Hingstvisningar 2013

Sv: Hingstvisningar 2013

Centaurus

555872_10151410495225748_40531457_n.jpg


Grafenstolz
16225_10151410501585748_724249707_n.jpg

Ihop med Clinton II
68581_10151410527610748_625858501_n.jpg


Don Primus
19208_10151410527850748_565401271_n.jpg


Royaldik

528179_10151410527905748_891980174_n.jpg

319931_10151410529755748_2073771808_n.jpg


Homburg
524773_10151410528040748_1879320386_n.jpg
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Det måste vara det största skämtet för året?

Kan inget annat än att hålla med dig :roll:
Jag har aldrig sett på maken tidigare, att de inte skäms! Gustav kommer in och ser ut som en övervuxen FEI ponny, New Balance... ja... vad ska man säga om den uppvisningen? :banghead:
Musiken var otroligt jobbig och tog bort focusen från hästarna.
Kommentaren om Flore star lät som om han läste från pappret, höll öven på att ramla av stolen när de sa att han stod lös i skospiltan :eek:
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag var på plats och håller inte med. Musiken var jobbig det kan jag hålla med om. Speakern snackade lite för mycket men.. New Balance var kanske inte knoppad, men hans ägare strålade av lycka och bjöd på en uppvisning ändå. Hästen var spänstig och mycket fräsch för sina 18 år.
Gustav är fyra år! Glöm inte det.. Han var precis igång efter vilan sedan bruksprovet.
Olof Smith visade alla hästar han red på ett föredömligt sätt.
Malin visade välridna hingstar och bjöd på sig själv.
Bellagio var fin tycker jag:).
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag var på plats och håller inte med. Musiken var jobbig det kan jag hålla med om. Speakern snackade lite för mycket men.. New Balance var kanske inte knoppad, men hans ägare strålade av lycka och bjöd på en uppvisning ändå. Hästen var spänstig och mycket fräsch för sina 18 år.
Gustav är fyra år! Glöm inte det.. Han var precis igång efter vilan sedan bruksprovet.
Olof Smith visade alla hästar han red på ett föredömligt sätt.
Malin visade välridna hingstar och bjöd på sig själv.
Bellagio var fin tycker jag:).

Kan hålla med om att New balance var fräsch. Men kan hålla med de andra att ritten var inte den bästa... Att han slog ett flertals gånger mot skänklen och flertals orena byten. Not good.
Gustav störde jag mig mest över att de inte knoppade pannluggen, därav såg ut som en övervuxen FEI-ponny.

Jag tyckte att Clinton II gjorde en fin uppvisning :d
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag ar ratt så saker på att de kort du skrivit Grafenstoltz på ar Acacio ;)

G hoppades inte, och tror han hade lindor på sig, båda reds av LH.

Tack for, som vanligt, fina kort! :D
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag håller med. Hoppbilderna är på Acacio.:)

Jättefina bilder! Verkligen snällt av dig att dela med dig, Mariaauto! :up:
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstvisningar 2013

Men det handlar ju om en profesionell (hur man nu stavar det) visning där man vill marknadsföra hingstarna till stoägarna! Och det gjorde man inte där. Men å andra sidan kanske man inte vill ha ston till hingstarna.

Tycker det var lite kul att Baltimore stoppade 2 gånger på 90cm också....
Men annars är Baltimore fin och även Tornesch.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag måste säga att du är fruktansvärt negativ ...
Det är väll bra att man försöker visa hingstarna och försöker göra det bra ?
Att Baltimore stoppade kanske hade med att göra att han undrade vad det var för skit på backen .....

Skillnad var det förr då sprang de lite med hingstarna
och kanske släppte dom lite i ridhuset under hingstvisningen i bästa fall ...

Nähh framåt går det och angående New Balance så trodde jag det var en fet liten ponny som kom in :angel: men sen se glädjen hos den som red honom gjorde en verkligen glad och värmde i hjärtat .

Mia
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Härliga bilder från Lövsta ! Men det är inte samma häst på Royaldik-bilderna, annan ryttare och betsling när han hoppar än på de bilder han rids på marken. Hopphästen ser elegantare ut än den andra.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag har inte sett filmen på visningen. Kanske upplevs den annorlunda än för mig som var på plats. Jag är kräsen och visst fanns det saker att förbättra men så dåligt var det inte.

Jag tycker de flesta hingstarna var fina. Sen har man givetvis sina favoriter. Jag ändå varit på en del visningar och den här var sämre än någon annan.

Men smaken är som baken, så är det alltid:).

Jag bokade faktiskt till två ston på just den visningen. Varav till ett pga det jag såg på visningen.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Royaldik kom in två gånger, en gång med dressyrmundering och en gång i hoppe-dito så det är nog samma häst
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Men om man ska bedöma en avelshingst, spelar det verkligen roll om luggen är knoppad? Det kan väl inte vara avgörande när man väljer hingst?

Tycker annars det var kul att få se lite äldre hingstar, som acacio.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Men om man ska bedöma en avelshingst, spelar det verkligen roll om luggen är knoppad? Det kan väl inte vara avgörande när man väljer hingst?

Tycker annars det var kul att få se lite äldre hingstar, som acacio.

Jag tror att det ger en något vilseledande image. Nu faller inte Gustav alls mig i smak, men jag tycker att det ger ett oprofesstionellt intryck från hingsthållaren. Jag har aldrig sett någon av Schockermöhles dressyrhingstar ridas runt i utsläppt pannlugg under en hingstvisning. Dessutom anser jag det som ett störningsmoment, precis som musiken och allt snack. Tycker verkligen att man såg skillnad på uppläggen, om man jämnför Tullstorp och Björkhaga... Jag hade hellre sett att han isf inte var knoppad alls. Tycker att det ser slarvigt och haffsigt ut. Men visst, vissa kanske tycker att han ser söt ut i sin ponnylugg?
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag har inte sett filmen på visningen. Kanske upplevs den annorlunda än för mig som var på plats. Jag är kräsen och visst fanns det saker att förbättra men så dåligt var det inte.

Jag tycker de flesta hingstarna var fina. Sen har man givetvis sina favoriter. Jag ändå varit på en del visningar och den här var inte sämre än någon annan.

Men smaken är som baken, så är det alltid:).

Jag bokade faktiskt till två ston på just den visningen. Varav till ett pga det jag såg på visningen.

Jag såg att jag visst glömt ordet, inte:).
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Men om man är så dålig på att bedöma hästar att man tycker avelsvärdet varierar beroende på hur pannluggen är friserad, ska man verkligen hålla på med avel då? En sak om han kommit in raggig, smutsig och allmänt ovårdad, men en pannlugg kan väl inte göra så stor skillnad.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Men om man är så dålig på att bedöma hästar att man tycker avelsvärdet varierar beroende på hur pannluggen är friserad, ska man verkligen hålla på med avel då? En sak om han kommit in raggig, smutsig och allmänt ovårdad, men en pannlugg kan väl inte göra så stor skillnad.

Har jag skrivit det? Jag tycker att det är ett störningsmoment och ser slarvigt ut. Men hade kanske varit en annan sak som det hade varit en hingst som jag anser att vara intressant. Hade hellre sett han smutsig än oknoppad pannlugg. Jag vill gärna se huvudet på hingsten, så som ögonen osv. Vilket man inte kan se ordentligt. Men det är kanske en sak på hopphingstar och en annan sak om man håller på med dressyravel :angel:
Varför tror du att de knoppar hästarna till bruksprov? :banghead: För att de tycker att det är roligt att knoppa? Tror knappast det... :devil:
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Fast nu var det ju bara fråga om pannluggen, verkar lite stelbent att inte kunna bortse från hur den är friserad när man bedömer en häst. För egen del tycker jag att det är störande med såna där böjda pannband som en del dressyrhingstar har när de visas, inte alls fint och förhöjer inte hästens utseende. Däremot skulle jag inte påstå att pannbandet gör att hela hästen ser annorlunda ut och blir oattraktiv för dressyravel.

Jag har svårt att förstå hur du kan tycka att en pannlugg gör så otroligt stor skillnad ur avelssynpunkt? De som visade hästen hade uppenbart annan smak än du, det är väl inte hela världen? Tror ju knappast att de struntade i att knoppa pannluggen av lathet...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 619
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 363
Senast: Mustang
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Bästa film
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp