Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Nu är du liiite snabb i din bedömning! Det finns människor till allt, de mest fruktansvärda dåd, tror du då på fullt allvar att det inte finns människor som inte klara "hålla masken"? Fundera lite till ;)

Nä, jag var inte liiite snabb i min bedömning, hålla masken gör såklart alla som är otrogna, men de förändras av otroheten, vissa mer än andra, men ingen går omärkt så att säga och det är märkbart om man vill se det.

Att du tolkar det som att jag vill leva i en drömvärld kan jag inte hjälpa.

Genom att du skriver som du gör så är det svårt att inte göra den tolkningen.

Du har ju gjort det hur tydligt som helst att du föredrar att inte få veta ifall din man skulle vara otrogen.

Just denna vilja att inte få reda på sanningen tycker jag gör att påståendet att du vill leva i en drömvärld passar väl in.

Nä, jag var inte liiite snabb i min bedömning, hålla masken gör såklart alla som är otrogna, men de förändras av otroheten, vissa mer än andra, men ingen går omärkt så att säga och det är märkbart om man vill se det.

Men HUR kan du veta att det är så för ALLA? Inser du inte att det är helt orimligt?

*KL*

För mig handlar ursprungsfrågan i tråden inte så mycket om hur man hanterar en otroghetsaffär eller information i det slaget, utan mer hur man hanterar en världspolis. Det spelar ju egentligen ingen roll vad min partner gjort, det handlar ju om att någon annan lägger sig i och skvallrar om det.

Hade någon skickat ett sådant brev till mig hade jag visat det för min sambo och så hade vi fått kommunicerat om saken i fråga. Vem är puckot i vår närhet vi behöver utesluta från vår sociala sfär?? Vi behöver inga världspoliser i vår närhet.

Och vad gäller otrohet och hur relationer ser ut så vill jag bara säga att jo, man kan ha väldigt djupa och engagerade relationer på sidan av utan att ens "riktiga" partner vet om det eller märker det. Kanske man inte kan sova där varje natt, men i alla fall vi lever sådana liv att vi inte är hemma jämt ändå. Jag hälsar på någon kompis i en annan stad ibland, sambon åker iväg med grabbarna och fiskar över en helg, sambon är borta i jobb, jag är borta på jobb etc. Sånt där löser sig alltid.

Någon ifrågasatte hur den andre kan vara nöjd med det lilla, och det där är en fin balansgång. För det tar väldigt mycket ur en själv att ha någon på sidan, just eftersom behovet av bekräftelse och att bli sedd och hörd är väldigt viktig för den som är på sidan. Det har funnits killar i mitt liv som inte klarat av att vara den andre och det har funnits killar som trivts jättebra med det. När jag tänker på vem som har klarat det och vem som inte har gjort det, så inser jag att jag har skapat den situationen själv genom hur jag agerat mot han jag har på sidan.

men de förändras av otroheten, vissa mer än andra, men ingen går omärkt så att säga och det är märkbart om man vill se det.
Nu har du fel. Jag vet massor med människor som är otrogna där ingen, varken deras partner eller någon annan märkt någonting. Enda anledningen att jag vet är för att de berättat för mig. Jag hade aldrig märkt någonting.

Och det är få som märker på mig att jag är otrogen. Sen är det många som vet eftersom jag inte direkt hymlar med det, men det är ingen som ser det på mig eller märker det på mig.

de förändras av otroheten... det är märkbart om man vill se det.
Det handlar säkert om "ovilja" att se tecknen i en del fall; dvs man ser, men man vill inte att det ska vara sant. Men har man inte varit med om det tidigare och inte har en tanke på att ens partner skulle få för sig att vara otrogen, så är det lätt att missa mycket. Man lär så länge man lever.

Det ligger något i det här helt klart. Min fd sambo hade en annan vid sidan av i typ ett halvår innan han blev avslöjad och lämnade mig för den andra kvinnan.
Efteråt när allt kom fram så såg både jag och våra gemensamma och mina vänner massa tecken. Saker som jag valt att blunda för, valt att tro på hans förklaringar. Vilket man gör i ett förhållande om man älskar varandra, man litar på den andre och kärleken är blind. Jag önskar dock att jag hade lyssnat på den lilla magkänslan som fanns där vissa stunder. Vänner hade sett honom med den andra kvinnan, men han hade sagt att han jobbade om dom frågade och dom flesta frågade inte ens.. för det är ju inget konstigt att han hade kvinnliga vänner som han träffade ibland. Ingen kunde tro att han var otrogen, det fanns inte på kartan att den snälla underbara omtänksamma människan kunde leva ett dubbelliv.

Men efteråt så såg alla det, det var många bitar som föll på plats. Man ser det man vill se många ggr..

ja det blir ju så

fast minos inlähgg handlade väl inte om kvinnliga vänner ...orkar inte leta mig tillbaka

Jamen jag menade alltså, som jag skrev, vänner av båda könen. Jag har svårt att tro att mino och jag skiljer oss på den punkten: alltså att vi tycker att det är naturligt med förtroliga samtal med både män och kvinnor.

Fast världspolis och världspolis....om du märker att en vän är utsatt för något som kommer skada denne i slutändan, ingriper du inte då?

Åh, allt möjligt. Livsfrågor, mitt eget privata ...

Jag har en som killkompis sen länge länge tillbaka...vi har ju faktiskt hånglat då det begav sig och numera blir det inte så mycket prat då hans fru inte gillade att vi var så tighta, och det respekterar jag , dock chattar vi på fb ibland men det är bara ytligt ....så det gick inte heller utan att hångla men vi är vänner ändå idag

oftast när det är djupare så blir det tyvärr fel , därför älskar jag bögar :)

I mina ögon handlar det inte om att lägga sig i. Det handlar om att värna om sina vänner. Jag vill och kan inte stå och se på när någon beter sig på ett sådant vis att det kommer skada min vän och det oavsett om det gäller otrohet, missbruk eller fiffel med pengar. Förr eller senare brukar bubblan spricka och ju längre det pågått ju större blir skadan. Det är bara i de lägen jag är absolut säker att ingen kommer fara illa som jag håller tyst. Därför är jag också den minst lämpliga att berätta för om sin otrohet, om jag är vän med båda i paret. Personen sätter mig då i en omöjlig sits där jag kommer tvingas svika antingen den ena eller den andra. Det skulle göra mig ganska arg.

Jag förväntar mig att mina vänner upplyser mig om min partner eller någon annan håller på att lura skiten ur mig. Om de inte gör det utan bara låter det fortgå, då har även de svikit mig och kommer inte vara mina vänner längre. Då vill de mig inte väl.

:bow::bow::bow:

Vänner ser efter varandra. Ingen av mina vänner skulle låta någon lura mig, ljuga för mig, tala illa om mig, gå bakom min rygg oavsett situation :love:
De skulle berätta så jag fick möjligheten att göra ett eget val baserat på sanningen. Och jag gör detsamma för mina vänner. En vän som undanhåller information som har betydelse för mitt liv och mående är ingen vän till mig.

Fast världspolis och världspolis....om du märker att en vän är utsatt för något som kommer skada denne i slutändan, ingriper du inte då?

Det beror helt på situationen och vännen. Men gör jag något åt det så skulle det definitivt inte vara genom ett anonymt brev.

Nej, naturligtvis använder man sig inte av anonyma brev men jag ifrågasätter starkt hur man är som vän om man bara står bredvid och tittar på, om det nu inte är vad vännen vill. Jag går till och med så långt att jag ifrågasätter vad man är för människa som inte ingriper när någon kommer till skada. Att sköta sig själv och blunda för vad andra utsätts för, det fungerar inte längre för mig. Livet var enklare när det gjorde det.

Hoppsan, var tårna så ömma?

Upplys mig gärna vid vilka tillfällen jag "fegar"
Btw, läsförståelse verkar inte vara din starka sida.

För mig är det precis tvärtom. Livet är mycket enklare nu när jag inte längre är lika naivt pk som jag var för 15 år sen.

Senast ändrad:

Nej, du är så himla otrevlig så jag avstår helst från att diskutera med dig.

För mig är det precis tvärtom. Livet är mycket enklare nu när jag inte längre är lika naivt pk som jag var för 15 år sen.
Fast vad har PK med nåt att göra? Det är väl snarast mest PK att vara så pass öppen och avslappnad att man inte ser nåt rätt och fel när det gäller otrohet? När man inte dömer eller förutsätter saker? Eller?

Vad betyder PK för dig?

Jag generaliserade mest över min egen utveckling. Jag var helt enkelt mer pk för 15 år sen. Och mycket mer naiv.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 654
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 930
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka