Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Fast det JAG menar är att engagemanget inte alls behöver minska! Det kan till och med vara precis tvärtom.

Men då märkte du ju trötthet och apati? Att han sedan ljög om orsaken är en annan sak - men du märkte att han var trött och apatisk.

Japp...för att han jobbade 12 timmar om dagen med ett stort ansvar som egen mot när han jobbade 8-timmars dagar som anställd. Plus småbarn, plus hus med renoveringsbehov. Vem hade varit pigg liksom....det fanns i vårat liv flera faktorer som kändes naturliga till det. Hur många har inte suttit utmattade i småbarn och renoveringsfällan? Att det fanns ännu en förklaring....det hade jag aldrig kunnat gissa nej.

jag inte kommer att märka något, om det händer.

Vilket väl också är det alternativ som är att föredra?

Märker man inget alls, är väl ingen skada skedd?

Om jag kunde ha en häst till utan att det märktes, skulle min man inte ha några synpunkter på det.

För att oavsett vad nån annan kan tycka om det så vill man vara i en monogam relation. Jag vet att man ses som SÅ KD och tråkig här på Buke om man säger det men det är faktiskt helt okej att vilja det.

Så nej, bara för att min sambo fortfarande är rar och go med mig så betyder inte det att jag måste tycka att det är asbra och kul att han har en till flickvän.

Och vad är då problemet? Om ens partner är mer hängiven och delaktig än någonsin?

Jag har inte sagt att det är ett problem. Där håller jag med dig i hästresonemanget.

Jag vill absolut inte veta om min partner är otrogen, så länge det inte på delar vår relation negativt.

Jomen precis. Ett känslomässigt engagemang i en annan människa måste märkas. Om man överhuvudtaget känner varann.

Under ca tio års tid rökte jag ett halvt paket cigaretter om dagen, utan att vare sig min kramiga ickerökande och ENORMT antirökande sambo eller mina kramiga definitivt ickerökande mammasniffande barn märkte det. Jag är VÄLDIGT övertygad om att ett känslomässigt engagemang i en annan människa skulle vara en bagatell att dölja i jämförelse. :)

*lån*

Efter att ha blivit bedragen, så måste jag säga att jag kan för mitt liv inte förstå de som inte märker något alls faktiskt..

Visst, mitt ex jobbade massor, visst han var ute i skogen massor, visst han hade mycket om sig och kring sig och ändå märkte jag direkt att något ändrades, misstänkte att han träffat någon och fick det ju också bekräftat.

Min teori är att de som inte märker något antingen är otroligt naiva/aningslösa eller så "vill" de inte se för att det är enklast så :cautious: ¨

Men ingen klarar av att vara otrogen och ändå vara exakt densamme som innan otroheten började, för den otrogne förändras, subtila ändringar kanske men efter många år tillsammans så märks det för partnern om den inte ser mellan fingrarna och bortförklarar det med "jobbar mer" "trött" "mycket i livet" etc.

Förmodligen är det nån form av försvarsmekanism som träder in helt omedvetet kan jag tänka mig eftersom ju ingen vill tro att den man lever med ljuger och bedrar..

Man kan inte dra alla över en kam på det sättet. Varken att det absolut skulle märkas eller orsakerna till att man som partner inte ser vad som försiggår.

Nu är du liiite snabb i din bedömning! Det finns människor till allt, de mest fruktansvärda dåd, tror du då på fullt allvar att det inte finns människor som inte klara "hålla masken"? Fundera lite till ;)

Nar jag antligen fick klart for mig att jag hade blivit 'bedragen' av min ex och min basta vaninna under det senaste aret hade exet och jag varit gifta i 7 ar, vi hade tva barn, bada jobbade (larare) och jag hade precis bytt jobb och skola. Ett av barnen var mycket sjuk ... en avskydde dagis ... det var strul bade har och dar, men jag hade verkligen ingen aning att nagot kunde vara sa fel.

Visst kan det vara nagon forsvars mekanism som trader in nar man inte marker de tecken som finns ... eller sa ar det sa enkelt att vissa ar battre an andra pa att halla liv i tva forhallanden samtidigt.

Personligen hade jag uppskattat om nagon av alla vara vanner som visste hade sagt nagot. Kanske jag hade kannt mig lite mindre trampad pa ... lite mindre utsatt om det inte hade pagatt sa lange.

Så nej, bara för att min sambo fortfarande är rar och go med mig så betyder inte det att jag måste tycka att det är asbra och kul att han har en till flickvän.

Fast det jag skrev byggde ju på att du/man inte vet om det och då inte lider av det.

Vet du inte om det, får du ju inte heller tillfälle att tycka att det är asbra, hur olik KD du än vill vara.

Dessutom ingick det ju i just det här fallet i premisserna att partner var mer hängiven dig än vanligt, så det är inte bara det att du inte vet om det, du behöver inte heller förhålla dig till att han verkar vara mer engagerad i något annat (dvs det där han skyller på, när han i själva verket är hos älskarinnan).

Fast om partnern har haft någon vid sidan av helatiden så är det svårare att upptäcka ;)

Är du rädd för sanningen? Varför vill du inte veta om din man går bakom ryggen på dig?

Jag antar att du inte har läst tråden, eftersom du ställer en fråga som inte ens är närbesläktad med hur jag har resonerat i frågan.

Det där har ingenting med hur jag tänker att göra, och frågan skulle därför kräva en uppsats att besvara.

(Om du ser min man på en dejtingsida och anser att detta är en sanning som det är viktigt för mig att känna till, kan jag inte hindra dig från att berätta det för mig.)

(Om du ser min man på en dejtingsida och anser att detta är en sanning som det är viktigt för mig att känna till, kan jag inte hindra dig från att berätta det för mig.)

Men du vill inte veta om det, skrev du ju. Min fråga är varför. Varför vill du inte veta om din man bedrar dig?

Men du vill inte veta om det, skrev du ju. Min fråga är varför. Varför vill du inte veta om din man bedrar dig?

Delvis KL

JAG VILL VETA ! (nu är jag fortfarande singel men om och när) så vill jag definitivt veta om man hittar min pv/sambo på dejtingsidor/raggandes på krogen osv...

Inte sjutton vill jag känna att så fort jag inte är i närheten anser han att det är fritt fram att ragga på närmsta brud. Är jag inte "den" för min kille så är jag hellre singel... Och ja jag är likadan mot min pv/sambo, är han inte "den" så är jag hellre singel (därav att jag ÄR singel idag)

Intressant!

Jag är rätt säker på att jag inte skulle agera på det. Men om kompisens fästman började stöta på mig via dejtingsajten, så skulle jag ta honom lite i örat. Därför att han inte får stöta på mig. Jag skulle tex inte hota med att skvallra för kompisen.

Om någon skulle träffa på min man på dejtingsajt, vill jag faktiskt inte att de meddelar mig.

Jag klarar verkligen inte av när folk gräver i andras relationer på det där viset, oavsett om det gäller kärleksrelationer eller andra sorters.

Nej, det var du Petruska. Vet du inte vad du skriver och var du menar och tycker mera?

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka