Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Men jag menar att ett permanent förhållande inte alls behöver se ut sådär.

Man kan engagera sig OTROLIGT mycket, både känslomässigt och på andra sätt, i en annan person utan att - någon alls - vet om det.

Jorå, men inte ens det lämnar riktigt plats för ett permanent förhållande med någon annan, tycker jag. Middagen står ofta på bordet när jag kommer hem, om inte annat.

Tillfälliga små hopp i sänghalmen, däremot, skulle min man mycket lätt kunna komma undan med i rätt stor skala. :D

Ett permanent förhållande, tänker jag mig innefattar att de sover hela nätter ihop, att han hjälper den andra när hen är sjuk eller behöver hjälp av andra skäl osv. Och att han är lika engagerad i hens allmänna väl och ve som i mitt. Det har jag svårt att tro han lyckas med, och då lyckas med på ett sådant sätt att han har det stora engagemanget utan att jag märker något alls av det. Och utan att han är totalt tyst om jag frågar vad han har gjort idag.

Alltså, ett förhållande är absolut max vad jag klarar av. Med mitt ensamhetsbehov kräver till och med det väl mycket ibland. Och så ska man ju trycka in jobb och häst också.

Hehe, bra liknelse:D

Jomen precis. Ett känslomässigt engagemang i en annan människa måste märkas. Om man överhuvudtaget känner varann.

Tja...jag misslyckades uppenbarligen med att märka att min sambo hade det. Efter 11 år tyckte jag iaf att vi kände varandra jäkligt bra.

Åter igen.....människor förändras. Och nu var vi inga tjugoåringar precis när detta hände. Som jag sa tidigare...han sov aldrig borta, åt middagen hemma varje kväll, vi hade sex som vanligt, ja allt var som det varit i alla år...bara lite minde tillsammanstid men är det så konstigt när man har nystartat företag? Nu visade det sig att företaget och hobbyn blev det han kunde hitta ursäkt i för att ta en timme eller två med älskarinnan.
Han var aldrig någon flirtig typ så det fanns aldrig någonting öht för mig att ifrågasätta i hans förklaringar. Jag hade ju en av "The good guyes". Vem som helst kan mörka och vem som helst kan gå på det...

nej...det måste inte märkas...för om det måste det, vad säger det då om oss som blir lurade utan att märka det? Att vi är pucko?

Tja...jag misslyckades uppenbarligen med att märka att min sambo hade det. Efter 11 år tyckte jag iaf att vi kände varandra jäkligt bra.

Åter igen.....människor förändras. Och nu var vi inga tjugoåringar precis när detta hände. Som jag sa tidigare...han sov aldrig borta, åt middagen hemma varje kväll, vi hade sex som vanligt, ja allt var som det varit i alla år...bara lite minde tillsammanstid men är det så konstigt när man har nystartat företag? Nu visade det sig att företaget och hobbyn blev det han kunde hitta ursäkt i för att ta en timme eller två med älskarinnan.
Han var aldrig någon flirtig typ så det fanns aldrig någonting öht för mig att ifrågasätta i hans förklaringar. Jag hade ju en av "The good guyes". Vem som helst kan mörka och vem som helst kan gå på det...

nej...det måste inte märkas...för om det måste det, vad säger det då om oss som blir lurade utan att märka det? Att vi är pucko?

Det är ju av dom som man blir totallurad. Dvs dom man aldrig trodde skulle kunna göra något sådant och uppföra sig på ett sådant sätt. Eller då är det just därför man inte trodde att dom kunde göra så som man blir lurad.

Nej, varför skulle ni vara det?

Det låter bara osannolikt att en partners känslomässiga engagemang i mig inte skulle påverkas om han hade ett långvarigt förhållande vid sidan av. Sedan kanske han - eller jag - skulle komma på andra förklaringar till förändringen i engagemanget: att han var stressad på jobbet, att han var deprimerad, att vi hade tappat bort varann lite grand eller liknande.

Det låter bara osannolikt att en partners känslomässiga engagemang i mig inte skulle påverkas om han hade ett långvarigt förhållande vid sidan av. Sedan kanske han - eller jag - skulle komma på andra förklaringar till förändringen i engagemanget: att han var stressad på jobbet, att han var deprimerad, att vi hade tappat bort varann lite grand eller liknande.

Fast för att det är osannolikt för dig betyder inte att det är så för alla. Det beror ju på massor av faktorer, framförallt vilken typ av förhållande du har med din "riktiga" man. Kanske.

Jag har inte påstått att det är så för alla. Du rycker det ur sitt sammanhang. Sammanhanget var det här:

jag tvivlar på att det skulle hända i ett längre förhållande här. Om man lever i ett förhållande där man är överens om monogami, och den andre sedan aktivt letar en permanent älskarinna - jag kan inte se det hända mig. Förhållandet skulle vara över innan det hände. Sådana dubbelnaturer tror jag inte att jag skulle gå på, jag tror att det skulle finnas varningsklockor långt innan dess.

Jag skriver om MIG.

Som jag sa: du tar det ur sitt sammanhang. Och nu har jag ju förklarat vilket sammanhanget var. Att det du citerade kom in senare men alltså var en följd av det jag nu citerat för dig.

Fast jag HAR läst hela tråden ;-). Ok, om det gäller dig. Men tro inte att du garanterat kommer märka något.

Men tex Voff skrev ju att hon hade märkt ett stort engagemang i "firman" och i "hobbyn". Det är ju att märka något.

Oavsett om det sedan visar sig att det i själva verket var en kvinna vid sidan av.

Sedan är ju frågan om man kan leva med att den andra har de stora engagemangen. (Som jag exemplifierade med, tror jag tex inte att mitt förhållande överlever om jag skaffar en häst till. Då skulle innebära prioriteringar som min man inte skulle se något skäl med att stå ut med i längden.)

Här tror jag (vet jag) att ni är helt fel ute.

Det tror jag också. Att påstå sig leva mono och dölja att man är genuint poly är en konst som iaf jag lärt mig eftersom normen är så inriktad på att man bara kan ha en i taget. Har man två så är per automatik tvåan bara till för sex. Dessutom söker man bara massa bekräftelse och är falsk och förljugen. Eftersom det dessutom är belagt med skam om ens partner har fler partners och slutsatsen dras att partnern inte räcker till så är det i unga år rätt svårt att hitta människor som vill leva poly. Därför har jag varit otrogen mot alla mina män förutom de två sista.
En del brev har kommit till männen och inget har innehållit fel information i sak men bakgrunden saknas ju. Avsändarna var alltid i mitt fall den ena mannen som vill förstöra och såra min andra man. De som skickat brevet är ju felbedömda av mig absolut så här i efterhand och de har blånekati sten först och jag trodde verkligen inte att de kunde vara så barnsliga.
Sen kan man absolut ha två relationer och sova med båda, gå på släktmiddagar med båda och ställa upp när någon är sjuk och komma riktigt nära. Det gäller att planera och fokusera bara. Och funkar bara orkesmässigt om jag är galet kär i båda så att endorfinet ger mer energi än det tar. Då blir ju dessutom jobb barn och hästar skötta i flygande fläng!
Vad olika man ser på världen!

Senast ändrad:

Precis de bortförklaringarna hade han ja....skyllde trötthet och apati på arbetet och firman. Och självklart köpte jag det. Varför skulle jag inte? Jag litade ju på min karl. Hans känslomässiga engagemang i mig minskade aldrig. Hans engagemang till sin familj minskade visserligen lite i tid.....som gick till jobb...eller vad det nu var.

Jag är långt ifrån ensam med en sånhär historia så det är tyvärr inte så osannolikt alla gånger. Du kan skatta dig lycklig om det är så för dig för sånt här unnar jag verkligen ingen.

Men då märkte du ju trötthet och apati? Att han sedan ljög om orsaken är en annan sak - men du märkte att han var trött och apatisk.

Men tex Voff skrev ju att hon hade märkt ett stort engagemang i "firman" och i "hobbyn". Det är ju att märka något.

Oavsett om det sedan visar sig att det i själva verket var en kvinna vid sidan av.

Sedan är ju frågan om man kan leva med att den andra har de stora engagemangen. (Som jag exemplifierade med, tror jag tex inte att mitt förhållande överlever om jag skaffar en häst till. Då skulle innebära prioriteringar som min man inte skulle se något skäl med att stå ut med i längden.)

Nja...nu förstod ju inte jag alls att det var en otrohet i görningen. Att det var på det sättet förstod jag efteråt.
Det är ju det här ni hela tiden sagt att man ska ju lita på sin partner... Det var liksom det jag gjorde. Fans ju ingen anledning att misstro något alls.

Om ni stod med ett nystartat företag så skulle ni ju inte tro att partnern var otrogen när han åkte på jourjobb eller jobbade över på ett montage i en timme eller två någon enstaka gång.

Hobbyn la han lika mycket tid på som alltid. Men nu i efterhand så har jag ju förstått att han var inte i garaget alla gånger och skruvade på tävlingsbilen.....

så inget av dessa grejer var ju synonymt med otrohet precis. Såhär hade livet för oss sett ut även utan älskarinnan. Han tog ju inte min tid...han tog jobbets och hobbyns tid till älskarinnan. Det var först efteråt som jag fick veta när han hade hunnit. Som han själv sa "Det är inte så svårt när man är egenföretagare......"

Nej, just det.

Vad det handlar om är ju om man märker att den andres engagemang i en minskar. Nej, det gör man inte alltid, säger några. Men för min del tror jag alltså att jag skulle märka det - oavsett om det berodde på otrohet, jobbstress, depression, vad som helst.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka