Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Ja! Jag har ju en massa kompisar som jag måste hålla koll åt:nailbiting:
Ja, så get to it!

Förresten, om jag råkar på en skitsnygg men alldeles för ung Hosé som letar efter milfar - vill du veta då?:o
Jag unnar Hosé alla milfar han kan få!

[Men ärligt - skulle en vän till mig snubbla över Hosé på en dejtingsajt skulle jag definitivt förvänta mig att de berättade för mig. Inte vill jag sitta och vara monogam och fin i en relation där han uppenbart är så oärlig att han inte ens kan säga till mig att han vill ha nåt mer. Ett ONS kan jag köpa att det kan hända, men att aktivt leta nåt nytt/extra på nätet? No way, Hosé!]

Först och främst är det naturligtvis upp till vännen vad hen vill berätta för mig.

För egen del förstår jag inte varför du vill tillskriva mina vänner en så avgörande roll i mitt förhållande?

Och sen tycker jag som sagt att ditt scenario tyder på omdömeslöshet hos min man. Nog borde han kunna se till att en sådan situation inte uppstår, på det ena eller andra sättet?

Jag tillskriver inte nån nåt , det var en fråga

[Men ärligt - skulle en vän till mig snubbla över Hosé på en dejtingsajt skulle jag definitivt förvänta mig att de berättade för mig. Inte vill jag sitta och vara monogam och fin i en relation där han uppenbart är så oärlig att han inte ens kan säga till mig att han vill ha nåt mer. Ett ONS kan jag köpa att det kan hända, men att aktivt leta nåt nytt/extra på nätet? No way, Hosé!]

No way, Hosé:D

Kul att höra hur du resonerar!

Kul att höra hur du resonerar!

:)

Grejen är att med otrohet har jag nog rätt stor tolerans - man kan råka ligga med någon man är jättetänd på, man kan råka ligga med en kompis på fyllan fastän man vet att man inte borde, man kan bli kär i någon och inte kunna avsluta sin relation på en gång utan under en viss övergångsperiod vara otrogen. Men - att aktivt söka någon att ha vid sidan av mig är något jag inte skulle uppskatta. Alls. Det känns så utstuderat och oärligt bara, och himla oschysst liksom. Det är inte ens en person som råkat påverka en på ett sätt man inte trodde den skulle utan ett aktivt sökande efter den personen.

Jag är alltså ingen taliban på något vis när det gäller det här, men där går definitivt min gräns.

Jag håller nog med, tror jag.

Alltså, det känns inte riktigt som miljö att säga det här men;): jag tvivlar på att det skulle hända i ett längre förhållande här. Om man lever i ett förhållande där man är överens om monogami, och den andre sedan aktivt letar en permanent älskarinna - jag kan inte se det hända mig. Förhållandet skulle vara över innan det hände. Sådana dubbelnaturer tror jag inte att jag skulle gå på, jag tror att det skulle finnas varningsklockor långt innan dess.

Men naturligtvis skulle jag kunna råka ut för att ev partner inte kunde stå emot någon i stunden, blev kär i nån annan osv.

Senast ändrad:

Sådana dubbelnaturer tror jag inte att jag skulle gå på, jag tror att det skulle finnas varningsklockor långt innan dess.
Jag hoppas det själv och tänker att om Hosé skulle lyckas lura mig så totalt så är han totalt knäpp, snarare än bara lite kåt (om du förstår vad jag menar).

I den destruktiva relation där jag var 'den andra kvinnan' så blev jag, tyckte jag då, fullkomligt grundlurad. I efterhand så vet jag ju att innerst inne såg jag massa tecken, men ville inte erkänna det för mig själv. Den killen var alltså rubbad, på riktigt, och ljög något otroligt. Jag minns att jag bara berättade hälften av det som hände för min syster (som vanligtvis får höra allt) eftersom jag visste att hon skulle ifrågasätta allting. I dag är det mitt första varningstecken: när jag känner att saker min partner säger eller gör är saker jag måste dölja för min syster.

Blabla, lite mer svammel från mig.

Jag håller nog med, tror jag.

Alltså, det känns inte riktigt som miljö att säga det här men;): jag tvivlar på att det skulle hända i ett längre förhållande här. Om man lever i ett förhållande där man är överens om monogami, och den andre sedan aktivt letar en permanent älskarinna - jag kan inte se det hända mig. Förhållandet skulle vara över innan det hände. Sådana dubbelnaturer tror jag inte att jag skulle gå på, jag tror att det skulle finnas varningsklockor långt innan dess.

Men naturligtvis skulle jag kunna råka ut för att ev partner inte kunde stå emot någon i stunden, blev kär i nån annan osv.

Ja kanske, men då är man ju misstänksam o har antennerna ute och är beredd på minsta lilla "sign" som inte ens behöver vara nåt.

Om man lever i ett förhållande där man är överens om monogami, och den andre sedan aktivt letar en permanent älskarinna - jag kan inte se det hända mig. Förhållandet skulle vara över innan det hände. Sådana dubbelnaturer tror jag inte att jag skulle gå på, jag tror att det skulle finnas varningsklockor långt innan dess.

Hela grejen med ett permanent förhållande vid sidan av: jag fattar faktiskt inte heller hur det riktigt kan passera. Eller, jag fattar nog hur det kan passera, men jag fattar inte hur man kan vara nöjd med det lilla som blir kvar i ens eget förhållande. Även om man inte fattar att den andra har två förhållanden, så borde man märka att det egna förhållandet är väldigt bristfälligt, tycker jag. Och det skulle man ju ta tag i efter förmåga, oavsett vad man från början tror att orsaken är.

Det handlar ju inte bara om att ett flera år långt förhållande med en annan tar en hel del tid, det handlar ju om engagemang, närhet och delaktighet i det man själv delar eller vill dela med personen också. Jag har svårt att se hur tex min partner skulle kunna lägga ens tillnärmelsevis lika mycket engagemang i en annan relation än den med mig, utan att jag märkte det på något sätt.

(Det aktiva letandet efter en permanent älskarinna, kan nog iofs passera. Lite beroende på vad som driver letandet, vilka tankar och känslor. OM det sas stannar vid aktivt letande, och den andre sedan inser att det där med fast älskarinna var nog inte hens grej ändå. Dvs, det blir aldrig någon fast älskarinna av det hela.)

Är inte du i stallet mycket? :D ;)

Är inte du i stallet mycket? :D ;)

Jorå, men inte ens det lämnar riktigt plats för ett permanent förhållande med någon annan, tycker jag. Middagen står ofta på bordet när jag kommer hem, om inte annat.

Tillfälliga små hopp i sänghalmen, däremot, skulle min man mycket lätt kunna komma undan med i rätt stor skala. :D

Ett permanent förhållande, tänker jag mig innefattar att de sover hela nätter ihop, att han hjälper den andra när hen är sjuk eller behöver hjälp av andra skäl osv. Och att han är lika engagerad i hens allmänna väl och ve som i mitt. Det har jag svårt att tro han lyckas med, och då lyckas med på ett sådant sätt att han har det stora engagemanget utan att jag märker något alls av det. Och utan att han är totalt tyst om jag frågar vad han har gjort idag.

Senast ändrad:

. I dag är det mitt första varningstecken: när jag känner att saker min partner säger eller gör är saker jag måste dölja för min syster.

Det där är skitbra!

Och det kan också vara ett sätt att hålla koll på sig själv.

Jag har en person som är min svaga punkt just nu och rätt som det är kommer jag på mig med att försöka lura mig själv när det gäller honom - just genom att dölja en del saker för andra. Och varje gång jag kommer på det får jag se till att kamma mig för han är inte möjlig, tyvärr.

Ja kanske, men då är man ju misstänksam o har antennerna ute och är beredd på minsta lilla "sign" som inte ens behöver vara nåt.

Nej, inte alls. Jag menar det som niffe också är inne på - att den person som spelar ett så avancerat dubbelspel har större problem att han vill ha lite sex med någon. Han är knäpp helt enkelt - och det märks på andra sätt, tidigare.

En man som jag dejtade ett tag, och som drev på ordentligt för att det skulle bli seriöst - han låg med två andra samtidigt, fick jag veta av någon annan efteråt. Det förvånade mig inte alls för han var just knäpp - och därför hade jag redan fimpat honom innan jag fick veta det där om de andra.

(Det aktiva letandet efter en permanent älskarinna, kan nog iofs passera. Lite beroende på vad som driver letandet, vilka tankar och känslor. OM det sas stannar vid aktivt letande, och den andre sedan inser att det där med fast älskarinna var nog inte hens grej ändå. Dvs, det blir aldrig någon fast älskarinna av det hela.)

Jag tänkte mig situationen när det blir det... eller rättare sagt, när hans vilja är att det ska bli det.

Jag tänkte mig situationen när det blir det... eller rättare sagt, när hans vilja är att det ska bli det.

Ja, jag förstår det. Och håller med.

Men sen tänkte jag att letandet kan vara lite som att i plötslig pilskhet hoppa i säng med någon: han tänker sig att han ska leta, men så snart det börjar hända något i letandet får han kalla fötter.

Generellt sett så tänker jag mig att man märker - i ett någorlunda vettigt förhållande - när den andras engagemang i en själv och i saker och ting ändras. (Ungefär som att jag inte skulle kunna dölja för min man att jag har en häst - och, än värre, tyvärr inte skulle kunna dölja om jag skaffade en till. :( )

Hehe, bra liknelse:D

Jomen precis. Ett känslomässigt engagemang i en annan människa måste märkas. Om man överhuvudtaget känner varann.

... i den typ av förhållanden både Petruska och jag talar om, får jag nog lägga till då.

Hela grejen med ett permanent förhållande vid sidan av: jag fattar faktiskt inte heller hur det riktigt kan passera. Eller, jag fattar nog hur det kan passera, men jag fattar inte hur man kan vara nöjd med det lilla som blir kvar i ens eget förhållande. Även om man inte fattar att den andra har två förhållanden, så borde man märka att det egna förhållandet är väldigt bristfälligt, tycker jag. Och det skulle man ju ta tag i efter förmåga, oavsett vad man från början tror att orsaken är.

Det handlar ju inte bara om att ett flera år långt förhållande med en annan tar en hel del tid, det handlar ju om engagemang, närhet och delaktighet i det man själv delar eller vill dela med personen också. Jag har svårt att se hur tex min partner skulle kunna lägga ens tillnärmelsevis lika mycket engagemang i en annan relation än den med mig, utan att jag märkte det på något sätt.

Det beror ju helt på vad den andra kvinnan har för krav. Tex min ex sambo var otrogen i över ett år innan jag fick reda på det. Hon nöjde sig med smulorna som han kastade åt henne så där var det inga problem att ha två förhållanden samtidigt.

Hästarna tog mycket tid då så han hade ju faktiskt många chanser även om det inte innefattade att sova över.

Sen när jag tittar tillbaka så fanns alla varningstecken men det förstår jag först nu när jag vet att han var otrogen.

Men jag generaliserar alltså inte - inte utanför de förhållanden som är annorlunda än de som Petruska är inne på här:

Ett permanent förhållande, tänker jag mig innefattar att de sover hela nätter ihop, att han hjälper den andra när hen är sjuk eller behöver hjälp av andra skäl osv. Och att han är lika engagerad i hens allmänna väl och ve som i mitt. Det har jag svårt att tro han lyckas med, och då lyckas med på ett sådant sätt att han har det stora engagemanget utan att jag märker något alls av det. Och utan att han är totalt tyst om jag frågar vad han har gjort idag.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 928
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Födda -21
  • Betäckning 2024 - föl 2025