Hemligt brev ang otrohet

• Relationer
  • Trådstartare Trådstartare wii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 587
  • Visningar Visningar 46 868
Sv: Hemligt brev ang otrohet

Framförallt dyker alltid frågan upp som Petruska ställde till mig i sitt förra inlägg; Fast det jag skrev byggde ju på att du/man inte vet om det och då inte lider av det.

Vilket blir så fånigt tycker jag. Med det resonemanget måste jag även tycka att det är OK att min man är maffiaboss, knarkkung, hallick etc etc så länge jag inte vet om det. För det jag inte vet om lider jag inte av :confused:

Nej, har faktiskt inte sett några sådana dokumentärer. Jag förstår ändå inte hur det går ihop, även om jag ju fattar att det händer.

cirkus: Helt rubbat verkligen! Undrar vad som gått fel i hans huvud egentligen. Hur orkar man ens?

Man måste väl kunna separera hela sin person i två delar på något sjukligt vis. Fast den stora frågan är hur man alls kommer på tanken/hamnar där.

Ja, precis!

Men så tänker jag på såna enkla praktiska grejer; tänk om ena frugan ringer när man är hos den andra?

Framförallt dyker alltid frågan upp som Petruska ställde till mig i sitt förra inlägg; Fast det jag skrev byggde ju på att du/man inte vet om det och då inte lider av det.

Vilket blir så fånigt tycker jag. Med det resonemanget måste jag även tycka att det är OK att min man är maffiaboss, knarkkung, hallick etc etc så länge jag inte vet om det. För det jag inte vet om lider jag inte av :confused:

Det beror väl helt på hur du värderar hallick, knarklangare, otrohet etc på din skala av vad du tycker är illa eller inte.

Säger att det är jobb? Och två olika "jobb"telefoner, en till varje fru. Eller man kanske har ett väldigt krävande "arbete" där man inte ta telefonsamtal utan får ringa upp själv vid lämplig tid.

Jag undrar nog mer över hur man döljer det hela för myndigheterna. Med äktenskap, barn och mantalsskrivning.

Vad jag menar är att det är en fråga som är rätt absurd eftersom jag faktiskt inte kan ha en åsikt om nåt jag då alltså inte ens känner till. Och om mitt svar ändå är att "nej, det skulle jag inte tycka är OK" (i den hypotetiska situationen) så duger inte det eftersom "hallå! du känner ju inte till det!".

Ja, det har du nog rätt i (vi ser ju lätt vem som är mest lämpad för dubbelliv av oss två ;)). Mantalsskrivning och det andra måste ju typ kräva att man snott nån annans identitet. Du kan ju inte ha samma namn i bägge familjerna..? Eller tänker jag fel?

De första 10 åren så var inte mobiltelefon så vanligt så då hade han nog inte det problemet.

Det ÄR en helt sanslös historia. Nånstans så är det imponerande att han orkade och att han fick ihop det trots allt.

Ja, Facebook lär ju göra allt svårare idag :D

Fin kille det där! Men han verkade ju mer bara ha struntat i att skilja sig, snarare än leva ett dubbelliv?

Men, det där är ju MIN sambo :eek:

:D

Nej men seriöst, det verkar ju märkligt lätt faktiskt!

:rofl: Tänk om man skulle hitta en bild på facebook där ens sambo står och skär upp en bröllopstårta och man kollar datumet när bilden togs och bara "jag trodde han hälsade på sin mormor den helgen!?"

kl

Från att vara en underhållande tråd så utvecklades den på något konstigt sätt till det burleska, eller snarare bisarra, där de som inte tycker att otrohet som inte berör en o man "kunde inte bry sig" förklaras vara moraliskt underlägsna, tydligen i paritet med att med acceptera alkohol/narkotikalagning, prostitution o sexuella övergrepp på minderåriga. O ja visst ja organiserad brottslighet i form av mafiosos.

Moralens väktare mår tydligen bäst när de fördömer andras sätt att se på verkligheten.
puke.gif

Men hur går det till rent praktiskt?

Jag tänker nog ändå att även om familjerna inte märker att det finns två familjer - vilket ju inte heller är det första man gissar här i livet - så måste det ju märkas i frånvaro. Även om den förklaras med att man jobbar borta.

Sen tänker jag - fördomsfull och generaliserande som jag är - att det ändå nog är förhållanden som jag skulle uppfatta som rätt torftiga, med låg grad av delaktighet jämfört med vad jag vill ha.

Man ser ju ändå på olika par hur de verkar dela olika mycket, och verkar vilja dela olika mycket. Om men lever rätt så separat inom förhållandet, så att säga, lämnar det väl troligen bättre utrymme för äventyr vid sidan av. (Även om två familjer i 18 år inte är "äventyr vid sidan av".)

Denna fråga förtjänar egentligen ett långt svar som har att göra med hur jag ser på förhållanden mellan vuxna och vilken typ av relation jag kan tänka mig att engagera mig i med vilken typ av människa. Och det handlar också om hur man definierar otrohet. För mig är det inte tänkbart att man kan få allt av samma person och att den personen på nåt sätt skulle äga min sexualitet och mitt känsloliv och mina intressen. Det viktigaste är det man har gemensamt, inte det som händer utanför vårt förhållande. Däremot är det viktigt för mig att man förvarnar om förhållandet håller på att bli ointressant.

Jag kan inte se att det skulle skada mig att min man har djupa och förtroliga samtal med en kvinna han tycker är attraktiv, snarare känner jag att jag unnar honom det, så länge han inte gör det i syfte att ta steg ifrån vårt förhållande. Likaså tycker jag inte att han egentligen bedrar vårt förhållande om han skulle råka ha sex med någon på nån konferens. Jag håller inte sexualiteten så helig, däremot utgår jag ifrån att han inte skulle bete sig pinsamt på ett eller annat sätt som går ut över mig.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
23 753
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 654
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
888
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI