Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Men jösses.

Som jag har skrivit flera gånger, tycker jag inte att man ska lägga sig i andras relationer på det sättet att man berättar sådant.

Men ser du inte meningen efter det du citerar av Petruska? Hennes förklaring står ju där.

Men jösses.

Som jag har skrivit flera gånger, tycker jag inte att man ska lägga sig i andras relationer på det sättet att man berättar sådant.

Men jösses?
Alltså vill du inte veta sanningen...men vägrar svara på min fråga.
Ditt val.

Utgår du ifrån att otrohet alltid innebär att man bedrar sin partner?

Fast det jag skrev byggde ju på att du/man inte vet om det och då inte lider av det.

Vet du inte om det, får du ju inte heller tillfälle att tycka att det är asbra, hur olik KD du än vill vara.

Du har flera gånger i tråden skrivit att ifall din man är otrogen och sköter det på ett sådant sätt att du inte märker det så har du inget problem med det. Skulle du komma på honom så får jag intrycket att du då mest upprörs av det faktum att din man vore klantig.

Du föredrar alltså att leva i en drömvärld istället för att få reda på sanningen. Det är väldigt svårt att tolka det på annat sätt.

Har du samma synsätt ifall mannen t.ex. tjänar lite extra på att langa sprit till tonåringar? Så länge du inte kommer på honom är det OK?

Utgår du ifrån att otrohet alltid innebär att man bedrar sin partner?

För mig är det så iaf, annars lever man i ett öppet förhållande där alla inblandade är överens.
Du får gärna komma med motargument :)

Under ca tio års tid rökte jag ett halvt paket cigaretter om dagen, utan att vare sig min kramiga ickerökande och ENORMT antirökande sambo eller mina kramiga definitivt ickerökande mammasniffande barn märkte det. Jag är VÄLDIGT övertygad om att ett känslomässigt engagemang i en annan människa skulle vara en bagatell att dölja i jämförelse. :)

:D

Fast till skillnad från rökning är ju otrohet ingen fråga om luktsinne. Även om man skulle kunna tro det på Buke ibland;)

Om han sköter det så att jag inte märker det, så märker jag det ju inte. Dvs vad jag föredrar kvittar ju.

Att du tolkar det som att jag vill leva i en drömvärld kan jag inte hjälpa.

Då tänker jag på min kompis vars man levde dubbelliv med två familijer i 18 år. Båda fruarna blev rätt så chockade över att de inte märkt nånting.
Så jag tror aldrig att man kan generalisera. Man kan tro och hoppas, men att säga hur det ÄR går inte

Och än en gång påpekar jag då att jag skrev om MIG. Jag generaliserade inte.

Att någon lever dubbelliv med två familjer i 18 år tycker jag inte säger något alls. Det är för extremt. Eller tror du att det hör till vanligheterna?

Vet du inte om det, får du ju inte heller tillfälle att tycka att det är asbra, hur olik KD du än vill vara.
Nej, vet jag inte om det finns det ju massa saker som inte behöver vara ett problem alls. Nu förutsatte jag dock att detta skulle ha nått mig, annars blir ju diskussionen tämligen ointressant. Vad kan jag tycka om nåt jag inte ens känner till? :confused:

Ungefär som att försöka tvinga ur mig att jag skulle acceptera att min kille köper sex från minderåriga - så länge han gör det på lunchen på jobbet så jag inte märker det och spar in på nåt annat så det inte känns ekonomiskt. För vet jag inte om det kan jag ju inte ha nåt problem med det!

Senast ändrad av en moderator:

I mina ögon handlar det inte om att lägga sig i. Det handlar om att värna om sina vänner. Jag vill och kan inte stå och se på när någon beter sig på ett sådant vis att det kommer skada min vän och det oavsett om det gäller otrohet, missbruk eller fiffel med pengar. Förr eller senare brukar bubblan spricka och ju längre det pågått ju större blir skadan. Det är bara i de lägen jag är absolut säker att ingen kommer fara illa som jag håller tyst. Därför är jag också den minst lämpliga att berätta för om sin otrohet, om jag är vän med båda i paret. Personen sätter mig då i en omöjlig sits där jag kommer tvingas svika antingen den ena eller den andra. Det skulle göra mig ganska arg.

Jag förväntar mig att mina vänner upplyser mig om min partner eller någon annan håller på att lura skiten ur mig. Om de inte gör det utan bara låter det fortgå, då har även de svikit mig och kommer inte vara mina vänner längre. Då vill de mig inte väl.

Det är väl klart att det hör till vanligheterna ;) Allvarligt, visst är det extremt och jag tror att det säger rätt så mycket trots det, just att man vet inte förrän man varit i situationen. Man kan tro och hoppas men det går inte att säga hur det verkligen skulle vara om man verkligen hamnade där Jag tror inte att någon av fruarna trodde om sig själva att de inte skulle umärka något. Då.

Men hur går det till rent praktiskt?

Har du inte sett dokumentärer om sådana dubbellivsbigamister? Nyckelord är resande och arbete. De är alltid män (i dokumentärerna) och fruarna sköter väl allt med hem och markservice så att de enkelt kan åka iväg på "jobbresa", dvs till den andra familjen och vardagen. I själva verket har de då kontorsjobb eller jobb som kan skötas hemifrån, alternativt inget jobb alls.

Jahadu det undrar vi alla än idag hur han lyckades få ihop det. Det vra ett pusslande utan dess like för den pappan.
han "jobbade" varannan vecka på annan ort.
Båda familjerna fanns på en ort så han var egentligen varannan vecka med den ena familjen i förort x och varannan vecka med familijen i förort y. Båda familjerna trodde att han jobbade i en annan stad. Till exempel. Sen så var han på många repmöten.

Jag är mest förvånad över att de två familjernas vägar aldrig korsades och att bekantskapkretsarna aldrig upptäckte en gemensam nämnare.

Båda familjerna fanns på en ort så han var egentligen varannan vecka med den ena familjen i förort x och varannan vecka med familijen i förort y. Båda familjerna trodde att han jobbade i en annan stad. Till exempel. Sen så var han på många repmöten.

Psykopatvarning på den snubben ...

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka