Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Ja, det är ju sant, man kan ju svara ur den synvinkeln också. Jag har bara haft en relation med en upptagen kille, och den pågick under några månader. Tanken på att berätta för hans fästmö föresvävade mig aldrig, och vi talade aldrig ens om det. Däremot diskuterade vi jämt och ständigt hur han skulle kunna bryta med henne, men ingen av oss hade ens en tanke på att jag skulle berätta för henne. Inte heller diskuterade vi eventuella vänner till mig som skulle kunna berätta.

Överhuvudtaget diskuterade vi aldrig någonsin risken för att någon skulle avslöja oss.

Fast det är ju inte vad Karfitsa säger. Vad hon säger är ju att om hennes partner var otrogen skulle han aldrig klara att tiga om det för henne.

Åh, Karfitsa, det missade jag :o Jag ber verkligen, verkligen om ursäkt!

Men den tjejen din man var med berättade för sin väninna, som insåg vem du var och trodde du ville veta. Tex.

Ja, då har han ju valt älskarinna på ett väldigt omdömeslöst vis. Det hade i det läget absolut varit smartare att låta bli, och det skulle jag upplysa honom om sedan jag fått brevet.

Det liknar mina erfarenheter också.

Jag har också haft vänner som varit otrogna mot en partner som jag också känner. Ingen av de här vännerna har bett mig hålla tyst - de har väl utgått från att det inte behövs. Vilket de haft rätt i.

För du tror att alla "bra" älskarinnor döljer sin relation för sina vänner?

Jag känner jättemånga starka, intelligenta och bra tjejer som haft relationer med upptagna män och de har alla berättat om det för oss närmaste. För tillfället känner jag en kille som har en relation med en upptagen tjej - och han har berättat det för åtminstone mig och sin andra bästa vän.

När jag var med den förlovade killen var jag kär i honom, så otroligt otroligt kär. Givetvis behövde jag prata med mina vänner och min syster om det som pågick. Var han då omdömeslös som valde just mig? Som råkade bli kär i honom och inte klarade av att vara i den relation vi var och därför behövde prata om det med mina närmaste?

Jag har också haft vänner som varit otrogna mot en partner som jag också känner. Ingen av de här vännerna har bett mig hålla tyst - de har väl utgått från att det inte behövs. Vilket de haft rätt i.

Vad jag vet har jag överhuvudtaget aldrig varit i närheten av någon otrohetshistoria (i vuxen ålder) där någon har ansett sig behöva berätta om det hela för den bedragna parten.

Det är bara på buke och i någon dålig tv-serie jag kommit i kontakt med det fenomenet.

Jag kan komma på en handfull förhållanden i min bekantskapskrets där jag kanske skulle kunna skapa drama genom att berätta om otroheter, men det gör jag naturligtvis inte.

Vem är jag att dundra in så i andras förhållanden?

För du tror att alla "bra" älskarinnor döljer sin relation för sina vänner?

Hurdana min mans bra älskarinnor är, har jag aldrig funderat närmare på, hörrudu. :p

Och som sagt, om han inte kan lösa det utan att det genererar brev till mig om saken, så tycker jag ju att han bör låta bli. Det skrev jag ju från början.

Jag ser inte att jag kan göra så mycket mer åt saken för hans vidkommande?

(Själv skulle jag hemlighålla en sidohistoria om jag inte direkt hade känslor i den, men om jag hade det skulle jag inte lyckas låta bli att prata med i alla fall någon vän om det. Det skulle förvåna mig om den/de utvalda vännerna skrev till min man om saken.)

Jag tycker ju också så. Men häromdagen såg jag en tråd på ÄU som var intressant för den gjorde mig osäker på hur jag själv skulle göra.

Frågeställningen var "Jag har sett min kompis fästman på en dejtingsajt, hur ska jag göra?" Killen hade t o m kontaktat TS så han verkade helt klart vara ute för att ragga.

För mig blev det intressant just för att det gjorde mig osäker. Det är jag fortfarande.

Intressant!

Jag är rätt säker på att jag inte skulle agera på det. Men om kompisens fästman började stöta på mig via dejtingsajten, så skulle jag ta honom lite i örat. Därför att han inte får stöta på mig. Jag skulle tex inte hota med att skvallra för kompisen.

Om någon skulle träffa på min man på dejtingsajt, vill jag faktiskt inte att de meddelar mig.

Jag klarar verkligen inte av när folk gräver i andras relationer på det där viset, oavsett om det gäller kärleksrelationer eller andra sorters.

Senast ändrad:

Kanske inte just anonyma brev, men det är lite i samma härad. En form av kontrollerande av den andra parten. Ett sätt att försöka spräcka någon annans relation för att den själv inte är intresserad av att göra det.

Under tonåren var jag med om att killar använde det som ett sätt att övertala mig att ligga med dem. "Men du vet väll att din partner har legat med X så då kan ju du ligga med mig". Någon gång var det sant, någon gång bara en rövare. Sedan fanns det en hel radda människor som bara gillade att skapa drama. Vissa verkar aldrig växa ur detta.

Hur som helst så är det ju ett väldigt effektivt sätt att placera ett tvivel i en relation sant eller osant så är det få som lyckas skaka det av sig.

Ja, och jag kan säga rakt av att jag tycker att det är pissigt beteende att nätragga när man är i en relation. Hade jag upptäckt att en väns snubbe hade gjort det (en nära vän alltså, så jag har bra koll på hur deras förhållande ser ut) så är jag inte alls säker på att jag varit tyst.

Petruska: Okej. Det lät så märkligt bara när du kallade det "omdömeslöst". Hur stor erfarenhet har du själv av otrohet? Eftersom du verkar tro att det finns nån form av Klass A på älskarinnor?

Intressant!

Jag är rätt säker på att jag inte skulle agera på det. Men om kompisens fästman började stöta på mig via dejtingsajten, så skulle jag ta honom lite i örat.

Jag tror att han gjorde det, alltså utan att veta vem TS var. Gissningsvis hade hon alltså inte bild av sig.

För mig skulle det nog bero på hur nära vännen och jag var. Kollegor, grannar, stallkompisar, föreningskompisar - där skulle jag inget säga. Men närmare än så - då skulle det bli svårare.

Du, jag plus två till härifrån - vi är så nära varann att jag skulle få det lite jobbigt. Jag skulle inget säga till dig, eftersom jag vet din inställning efter tusen såna här trådar:p. Men när det gäller de andra två skulle jag våndas, faktiskt.

Petruska: Okej. Det lät så märkligt bara när du kallade det "omdömeslöst". Hur stor erfarenhet har du själv av otrohet? Eftersom du verkar tro att det finns nån form av Klass A på älskarinnor?

Jag vågar påstå att jag har minst genomsnittlig erfarenhet på området, för min ålder. :p

Men jag pratar inte om mer eller mindre bra älskarinnor, det var snarare din tolkning. Jag pratar om mer eller mindre omdömesgilla otrogna partners. Om min partner inte kan vara otrogen utan att jag får brev om saken, tycker jag att min partner bör låta bli, som jag har skrivit flera gånger nu.

Fast jag tolkar det inte som A klass-älskarinnor. Det är mer klassen på partnern själv det handlar om, väl? Att han var så klantig att det kom fram?

Och då kan jag bara säga: brev eller inte, om risken att någon berättar för dig (på något vis) inte får finnas alls - ja, då blir det ju väldigt svårt för honom att vara otrogen överhuvudtaget.

Nu är det väl så att de flesta som är otrogna kommer undan med det så i de flesta fall är det ju en ickefråga.

Du, jag plus två till härifrån - vi är så nära varann att jag skulle få det lite jobbigt. Jag skulle inget säga till dig, eftersom jag vet din inställning efter tusen såna här trådar:p. Men när det gäller de andra två skulle jag våndas, faktiskt.

Jag skulle inte säga något till någon av er. Jag har inte heller sagt något till en annan mycket närstående vän i ett likartat ärende för några år sedan.

Jag kan helt enkelt inte. Det är inte jag.

Men jag är ju samtidigt så ointresserad och ouppmärksam, så det skulle i princip krävas att det var jag som var den andra kvinnan för att jag skulle fatta något. :p

Jo, men han är ju klantig och är otrogen med fel tjej - en tjej som faktiskt berättat för sin närmaste vän att hon har en relation med en upptagen man.

Och då kan jag bara säga: brev eller inte, om risken att någon berättar för dig (på något vis) inte får finnas alls - ja, då blir det ju väldigt svårt för honom att vara otrogen överhuvudtaget.

Ja, det gör det ju. Men det är ju hans problem. Och hans riskbedömning. Jag ser det inte direkt som min uppgift att röja väg för hans affärer.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 928
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka