest salt med en hint av grillkrydda typ. Smakade ingen paprika alls och ingen rökighet heller vilket jag hade hoppats på med "grilled". Blir en diss, tyvärr.
 
40bea174f2969e18da1392a03bccb128.png


Diss!

Smakar typiskt kalorifri apelsinläsk.. men den är inte kalorifri. Otroligt hur något med riktigt socker i kan smaka endast sötningsmedel, usch.
 
d3fbf98489775d4773896887ef541743.png


Hiss

Sämre än Mango loco (men inget är bättre än Mango loco) men helt okej! Smakar mest "monster" men det finns ändå en tydlig ton av passionsfrukt och en hint av typ.. guava tror jag. Lite mer tryck i passionsfrukten så hade den varit godare.
 
9472597a6b2fc4a869de50c4e6f20ab1.png


Diss!

Vidrig. Smakar sockerlösning, ingen jordgubb. Om någon av er gjort ett sånt hemskt diabetes-test där man får dricka flera liter supersöt, äcklig vätska så har ni en smakbild där. Ärligt talat ser man ju på burken att den kommer vara äcklig så det är svårt att bli besviken ändå. Den är iaf fin :)

Det är vad som hunnits gå igenom sedan tisdags, finns några kommande recensioner kvar :D
 
@Exile Tur att du jobbar hårt med detta så vi slipper eller behöver "motbevisa" dig :D
Har funderat på jordgubbsmonstern men den brukar vara svindyr så har avstått. Däremot hoardar jag en snordyr Rosa Redbull i kylen så nej jag har ingen logik :o

Mango loco var jättegod förut, där tror jag att de ändrade något för nu vill jag aldrig ha den. Lite samma med deras Ultra Rosa. Kanske är det bara när jag kommer ur beroendet av vad jag för tillfället är beroende av som hjärnan ställer om till normalt smaksinne:idea:
 
Jag har efter att testat Iced Cotton Candy Redbullen igen blivit förlorad... Inte för söt längre eller för söt och fortfarande jobbigt god iskall:confused:
 
Jag gillade inte Marabou pepparkaka, och tycker att den med apelsin är "meh", så kommer definitivt inte att testa den med pepparkaka och apelsin. Jag känner att jag kan ge den en diss utan att smaka ens :D
 
Jag gillade inte Marabou pepparkaka, och tycker att den med apelsin är "meh", så kommer definitivt inte att testa den med pepparkaka och apelsin. Jag känner att jag kan ge den en diss utan att smaka ens :D
Men tänk oooooooooooooooooooooooooom kombinationen gör det hela till en fantastisk upplevelse som ger dig stjärnor till ögon? Just sayin;)


Nah. Jag väljer själv bort alla dessa dessa ostbollar med eller utan sk hetta pga avskyr ostbågar :D
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 047
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
212 621
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
216 412
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp