Hingstvisningar 2013

Sv: Hingstvisningar 2013

KL

Idag har jag varit på Lövsta och tittat på hingstar. Jag trodde att Ravell skulle bli den intressantaste hingsten, men så kommer Grafenstolz in!!!
Jag hade ingen aning om att han skulle stå där och jag har alltid haft ett väldigt gott öga till honom men trodde aldrig jag skulle få se honom på riktigt.

Lägger in lite bilder när jag fixat färdigt med dem.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

kl

Jag har också varit på Lövsta och tittat på hingstar, roligt att se fina hästar! Jag kan dock inte så mycket om avel över huvud taget, men här kommer några bilder som blev tillräckligt hyfsade för att visas för andra ;)

Canvas Plus
534226_10151411606701297_266116637_n.jpg


Conzil
548405_10151411606681297_638735105_n.jpg


Esteban
181080_10151411606796297_694819455_n.jpg


Qurinell
11674_10151411606806297_2124111169_n.jpg


Ravell
306021_10151411606821297_569156812_n.jpg


Solos Carex (visserligen inte hingst längre men finns på fryst)
149231_10151411606916297_1389697148_n.jpg


Tog mängder med bilder men orkade bara fixa några stycken nu ikväll :p
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Mina högst amatörmässiga åsikter:

Qurinell var fin och hade utstrålning, dessvärre ganska ojämn i skritten.
Ravell var kul att se! Fin och smidig trots lite väl mycket hull :p
Centaurus gillade jag, super teknik och hoppade av som en gummiboll.
Grafenstolz hoppade inte men såg otroligt trevlig ut.
Både Corriendo Tau och Canvas Plus gillade jag också, såg okomplicerat ut och fin modell på hästarna.
Sen tror jag det var Acacio som också hade himla fin utstrålning och superfin i kroppen.
Åt det negativa hållet var det ingen jag tyckte stack ut något extremt. :)

Med reservation för att jag ev. kan ha blandat ihop någonting, skriver endast från minnet nu. :)
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Fick man se Royaldik? Han borde ju kunna vara intressant för fälttävlansavel inte minst, med den stammen.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Man fick se honom både hoppad och riden i dressyr. Han var en väldigt positiv överraskning då jag inte haft så stor koll på honom tidigare.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Alla hingstar som visades på Lövstas visning:

Canvas Plus
Grafenstolz
Corriendo Tau
Odermus R
Royaldik
Centaurus
Acacio
Conzil
Clinton II
Solos Carex
Ravell
Qurinell
Esteban
Don Primus
Homburg
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Både Esteban xx och Odermus var väldigt fräscha för sin ålder.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

kl

Jag var på visning i Skara förra veckan, ville se Boss som jag har dräktigt med och Common Sense, som jag visserligen sett förut men planerat att betäcka min treåring med.

Båda skötte sig bra, jag var mest impad av CS faktiskt som verkligen går från klarhet till klarhet - vilken häst! Hoppas han nedärver sig väl också. Jag ska avvakta några treårstest innan jag slutligen bsetämmer mig men det ska mycket till för att det inte blir han.

Sen var jag på Eklunda i förrgår också, var mest nyfiken på Durrant men han var ganska spänd och det var svårt att bedöma honom. Var väldigt snygg avklädd men lite svagare under ryttare faktiskt.

Cici Senjor Ask imponerade som vanligt, sen hade de med en treåring e Cornets Stern som var superfin (minns inte namnet). En femåring (grå) var också riktigt fin, även den från Ask.

Ska ladda upp film på Boss och Common Sense och se om det blev nåt att ha.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Kul att höra att Common Sense utvecklas åt rätt håll!
Jag tycker att han är en mycket tilltalande hingst och håller ett öga på honom.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

tack hörrni. Har ni bilder vore det kul också. De ska tydligen lägga upp både film och foto på facebook sen.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Så du såg bilden!

Jag fick bara ett rött kryss så jag tog bort hela mitt inlägg, men då lägger jag dit den igen. Alltså Odermus som sagohäst, riden av Daniel Svensson.

Utanför fönstret var ridbanan med framridningen, det var också ett jäkla snöoväder :(

Odermus-3_zps45807c56.jpg
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Nyss hemkommen från Björkhagas hingstvisning, grymt besviken över att den hingsten jag ville se mest inte kom :confused: Men jag har bilder på alla som var där, de kommer dock inte ikväll :p
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 619
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 363
Senast: Mustang
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp