Sv: Hingstvisningar 2013
Att presentera varan (i det här fallet hingsten) i en "snygg förpackning" är något i allafall jag lärt mig att det höjer chansen att sälja rejält!
Jag är den gamla skolan som absolut inte skulle komma på en träning med gula fläckar på min vita häst, lång och trasslig man på en uppvisning, skitig kavaj på en hopptävling osv.
När jag hade ridlektioner så gjorde jag klart för mina elever att spån i svansen (nu menar jag givetvis inte 2-3 flagor) på hästen, det kommer man inte ut med på lektion! Ett par av eleverna kom ner med totalt nerspånade svansar gång på gång, och kommentaren var bara "ojdå" när jag påpekade det. Till slut skickade jag in en i stallet igen, välkommen tillbaka med spånfri svans!
Varför jag var så hård? Helt enkelt av den enkla anledningen att jag ser ett samband! Slarv på låg nivå, slarv hela vägen! Eleverna som kom ner med nedspånad svans tyckte inte heller det var viktigt att sitta rätt, jobba för att få hästen i rätt form, se till att det inte finns lera som skaver under sadeln osv, trots att jag i ett tidigt skede lär ALLA mina elever att hästar mår bättre och håller längre om man rider rätt.
Så summan av mitt svammel, jag håller med dig, det ska se propert ut om man ska sälja in sig till mig också!
Vilket jag kan berömma Eklundas hingstvisning för när jag ändå håller på! Där visas ibland avelsston, och då är även de rengjorda och fina!