Hingstvisningar 2013

Sv: Hingstvisningar 2013

Gud så fin! :love:

Är det den e:Canterbury? Hörde talas om den, den var urläcker hörde jag!

Synd de ska ha visning en torsdag på Markebäck?!
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Att presentera varan (i det här fallet hingsten) i en "snygg förpackning" är något i allafall jag lärt mig att det höjer chansen att sälja rejält!

Jag är den gamla skolan som absolut inte skulle komma på en träning med gula fläckar på min vita häst, lång och trasslig man på en uppvisning, skitig kavaj på en hopptävling osv.

När jag hade ridlektioner så gjorde jag klart för mina elever att spån i svansen (nu menar jag givetvis inte 2-3 flagor) på hästen, det kommer man inte ut med på lektion! Ett par av eleverna kom ner med totalt nerspånade svansar gång på gång, och kommentaren var bara "ojdå" när jag påpekade det. Till slut skickade jag in en i stallet igen, välkommen tillbaka med spånfri svans!

Varför jag var så hård? Helt enkelt av den enkla anledningen att jag ser ett samband! Slarv på låg nivå, slarv hela vägen! Eleverna som kom ner med nedspånad svans tyckte inte heller det var viktigt att sitta rätt, jobba för att få hästen i rätt form, se till att det inte finns lera som skaver under sadeln osv, trots att jag i ett tidigt skede lär ALLA mina elever att hästar mår bättre och håller längre om man rider rätt.

Så summan av mitt svammel, jag håller med dig, det ska se propert ut om man ska sälja in sig till mig också! ;)

Vilket jag kan berömma Eklundas hingstvisning för när jag ändå håller på! Där visas ibland avelsston, och då är även de rengjorda och fina!
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Så du jämför slarviga barn som inte har ambition med att sitta ordentligt och borsta svans med att man visar en avelshingst med utsläppt pannlugg? För mig är det som att jämföra äpplen och päron. Utsläppt pannlugg på dressyrhästar är en modegrej och vissa tävlar så högt upp i klasserna.

Som Catherine Haddad på hennes Winjamaro:
tumblr_m2166uU1y01rsi2abo1_500.jpg


Sen huruvida du och Rostad tycker det ser skräpigt ut och att du tom kallar det dålig marknadsföring hamnar nog på listan "dummasakerjaghörtpåbuke"s tioitopplista.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag tycker då det ser helt underbart ut med utsläppt pannlugg på knoppad häst, dock beroende på hur hästens huvud ser ut (och pannluggen). Sött, ponnyaktigt utan att vara barnsligt/fult/ovårdat - tycker jag :D
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Fast jag tycker att det är okej på tävling (inte för att jag själv skulle ha gjort det) men en annan sak på hingstvisning. Så man kan inte jämnföra tävling och hingstvisning då de är två vitt skilda delar. Dessutom är Winyamaro en valack. Fast det är ju en smaksak, olika :)

Tänkte bara påminna om ifall man inte själv har tagit bilden så får man inte lägga ut den på buke :)
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag tycker då det ser helt underbart ut med utsläppt pannlugg på knoppad häst, dock beroende på hur hästens huvud ser ut (och pannluggen). Sött, ponnyaktigt utan att vara barnsligt/fult/ovårdat - tycker jag :D

Ja, det krävs ju att hästen har en tjock pannlugg, och gärna ett lite kraftigare huvud. Casall t ex tycker jag passar utmärkt utan knopp i luggen, medan en häst med tunn pannlugg sällan gör sig något vidare.

Att presentera en häst tycker jag handlar mycket om att välja den "styling" som passar just den hästen, inte att visa alla hästar exakt likadant oavsett hur de ser ut. Det som är snyggt på en häst kan se tråkigt ut på en annan, det gäller ju att framhäva just den hästens karaktär och fördelar.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Nej jag menade inte huruvida man flätade panlugg eller inte. Men, men, här är det ju Bukefalos, här är saker huggna i sten glömde det! :D

Jag menade när det ser sjavigt ut, det har nämnts knappt uppstylade hingstar, halvintresserad visning osv. Märk väl att jag vl berömde Eklundas hingstvisning, där var inte allt ens flätat, men det var rengjort och prydligt i håret.

För övrigt flätar jag aldrig pannluggen när jag tävlar.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

kl

Har inte Markebäck haft sin hingstvisning? Någon som var där i så fall?:)
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 619
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 363
Senast: Mustang
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp