Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
visades inte
Om Totilas ska vara i avel hela säsongen, kan det då tänkas att han även kommer finnas på TAI? Eller har han kanske alltid bara funnits på fryst?
Är det ingen som har någon film på Snap Shot?
Vore väldigt kul att se hur han ser ut nu. Han var helt fantastisk som treåring (delade en film på honom här på buke då men den finns tyvärr inte mer) så vore väldigt kul att se honom nu.
Om Totilas ska vara i avel hela säsongen, kan det då tänkas att han även kommer finnas på TAI? Eller har han kanske alltid bara funnits på fryst?
Inte förvånad
Om jag räknat rätt så var han ute till allmän beskådning 4 ggr förra året. En hingstvisning och 3 tävlingsstarter..
Undrar om det blir ngt alls iår?! Undrar om de tänker visa ngn ny bild på honom snart?!
Fast att det inte fungerar riktigt med Totilas beror mycket på att S vill att han ska tappas och då står han inte hos Rath utan hos S. Det betyder att träningen blir hattig. I år var det sagt (enligt tidningar på nätet) att han inte skulle betäcka så mycket utan Rath skulle få ha honom hemma och träna/tävla istället men så ändrade sig S och Totilas skulle vara i avel fram till maj. Nu har han skadat sig på bocken, så det blir avel hela säsongen.
Rath är en framstående ryttare och Bretton Woods passar honom dessutom i storlek.
Med tanke på att det är en skada han fått av att hoppa på bocken som gör att han behöver lång tid för att läka, kan man ju med säkerhet utgå ifrån att han inte kommer att hoppa på bocken under den konvalecenten och alltså bara finnas på fryst.
Kan inte moderater slå ihop alla hingstvisningstrådar nu?
Jag blev extremt besviken på Tullstorp. Man såg knappt något, man visste inte vilka hingstar som skulle visas och jag måste säga att det är enorm klasskillnad på Tullstorps visade hingstar och Flyinges visade hingstar.
På Tullstorp var Snap Shot himla fin! Jag stod bredvid en mycket kunnig man, som även är visare för flera hingstar, och han sa att han är säker på att Snap Shot blir en ny Ampere, fast lite bättre än Ampere. Det handlade om något rörelsemönster/benkonstruktion som jag fattade det.
Certus var också himla fin och väldigt cool!
De andra, njaaa, hade höga förväntningar på JJ Rayban, men jag tyckte han var ganska trist.
Av hopphingstarna hoppade väl Diamant de Revel finast, men han är ju ingen fin exterör (enligt mig). Last Mans Hope har ju usla exteriör poäng och är en riktig temperamentsfull hingst som knappt går att hantera så han ryker direkt.
Jag tyckte det var trist att Careful visades ledd, varför? Jag skulle vilja se han hoppa!
Untouchable hoppades jag mycket på, men han leddes också pga skada.
Chirlon leddes med täcke på, så där visade man ju inte upp honom alls.
Flyinge hade fått iordning på visningen i år (förra året var det lite halvrörigt). Bra visning i bra tempo!
Armani Code var riktigt superfin! Såg extremt lätt ut!
Diarado och Balou var även i år riktigt fina!
Sen kom Don Frederic och vilken hingst! Jag som inte ens är paddockvändare fick nästan tårar i ögonen! Bretton Woods och Furstenball var också riktigt fina!
Jag gillar lite tyskt pli, det ska vara organiserat, showigt och man går in och gör det man ska, sen går man ut
Fantastiskt att hästarna fixar musik osv.