Hiss och diss del 5

IMG_1933.jpeg


Hiss!
Inte lika goda som förra, för de saknar den extra sötman, men otroligt läskande och fräsch smak. Mums! :d
 
Tipsar även om att använda Mutti Polpa istället för andra sorters krossade tomater, de är de absolut godaste enligt mig! Min man gör för övrigt sin pizzasås på bara Mutti Polpa, olivolja och basilika. Det är betydligt billigare än att köpa deras färdiga pizzasås och enligt oss blir det godare :d

Visa bifogad fil 153361
Det är synd bara att de inte kan gå över till tetraförpackningar. Råd & Röns test visade på skrämmande höga nivåer av bisfenol A i tomater från burkar och även tungmetaller vilket inte finns i tomater på tetra. Så det skulle behövas en bojkott av produkterna så att de går över till pappförpackat istället.
 
Tipsar även om att använda Mutti Polpa istället för andra sorters krossade tomater, de är de absolut godaste enligt mig! Min man gör för övrigt sin pizzasås på bara Mutti Polpa, olivolja och basilika. Det är betydligt billigare än att köpa deras färdiga pizzasås och enligt oss blir det godare :d

Visa bifogad fil 153361
Använder också den när jag kokar egen! Men ibland behövs genväg när tiden är knapp! Då vill man ju ha gottiga genvägar.
 
Det är synd bara att de inte kan gå över till tetraförpackningar. Råd & Röns test visade på skrämmande höga nivåer av bisfenol A i tomater från burkar och även tungmetaller vilket inte finns i tomater på tetra. Så det skulle behövas en bojkott av produkterna så att de går över till pappförpackat istället.
Men visst finns de på tetra också? Tyckte att jag nyss såg det i Lidls reklamblad 😅
 
1726513663180.png

En stor hiss! Mitt ansikte är väldigt känsligt och torrt, hatar typ allt. Men denna, för endast typ 100:- (jämfört med vad ansiktscreme kan kosta...) funkar utmärkt! Gillar också att den är på tub och inte i burk då jag verkligen inte gillar att doppa fingrarna i gegga :P
 
Det är synd bara att de inte kan gå över till tetraförpackningar. Råd & Röns test visade på skrämmande höga nivåer av bisfenol A i tomater från burkar och även tungmetaller vilket inte finns i tomater på tetra. Så det skulle behövas en bojkott av produkterna så att de går över till pappförpackat istället.
Oj, det hade jag inte koll på!
Använder också den när jag kokar egen! Men ibland behövs genväg när tiden är knapp! Då vill man ju ha gottiga genvägar.
Här kokas den inte, det bara rörs ihop och breds direkt på pizzorna :)
 
Jag har letat och testat måååånga olika medel och metoder för att få bort järn- och kalkavlagringarna i toaletten, så här såg vår toa ut när den var "nyskurad"
20240903_183257.jpg


Så såg jag ett inslag på fb om en som renoverade ett hus och han tipsade om en sådan här: (bilden kommer i nästa inlägg)
 
Screenshot_20240916_225211_Samsung Internet.jpg

Det är som en stor pimpsten, kostade nästan 200 inkl frakten. Använd mest hela stenen for en rengöring och bara gapade över resultatet: (återigen, bild i nästa)
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 006
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
212 102
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
215 950
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp