Hiss och diss del 5

IMG_5644.jpeg
Jag tänker HISSA den här, även om det blir en väldigt ”smal” hiss då jag tror den endast går att köpa i en liten butik på Öland 😅

Ändock! Så kräver den sin hiss!

(Kan äta den med sked 😍)
 
Jag provade Mango fiesta när den fanns och gillade inte. Jag antar att allas smaklökar fungerar olika helt enkelt :) Jag förstår mig aldrig på de som säger att sådant med socker är för sött eller sliskigt eller liknande när de samtidigt dricker light-varianten. Mitt största problem med de flesta produkter med sötningsmedel är att de blir alldeles för kemiskt söta, tycker inte riktigt socker ens kan komma i närheten.

Vissa smaker verkar ju liksom dölja sötningsmedlet, typ cola eller smaken av "energidryck". Men den senare maskerar ju även smaken av alkohol väldigt bra så det är nog inte så konstigt egentligen :)
Såklart att de flesta smaklökar funkar olika! Jag är själv en kräsen jävel.. 🙈
Normalt dricker jag inget light/sockerfritt för "ska man ändå dricka skiten kan det lika gärna vara riktigt socker och smaka bra!" 😅 och ytterst sällan dricker jag energidrycker, Ultra fiesta drack jag då och då just för att den va så god, senast jag gillade en energidryck va det celsius kokos/ananas..
 
Jag fattar att det finns kunder som vill köpa sockerfritt, jag fattar att det finns kunder som vill undvika konstgjorda sötningsmedel. Men vilken kund vill ha BÅDE socker och sötningsmedel??:confused:
Det kanske inte var en seriös fråga, men det är tillverkaren som vill dra ner på kostnaderna. Byta ut hälften märks nog inte lika väl på smaken.
 
Jag är nyfiken, jag tänker att smaksatta dadlar smakar dadlar + topping, om det är choklad eller jordgubbar eller något annat. Stämmer det? Jag tycker dadlar är så söta i sig därför har jag aldrig testat de smaksatta. Rädd att det blir för sött för min del. 🙈

Jag smakade några förra veckan som smakar chokladboll (annat märke). De smakade verkligen chokladboll! Jättegoda!

Men de godaste är de med lakrits!
 
Jag är nyfiken, jag tänker att smaksatta dadlar smakar dadlar + topping, om det är choklad eller jordgubbar eller något annat. Stämmer det? Jag tycker dadlar är så söta i sig därför har jag aldrig testat de smaksatta. Rädd att det blir för sött för min del. 🙈
Det är nånting skumt med dadlar som gör att de för smaksatta inte smakar så mycket dadel utan de smakar verkligen som det de smaksatts med, väldigt fascinerande!
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 085
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
212 895
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
216 711
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp