Hingstvisningar 2013

Sv: Hingstvisningar

Nu är det ju så att gångartspoängen på exteriören inte har någon betydelse alls för godkännande längre av den anledningen är det ju inte ens lönt att bråka med en stökig hingst för att han skall visa någon gång. Numera är det enbart de tre exteriör siffrorna som påverkar någonting alltså 887 för hans del. Egentligen skulle ju uträkningarna vara gjorda på samma siffror men gissar att de inte orkar göra om programmet bara för exteriören på bruks utan kör med det vanliga exteriörprogrammet som används vid andra visningar.
Kravet är 23 p på exteriör alltså de tre första siffrorna.
 
Sv: Hingstvisningar

Jag som var på plats upplevde att han var uppe i varv men uppfattade honom inte alls som opålitlig, snarare ivrig. Man såg på sättet han rörde sig att det fanns gång i honom men eftersom han inte visade upp det kunde ju poängen inte bli bättre.

Då såg man nog inte ansiktet och ansiktsuttrycket lika inzoomat när man var på plats som på film. Har hanterat och läst av tillräckligt många hingstar i mina dagar för att säga att jag är glad jag slipper den för det där är en ful jäkel man aldrig kan lita på.
 
Sv: Hingstvisningar

Vi var på plats på Tullstorp och där uppförde han sig exemplariskt. Var även inne i boxen hos honom och där var han också lugn, trots att Magic Park stod i boxen sidan om och småstegrade sig mot LMH.
 
Sv: Hingstvisningar

Vi var på plats på Tullstorp och där uppförde han sig exemplariskt. Var även inne i boxen hos honom och där var han också lugn, trots att Magic Park stod i boxen sidan om och småstegrade sig mot LMH.

Ja, det gjorde han säkert. Men jag pratar om INNAN han visades, när han förbereddes.
Jag var där på lördagen och fick infon då.
 
Sv: Hingstvisningar

Någon som var på Tullstorp och som har några åsikter om Diamant de Revel?

Jag såg precis filmen från Tullstorp och där tycker jag han hade utvecklats sen jag såg honom. Öppnade upp bättre bak nu.
 
Sv: Hingstvisningar

Då såg man nog inte ansiktet och ansiktsuttrycket lika inzoomat när man var på plats som på film. Har hanterat och läst av tillräckligt många hingstar i mina dagar för att säga att jag är glad jag slipper den för det där är en ful jäkel man aldrig kan lita på.

Jag säger inte emot, så kan det vara. Jag satt bredvid kameran och det var på andra långsidan där han strulade mest.
 
Sv: Hingstvisningar

Ja jag var där och såg honom. Han har verkligen utvecklats, jag var positivt överraskad. Han hade ett riktigt klipp i avsprånget och som sagt en mkt bra bakbensteknik. Min syster har en 2-års hingst e honom och kompisen en åring så det var riktigt roligt att se! :laugh:
 
Sv: Hingstvisningar

Jag gillade honom! :) Är inte så insatt i hopphingstarna, så jag visste (vet) inte så mycket om honom sedan tidigare.
Fångade ett utav de sista sprången på film (annan vinkel än den som ligger på deras hemsida)
http://youtu.be/t4DLYyyrXY0
 
Sv: Hingstvisningar

Vad roligt att höra! Ser ut som han har utvecklats mycket under ny ryttare.

Hur se de Diamant de Revel avkommorna ut som du har i din närhet?
 
Sv: Hingstvisningar

Som 1-åring i på sommarbete
210050_4299829464787_2082627535_o.jpg


577545_3968352813768_93842635_n.jpg


Från i år
wpid-screenshot_2013-03-15-15-29-141.png


wpid-20130222_131006.jpg


wpid-20130222_130935.jpg


Filmsnutt från i år
http://www.youtube.com/watch?v=oz0dS623SHM&feature=share&list=UUFXisiCvsQ4Q6SNZTPptVnQ

Man ser inte så mycket på det sista förutom massa vinterpäls... Han är 160 cm, ädlare än vad sista bilden visar och väldigt trevlig i temperamentet. Mamman e: Irco Mena - Cardento är 162 cm i mankhöjd så jag tippar på att han landar på drygt 165 cm. Löshoppad vid två tillfällen vilket han klarade galant. Iofs på "bebishöjder" ;) men löste det som han aldrig gjort annat och utan tveksamheter!

Pga strul vid tappning av Cosmeo, som syster bokat, ringde de på morgonen och erbjöd skick på DdR i stället så Cat'seye de Lune som han heter är inget medvetet hingstval. Därför extra roligt att se DdR's utveckling eftersom vi inte varit jätteimponerade av honom tidigare.
 
Sv: Hingstvisningar

Hittade en lite bättre bild
bild0342.jpg


Ser att det finns en DdR tråd, fortsätter där om någon undrar över något mer så det inte blir trådkap :)

Hälsningar Monika
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Var på Gränsbo idag.

Hopphingstarna var fina, Common Sense var det många som bokade efteråt, även Boss VDL. Diamantino VDL var också fin, syns att den är holländsk och något korta framben.
Men de hoppade bra och hade bra galopp, även traven var ju faktiskt fin.

Bland dressyrhingstarna fanns ingenting intressant.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Jag var också på Gränsbo idag. Mina favoriter var Common Sense och Boss VDL.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Roligt med Common Sense! Ska bli spännande at se hur det går för hans treåringar nu i vår, jag red in en i somras som var jättefin!
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Var oxå på Gränsbo idag och kan bara instämma med tidigare talare, hopphingstarna var de som glänste. Sötast var Diador 3 år som var så trött efteråt att han la sig i boxen samtidigt som folk vandrade omkring i stallarna.
 
Sv: Hingstvisningar 2013

Kl

Imorgon 1/4 är det hingstvisning hos Stall Phem där även Stuteri MW kommer visa upp sina hingstar. Det börjar kl 14. (nej detta är inget aprilskämt)
Det finns mer info på deras facebooksida för den som är intresserad.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 619
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 363
Senast: Mustang
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Störiga saker vi stör oss på, del 36.
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp