Sv: Hemligt brev ang otrohet
Nej. Min poäng är bara just den. Vet vi inte, så vet vi inte.
Det kan ju så klart vara så att båda våra små gullegubbar är massmördare med pedofila drag, och i så fall lyckas de fantastiskt väl med att skydda oss från följderna av detta.
Vi lider ju inte.
Om vi får reda på det, kommer vi så klart att bli rätt missnöjda. Fattas bara, liksom.
Bäst för vår sinnesfrid i nuläget, är att de ser till att vi inte får reda på det. (Det säkraste sättet att skydda vår sinnesfrid, hade så klart varit att de inte blivit massmördare från början, men nu är det ju som det är.
)
Vad jag menar är att det är en fråga som är rätt absurd eftersom jag faktiskt inte kan ha en åsikt om nåt jag då alltså inte ens känner till. Och om mitt svar ändå är att "nej, det skulle jag inte tycka är OK" (i den hypotetiska situationen) så duger inte det eftersom "hallå! du känner ju inte till det!".
Nej. Min poäng är bara just den. Vet vi inte, så vet vi inte.
Det kan ju så klart vara så att båda våra små gullegubbar är massmördare med pedofila drag, och i så fall lyckas de fantastiskt väl med att skydda oss från följderna av detta.
Vi lider ju inte.
Om vi får reda på det, kommer vi så klart att bli rätt missnöjda. Fattas bara, liksom.
Bäst för vår sinnesfrid i nuläget, är att de ser till att vi inte får reda på det. (Det säkraste sättet att skydda vår sinnesfrid, hade så klart varit att de inte blivit massmördare från början, men nu är det ju som det är.