Sv: Hemligt brev ang otrohet
I så fall har vi helt olika åsikter. Ditt resonemang verkar förutsätta att otrohet är oerhört dramatiskt och ett sånt stort tabu att folk plötsligt får smått övernaturlig förmåga att föra sin partner bakom ljuset. I många fall tror jag inte alls att det stämmer, jag ser ingen anledning till att folk ska börja bete sig helt fullständigt out of character bara för att det gäller en otrohetsaffär. Visst kan folk förvåna, men i de flesta fall så handlar det nog snarare om att man själv inte har velat se och acceptera de delarna hos partnern som gjorde att hen agerar på ett visst vis. Och ag tror definitivt inte heller att otrohetsbehovet kan "drabba" vem som helst i lika stor utsträckning. Alla tycker inte att sex och relationer är det högsta målet här i livet utan kanske hellre fokuserar på nåt helt annat än att orka med att rådda med sidohistorier.Vad jag menade var att du verkar ha en väldigt bestämd syn på varför folk är otrogna - för att få en kick. Nåt man gör nån gång ibland för att piffa upp livet kanske?
Jag menar bara att man inte behöver vara en särskild typ för att nån gång inte ha sjävdisciplin nog att avstyra något innan det går överstyr, just där och då.