Jag hade älskat att vara en "hemmafru" enligt min. definition (d.v.s. att jag inte hade behövt bidra med inkomst för att min partner haft tillräckligt god sådan för att finansiera oss bägge och det liv vi vill leva) Då hade jag bedrivit någon form av verksamhet inom hästnäringen vilket i sig hade krävt en massa timmars jobb varje dag.
Jag tycker att tråden är rörig,
@Inte_Ung men troligen mest p.g.a. ditt ordval. Det är ju inte någon vanlig
hemmafru du blir, om jag tolkat det rätt? Du har någon deal med din familj som tvingar dig att de fakto stanna i hemmet, en deal som du nu är halvnöjd med och söker tips för att underlätta.
Hade du varit tydligare med den punkten så hade du nog fått fler konkreta tips.
De "Hemmafruar" du pratat med och ser ned på har troligtvis inte samma deal med sin familj, varav hur du uppfattar deras inställning till sina liv är mindre viktigt för detta ändamål. Skillnad hade varit om du hittat någon som faktiskt satt i samma sits som du och faktiskt var miserabel p.g.a. det (som också uttryckt missnöje över sin situation, och inte bara där du själv dragit den slutsatsen).
Just nu känns det som om du söker tips för att förebygga en ev. tristess som du är orolig över att drabbas av efter att du konverserat med några kvinnor som inte behöver arbeta. - Trots att din egen livssituation är helt annorlunda från deras.
Du har fått många bra tips;
-Renovera/måla/fixa hemma.
-Hjälp till med något lokalt integrationsprojekt och få social stimulans.
-Laga mat som tar tid - varför inte kombinera detta med någon utbildning?
-Läs kurser på distans.
Lycka till!