Hingstvisningar 2013

Sv: Hingstvisningar 2013

De har ju fina ridponnyer där såg jag, blev lite nyfiken på torpalyckans perfekt. Har inte möjlighet att åka dit och titta tyvärr.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

För mig. Nej. Jag tyckte det skulle vara kul att se honom, har ju vänner som betäckt med honom. Men han var skittråkig tyckte jag. Ingen av dressyrhingstarna utstrålade något, den som kom närmast var väl Carlton Hill som gått en positiv utveckling sen förra året.

Visningen filmades, vet inte om Gränsbo lägger ut det sen? Det är visning idag också.
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstvisningar 2013

Sedan var det också att Figaro R och Nobel visades bara vid hand. Figaro R hade fått en ligamentskada i en hov och kommer inte tillbaka till tävlingsbanan. Bocelli hade hade fått en kotledsvrickning när han hade sprallat på en promenad så han fick man bara se i stallet. Så det var ju deras fina avkommor som fick glänsa istället.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Den hingsten som kom lös, vad den nu hette, den var himla fin tyckte jag. Minns inte vems avkomma det var?
 
Sv: Hingstvisningar 2013

trist, så Zuidenwind utmärkte sig inte alls?

Någon som filmade? bilder?

Hade min stalltjej med och hon tog massor av bilder, ska höra om jag kan "snotta" några av henne när hon kommer ikväll och lägga ut. Någon särskild som önskas, Züidenwind? :)
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Hade min stalltjej med och hon tog massor av bilder, ska höra om jag kan "snotta" några av henne när hon kommer ikväll och lägga ut. Någon särskild som önskas, Züidenwind? :)

det vore jättekul att se! tack!

Kul att se flera hingstar men ja främst bilder på Zuidenwind önskas :)
 
Sv: Hingstvisningar 2013

För mig. Nej. Jag tyckte det skulle vara kul att se honom, har ju vänner som betäckt med honom. Men han var skittråkig tyckte jag. Ingen av dressyrhingstarna utstrålade något, den som kom närmast var väl Carlton Hill som gått en positiv utveckling sen förra året.

Visningen filmades, vet inte om Gränsbo lägger ut det sen? Det är visning idag också.

så tråkigt att höra, själv tycker jag han är jättefin! Men var ett tag sedan jag såg honom live iofs. Han tilltalar mig med sin lätthet och balans.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

De har ju fina ridponnyer där såg jag, blev lite nyfiken på torpalyckans perfekt. Har inte möjlighet att åka dit och titta tyvärr.
Fast Perfect visade sig tyvärr inte från sin bästa sida. Han krånglade och gick emot ryttaren och i framvikt. Men han är ju en snygg ponny och han var mycket trevligare förra veckan i Ljungby så man får hoppas att det bara var en tillfällig svacka.

Annars var det en trevlig visning. Här är mina intryck lite kort.

Jag är sugen på boccacio arden till mitt sto fast det blir nästa år i såfall. De visade två väldigt eleganta avkommor till honom. Gillar hans långa ben och att han verkar förvärva det. Det kan min lite lågställda welshsto behöva ;)

Hans bror commodus arden visades vid hand. Han är väldigt grov i frampartiet tycker jag och nu är han bara 4 år. Hur kommer han se ut som 10-åring? Men han har en härlig trav. Lite busig och glad vid handen.

Sen gillar jag ju Cartier väldigt mycket till utseendet. Han är så vacker, men tyvärr rör han sig lite sämre. Men Falcor här på forumet visade sin avkomma efter honom och det stoet var helt enkelt :love:.

Geld var en cool kille, men ganska rejäl med kort grov hals. Men hingstägaren sa att hennes avkommor hade fått väldigt smäckra långa halsar.

Gershwin visades tyvärr inte.

Ett halvblod var det också - Radisson vdl. Han var en stor kille bland alla ponnyerna :) fin sida!
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag tyckte inte han var så fin. Men han verkar himla trevlig, och när man fick se en av hans avkommor så kändes det som han lämnar bra!
Sen jag såg dressyrhingstarna på Flyinges visning så känns många andra dressyrhingstar lite trista ;)
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Var på hingstvisning hos Viktoria Almgren.Trevligt o se lugna fina hingstar som gillar att göra sitt bästa!Quintus RAA kommer bli något stort o CaCa var helt underbart go hingst!:)
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Hasard tyckte jag har utvecklats fint.En lättare modell efter Heartbet.Rundare språng nu o bättre tryck i galoppen.Cover Boy mkt vacker gjorde det han skulle inget extra sådär.Väldigt uttåad Hö bak.Starkko har mycket bra teknik och snabbhet svårt o avgöra hur mycket scoop han har.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 619
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 363
Senast: Mustang
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp