Hingstvisningar 2013

Sv: Hingstvisningar 2013

Tror du ska läsa mina inlägg några gånger till... Eftersom du kontrar med samma fråga igen, trots jag redan har förklarat. Jag tycker att det är ett störningsmoment. Inte att det minskar i avelssynpunkt. Du får nog börja acceptera andra människors åsikter, annars bör man hålla sig borta från forum. Jag tycker inte att sådanna pannband är fult, men det är min åsikt. De kanske inte hann knoppa pannluggen, eller så är han kanske känslig i huvudet. Inte vet jag, men i mina ögon ser det slarvigt ut. Precis som Hippocampus tyckte att New balance skulle ha dressyrsadel och knoppar..
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstvisningar 2013

jag tyckte väldigt mkt om Royaldik! Skulle jag betäcka Bamora så skulle jag ta honom i år! Cool, arbetsvillig, okomplicerad häst med god typ, tre bra o jämna gångarter o tar sig bra över hindrena även om han inte är en hoppstjärna, men för o vara mestadels dressyrstammad så gör han även det riktigt bra!

Jag har typ ingen aning om vilka alla bruna hingstar var.. Det var hur många som helst där ute samtidigt, inga startlistor, så är ni säkra på att det är Acacio o inte Grafenstolz, så är jag såklart tacksam för informationen. Det var inte många hingstar jag sett förut, alla skimlarna o Qurinell typ, var de enda jag sett innan.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

För min del tyckte jag Gustav såg charmig ut i lös pannlugg, det är lite ponny över honom på något sätt. Misstänker att ägarna tänkte så också kanske?

Nu såg jag inte New Balance men han kanske såg mindre charmig ut. Visningen via webben såg jag inte mycket av då gubben var en riktigt tråkmåns.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

För min del tyckte jag Gustav såg charmig ut i lös pannlugg, det är lite ponny över honom på något sätt. Misstänker att ägarna tänkte så också kanske?

Nu såg jag inte New Balance men han kanske såg mindre charmig ut. Visningen via webben såg jag inte mycket av då gubben var en riktigt tråkmåns.

Det var lite det jag skrev, han ser ut som en ponny. Jag kan nog tänka mig att många stoägare ansåg att han var söt i sin lilla lugg :D
Fast jag tycker inte att det passar på en hingstvisning, fast lite.. lite.. lite.. söt va han :angel: (fast det erkänner jag inte)
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag tror Gustav drar till sig en viss typ av stoägare, de som vill avla fram söta halvblod med ponnyuttryck ;)
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Eller såna som jag som nostalgiskt kommer ihåg Kyra Kyrklund fina Matador? Pannluggen blev liksom hans kännetecken och man kanske ville få samma för Gustav *spekulerar vilt*
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Fast det skrev jag inte ;) Men visar man upp sin hingst för att få stoägare intresserade då rider man inte runt i världens kortaste stigläder i någon form av trav varv efter varv, när hästen dessutom sen slår efter skänkel.

Ni kan själva se det på länken till visningen.
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstvisningar 2013

På tal om att visa upp sig från en sämre sida när man är hingst kom jag att tänka på Krius. Minns att han flera år på raken mer eller mindre gick på händer, så mycket sparkade han bakut på hingstvisningen.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Å andra sidan, tål man inte att bli ifrågasatt kanske man inte heller ska skriva på diskussionsforum... Du gillade inte frisyren, fine, men jag är väl ändå i min fulla rätt att tycka att du är lite märklig som lägger så oerhört stor vikt vid pannluggsfrisyren när du bedömer avelshingstar? Jag förstår inte riktigt vad det är med just pannluggen som gör att du tycker den är så viktig.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Kul att höra om Royaldik, ska bli intressant att se om någon använder honom. Det är väl den enda hingsten med Heraldika-blod som finns tillgänglig i Sverige, eller finns det fler?
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Royaldiks yngre bror Meraldik e.Münchhausen är tyvärr inte i avel i år vad jag kan se.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Men har han nånsin varit i avel i Sverige då? För en lekman framstår det som lite konstigt att Heraldik inte verkar förekomma alls i svensk avel, med undantag för Royaldik då, borde inte det vara rätt attraktivt blod med tanke påvad han lämnat i Tyskland? Eller är han inte så bra i aveln som man kan tro på avkommorna?
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Meraldik har stått på tysk EU-station i flera så det har varit möjligt att ta in sperma på honom. När det gäller Heraldik xx har han lämnat många bra sporthästar men tyvärr inte så många godkända söner. Däremot ser man nu att han finns som morfar till flera godkända hingstar vilket är vanligt när det gäller xx-hingstar.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Heraldik är min absoluta favorithingst, trist att han inte går att använda efter hans död.

Jag vet inte om Herald 3 stod på EUstation? Han är ju exporterad till USA men man kan betäcka med honom (eller ja, hans simmare) i Frankrike. De exporterar inte hans simmare (tyvärr).
 
Sv: Hingstvisningar 2013

*knapp*

Här är mina bilder från Björkhagas visning, klicka på länken, jag okrar inte bråka med photobucket och lägga in alla bilderna direkt.

Smarkprov:

Baltimore
IMG_4638_zps925c32ce.jpg


Gustav
IMG_4764_zps47008415.jpg


Bellagio
IMG_5103_zpsc68ba10a.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 619
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 363
Senast: Mustang
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp