Hingstvisningar 2013

Sv: Hingstvisningar i mellan-Sverige

KL
Idag är det dags för Tullstorp, första anhalt. Fortfarande inget om vilka hingstar de ska visa?
 
Hingstvisningar

Ni som varit och kollat på årets visningar, eller kanske sett hingstar ute på tävlingsbanan-kan ni inte skriva era intryck och kanske posta lite bilder här:)!
 
Sv: Hingstvisningar

Var på Tullstorp och Flying idag.
På Tullstorp gillade jag Sankt Erik och Snap Shot. Väldigt imponerad av Certus som var otroligt cool och sansad trots sina unga 3 år.

På Flyinge stod Don Frederic och Furstenball på min topplista. Givetvis var SD och Furst Romancier, San Amour och Bretton Woods riktigt ögongodis oxå.

Tyckte dock att de unga hingstarna pressades lite för mkt i Flyinge. Fyraången fick hoppa högt och sporrarna var i den hela tiden, musiken öronbedövande hög osv... mkt lugnare på Tullstorp....
 
Sv: Hingstvisningar

Kan inte moderater slå ihop alla hingstvisningstrådar nu?

Jag blev extremt besviken på Tullstorp. Man såg knappt något, man visste inte vilka hingstar som skulle visas och jag måste säga att det är enorm klasskillnad på Tullstorps visade hingstar och Flyinges visade hingstar.

På Tullstorp var Snap Shot himla fin! Jag stod bredvid en mycket kunnig man, som även är visare för flera hingstar, och han sa att han är säker på att Snap Shot blir en ny Ampere, fast lite bättre än Ampere. Det handlade om något rörelsemönster/benkonstruktion som jag fattade det.
Certus var också himla fin och väldigt cool!
De andra, njaaa, hade höga förväntningar på JJ Rayban, men jag tyckte han var ganska trist.
Av hopphingstarna hoppade väl Diamant de Revel finast, men han är ju ingen fin exterör (enligt mig). Last Mans Hope har ju usla exteriör poäng och är en riktig temperamentsfull hingst som knappt går att hantera så han ryker direkt.

Jag tyckte det var trist att Careful visades ledd, varför? Jag skulle vilja se han hoppa!
Untouchable hoppades jag mycket på, men han leddes också pga skada.
Chirlon leddes med täcke på, så där visade man ju inte upp honom alls.

Flyinge hade fått iordning på visningen i år (förra året var det lite halvrörigt). Bra visning i bra tempo!

Armani Code var riktigt superfin! Såg extremt lätt ut!

Diarado och Balou var även i år riktigt fina!

Sen kom Don Frederic och vilken hingst! Jag som inte ens är paddockvändare fick nästan tårar i ögonen! Bretton Woods och Furstenball var också riktigt fina!

Jag gillar lite tyskt pli, det ska vara organiserat, showigt och man går in och gör det man ska, sen går man ut :D
Fantastiskt att hästarna fixar musik osv.
 
Sv: Hingstvisningar

KL

Är det ngn som vet om Tullstorps kommer gå på webb tv i år?
Tänkte gå idag men har blivit så satans förkyld och har feber så är lagom sugen på att stå i ett kallt ridhus, samtidigt som att vissa av hingstarna kan vara kandidater så jag vill helst inte missa det :cry:

Och även om man kan tänkas få bokningsrabatten om man bokar via mail??
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstvisningar

Du får bokningsrabatten via internetbokning fram till 24.00 i natt. Det kommer att läggas ut som webb TV.
 
Sv: Hingstvisningar

Ampere var utlånad till Tyskland för tappning och kommer tillbaka till Tullstorp när betäckningarna startar dvs om 1,5 vecka tror jag, så han visades inte.

Jag hade fattat det som att han skulle var där till visningen ?

Konstigt att Ampere tappas i Tyskland när det sägs att det var de som körde skiten ur honom med hingstvisningar och att han fick hoppa på bocken sist när han kom till Sverige och var i så dåligt skick :crazy: :confused:

Behöver ju iof inte vara samma hingst station ? Någon som vet ?

Mia
 
Sv: Hingstvisningar

Jag var på Flyinge igår och det var en väldigt proffsig show!
Nu är jag hoppmänniska och har dräktigt med Balou du Rouet (20 dagar kvar) så han var förstås en favorit. Och han skötte sig med den äran, ridbar, spänstig med en härlig benteknik både fram och bak. Annars blev jag impad av Contendrosonen Cinsey som jag tyckte var riktigt fin! Diarado är ju alltid bra men jag tyckte faktiskt att han var ännu bättre i fjol.

Bland dressyrhingstarna blev jag mest förtjust i Don Fredric som hade otroliga rörelser genom hela kroppen samt till sist Bretton Woods.

Tyvärr måste jag säga, efter att ha sett Mathias Rath rida, att jag förstår fullkomligt att det inte fungerar med Totilas!

Han (Mathias) såg väldigt hård och stel och ryckig ut i sin ridning.
Tyvärr!

A
 
Sv: Hingstvisningar

Jag hade velat se honom riden i år och se om han jobbar mer avspänt nu jämfört med tidigare. Synd att de inte kunde lagt hingstvisningen så de hade väntat in honom.

Det gjordes inte heller mkt reklam för Negro och Everdale?
 
Sv: Hingstvisningar

Fenestra: Han visades (jag ar ganska saker på att det var riden) på Sosaths hingstvisning, det ligger kvar gratis på clipmyhorse!

Och jag antar att det ar dar han tappas iom att han visades dar ;)
 
Sv: Hingstvisningar

Fenestra: Han visades (jag ar ganska saker på att det var riden) på Sosaths hingstvisning, det ligger kvar gratis på clipmyhorse!

Och jag antar att det ar dar han tappas iom att han visades dar ;)

Thank you då ska jag gå o se om jag hittar den!:) Vet du vad jag söker på för att komma rätt?

Nej nu har jag hittat visningen men det står att det enbart är för betalande?
 
Senast ändrad:
Sv: Hingstvisningar

Fenestra: Han visades (jag ar ganska saker på att det var riden) på Sosaths hingstvisning, det ligger kvar gratis på clipmyhorse!

Och jag antar att det ar dar han tappas iom att han visades dar ;)

Stackarn :cry:

Jag har inte sett någon video (och det finns många på youtube) där han sett ok ut bak, hela bakpartiet är spänt och han verkar inte kunna muskla sig.
Tycker dessutom att många avkommor ser likadana ut (hasvinkel+tunna överlinjer) men de säljs för höga priser och bedöms högt..

Att han skulle få vila och ta det lugnt var väl bara nys, han har betäckt mycket även de år han stått i Sverige, han har väl skickats på (dvs de syns inte på språngrulla) även utomlands?
 
Sv: Hingstvisningar

Fast att det inte fungerar riktigt med Totilas beror mycket på att S vill att han ska tappas och då står han inte hos Rath utan hos S. Det betyder att träningen blir hattig. I år var det sagt (enligt tidningar på nätet) att han inte skulle betäcka så mycket utan Rath skulle få ha honom hemma och träna/tävla istället men så ändrade sig S och Totilas skulle vara i avel fram till maj. Nu har han skadat sig på bocken, så det blir avel hela säsongen.
Rath är en framstående ryttare och Bretton Woods passar honom dessutom i storlek.
 
Sv: Hingstvisningar

Jag hade fattat det som att han skulle var där till visningen ?

Konstigt att Ampere tappas i Tyskland när det sägs att det var de som körde skiten ur honom med hingstvisningar och att han fick hoppa på bocken sist när han kom till Sverige och var i så dåligt skick :crazy: :confused:

Behöver ju iof inte vara samma hingst station ? Någon som vet ?

Mia

Ampere var tidigare i avel Holland inte i Tyskland.
 
Sv: Hingstvisningar

Jag tror att Tyskarna leasade Ampere, för jag har bestämt för mig att jag hört att han varit i tyskland före han kom till Brinken.

-cat, det du beskriver om avkommor har jag inte lagt märke till.. Får nog försöka kika på lite filmer tror jag. Har tyvärr inga Amperebarn i närheten.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok “Känner du ingen i den här staden?”, frågade mina kollegor undrande när jag för ca 2 veckor sedan precis hade börjat på mitt nya jobb i...
Svar
9
· Visningar
2 619
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 363
Senast: Mustang
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 992
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt internet är äntligen tillbaka och det här inlägget som jag tänkt ta med till jobbet för att lägga ut i morgon, kan läggas ut på en...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp