Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Vad jag menade var att du verkar ha en väldigt bestämd syn på varför folk är otrogna - för att få en kick. Nåt man gör nån gång ibland för att piffa upp livet kanske?

Jag menar bara att man inte behöver vara en särskild typ för att nån gång inte ha sjävdisciplin nog att avstyra något innan det går överstyr, just där och då.
I så fall har vi helt olika åsikter. Ditt resonemang verkar förutsätta att otrohet är oerhört dramatiskt och ett sånt stort tabu att folk plötsligt får smått övernaturlig förmåga att föra sin partner bakom ljuset. I många fall tror jag inte alls att det stämmer, jag ser ingen anledning till att folk ska börja bete sig helt fullständigt out of character bara för att det gäller en otrohetsaffär. Visst kan folk förvåna, men i de flesta fall så handlar det nog snarare om att man själv inte har velat se och acceptera de delarna hos partnern som gjorde att hen agerar på ett visst vis. Och ag tror definitivt inte heller att otrohetsbehovet kan "drabba" vem som helst i lika stor utsträckning. Alla tycker inte att sex och relationer är det högsta målet här i livet utan kanske hellre fokuserar på nåt helt annat än att orka med att rådda med sidohistorier.

Men jag är ju samtidigt så ointresserad och ouppmärksam, så det skulle i princip krävas att det var jag som var den andra kvinnan för att jag skulle fatta något. :p

Ok. Man får väl vara glad om du upptäcker att det är du som är den andra kvinnan då.

Jag TROR inte att jag skulle vilja att du berättade om det var min partner du sprang på. Men helt hundra kan jag inte vara.

Ok. Man får väl vara glad om du upptäcker att det är du som är den andra kvinnan då.

:D

Jag TROR inte att jag skulle vilja att du berättade om det var min partner du sprang på. Men helt hundra kan jag inte vara.

Samtidigt, med mitt evinnerliga integritetshävdande: jag ser inget direkt skäl för andra att hålla tyst inför mig om de VILL berätta. De måste ju göra som de tycker, följa sitt eget omdöme. Och jag ser egentligen inget direkt skäl för mig att berätta därför att andra vill att jag gör det. Jag måste ju få följa mitt omdöme.

Sen kan vi så klart bli besvikna eller sura, men sånt händer ju.

Senast ändrad:

Ditt resonemang verkar förutsätta att otrohet är oerhört dramatiskt och ett sånt stort tabu att folk plötsligt får smått övernaturlig förmåga att föra sin partner bakom ljuset
Verkligen inte. Att råka på en person som man blir så tänd på att det känns överjordiskt svårt att inte agera på attraktionen kan väl hända vem som helst?

Det kanske är mig och min sexdrift det är fel på då men jag tycker verkligen inte att det är märkligt att folk hamnar i situationer där de inte kan stå emot. Just därför förutsätter inte jag att det inte kan hända nån annan.

Och återigen - otrohet behöver inte vara att ha någon vid sidan av i år. Det kan även vara ett fylle-ONS med en kollega.

Fast det skulle vara ett dåligt skäl för mig. Om du träffat på min partner på en dejtingsajt och berättade det för att slippa bördan - då skulle jag inte bli glad.

Fast det skulle vara ett dåligt skäl för mig. Om du träffat på min partner på en dejtingsajt och berättade det för att slippa bördan - då skulle jag inte bli glad.

Nej, det förstår jag till fullo! Att berätta av det skälet är verkligen inte att vårda sina vänskaper.

Jag tycker ju också så. Men häromdagen såg jag en tråd på ÄU som var intressant för den gjorde mig osäker på hur jag själv skulle göra.

Frågeställningen var "Jag har sett min kompis fästman på en dejtingsajt, hur ska jag göra?" Killen hade t o m kontaktat TS så han verkade helt klart vara ute för att ragga.
I ett sånt läge hade jag outat mig för killen och frågat rakt av ifall hans partner/min kompis visste om att han var på dejtingsajt och raggade.

Samtidigt så handlar det nog också om vilken typ av relationer man normalt umgås i, för att situationen ska kunna observeras. Om jag tänker mig in i situationen (och jag gissar att din är liknande) så skulle det krävas mer eller mindre bildbevis eftersom det för både mig och min man är fullkomlig vardag att ha relationer över könsgränserna. Jag bor tex oftare på hotell med någon annan man än min egen. Det försvårar ju i viss mån för eventuellt skvallersugna.

Jag tycker ju också så. Men häromdagen såg jag en tråd på ÄU som var intressant för den gjorde mig osäker på hur jag själv skulle göra.

Frågeställningen var "Jag har sett min kompis fästman på en dejtingsajt, hur ska jag göra?" Killen hade t o m kontaktat TS så han verkade helt klart vara ute för att ragga.

För mig blev det intressant just för att det gjorde mig osäker. Det är jag fortfarande.

Det var så mitt ex gjorde och träffade sin älskarinna. Jag hade blivit väldigt glad om jag fått veta det då. Det hade besparat mig erfarenhetan av att bli bedragen. Jag hade också sparat tre år som jag la på en illusion.

Jag önskar så att jag fått veta så jag också kunde få vara med och bestämma i mitt förhållande och göra egna val.

Men gör någorlunda vettiga killar detta? Jag tänker att det är också en risk rent allmänt för att solka ner sitt anseende om man har en karriär/synligt jobb av något slag och hänger med sitt fulla namn på dejtingsajter samtidigt som man har ett etablerat förhållande. I så fall skulle jag nog tycka att han gör bort sig på mer än ett sätt.

Jag har för säkerhets skull just kollat av med de vänner jag nämnde tidigare:

Petruska vill inte veta om jag träffar på hennes man.

Vän två vill troligen veta.

Vän tre vill definitivt veta.

Fast det är extremt hypotetiskt eftersom jag aldrig satt min fot på en dejtingsajt.:p

Fast det är extremt hypotetiskt eftersom jag aldrig satt min fot på en dejtingsajt. :p
Jag föreslår att du genast signar upp så att du patrullera sajterna!

Fast, om otroheten kommer fram o din vän vetat om det i flera månader utan att sagt nåt . Skulle det vara lika bra ?

Först och främst är det naturligtvis upp till vännen vad hen vill berätta för mig.

För egen del förstår jag inte varför du vill tillskriva mina vänner en så avgörande roll i mitt förhållande?

Och sen tycker jag som sagt att ditt scenario tyder på omdömeslöshet hos min man. Nog borde han kunna se till att en sådan situation inte uppstår, på det ena eller andra sättet?

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 928
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Födda -21
  • Betäckning 2024 - föl 2025