Hemligt brev ang otrohet

• Relationer
  • Trådstartare Trådstartare wii
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 587
  • Visningar Visningar 46 868
Sv: Hemligt brev ang otrohet

skit samma, hunden är död och jag var budbärare

min fb fanns inte mycket infó mer än namn för ickevänner

Men det behöver ju inte vara en relation? Det kan ju vara ett ligg bara.

Är jag den enda som inte gör en djuplodande intervju innan jag ligger med någon? :confused:

Men skulle hen som min man ligger med skriva ett anonymt brev om saken till mig efter ett enda ligg? Nu fattar jag ingenting.

Jag tänkte mig att avsändaren antingen var Moralens Väktare, eller åtminstone ett mer återkommande ligg som önskar se sig som primärrelation och med sitt brev vill skapa drama mellan mannen och mig i det syftet. (Den senare varianten kan jag på nåt vis förstå, trots allt, men inte om hen är en tillfällig älskare/älskarinna.)

Nix, inte heller kollar jag om personen har ett förhållande.
Inte jag heller. Som singel låg jag med massa olika sorters män (idag är jag i monogam relation) och jag har ingen aning om vem av dem som är kaninkokartypen.

Ärligt talat har jag ingen aning, jag har som sagt aldrig ens hört om några såna här anonyma brev innan jag läste den här tråden.

Men du har ju rätt så sett.

När det gäller väldigt tillfälliga förbindelser och deras bekanta, så kan där finnas hur många brevskrivande kaninkokare som helst.

Jag menar, vem vet, kanske tycker en del att det är det där med att skicka det anonyma brevet efteråt som är själva grejen?

Men då börjar det ju uppenbart handla om knäppskallar, stalkers och liknande, som tråden har varit inne på. Sådana kan ingen gardera sig mot, även om de flesta av oss har tur och kommer hyfsat lindrigt undan.

Men jag är faktiskt rätt säker på att ingen av mina riktiga kompisar skulle se sig nödgade att medelst anonyma brev upplysa mig om min mans otrohet, hur säkra de än tyckte sig vara på saken. Därför att det är ett så gränslöst sätt att relatera.

Men jag undrar då igen: vad är alternativet? Ska man verkligen gå omkring i sitt förhållande och vara rädd för otrohet, misstänka sin partner, försöka förhindra (!) hens otrohet eller vad?

Det enda rimliga är väl att lita på sin partner fram till dess att det finns anledning att inte göra det.

Japp, man tar smällen när den kommer. Om den kommer.

Det funkar inte att gå omkring och tro att det värsta ska hända, det skulle bli olidligt både för en själv och partnern. Och säkerligen gå ut över förhållandet med.

från filmen fatal attraction, där glenn close var "den andra kvinnan" och kokade snubbens dotters kanin.

den typiska filmen där frugan är den goda, mannen är en stackars lurad sate och den andra kvinnan är djävulen själv.

Men den tjejen din man var med berättade för sin väninna, som insåg vem du var och trodde du ville veta. Tex.

Det är i de banorna jag också tänker i det här sammanhanget. Eller en typ bekant till mig som fått veta något men som inte vill 'bli inblandad'. Typ. Kaninkokerske-teorin skulle nog inte slå mig alls. Men som vanligt är det ju den andra kvinnan som blir en största boven i dramat, även i en balanserad hypotetisk diskussion på buke. Jag menar, jag ser inget om 'den otrogne jäveln', men kaninkokerskan är självklar. Hmm.

Är jag den enda som inte gör en djuplodande intervju innan jag ligger med någon? :confused:
När kommer intervjun då? Efter hur många ggr tar man reda på om vederbörande håller tyst om saken? Rätt vad det är blir det seriöst för den andre, hen vill ha mer av relationen. Nya sidor dyker fram i personligheten.

Ja inte vet jag, jag har aldrig haft nån varaktig relation vid sidan av mitt monogama förhållande.

Om vi ska gå in på en man vs kvinnodiskussion så tänker jag att det nog är vanligare att kvinnor som kommer ur knepiga relationer blir svartmålade av sina fd män på alla möjliga sätt. Att skicka anonyma brev som berättar om en "otrohet" för nya partner är säker inte helt ovanligt i dessa fall.

När kommer intervjun då? Efter hur många ggr tar man reda på om vederbörande håller tyst om saken? Rätt vad det är blir det seriöst för den andre, hen vill ha mer av relationen. Nya sidor dyker fram i personligheten.

Jag har haft både kortare och något längre historier med upptagna män. Men aldrlg någonsin blivit avkrävd tystnadslöfte. Frågan har aldrig varit uppe överhuvudtaget.

Om vi ska gå in på en man vs kvinnodiskussion så tänker jag att det nog är vanligare att kvinnor som kommer ur knepiga relationer blir svartmålade av sina fd män på alla möjliga sätt. Att skicka anonyma brev som berättar om en "otrohet" för nya partner är säker inte helt ovanligt i dessa fall.

Jag tappade hakan där, men nu har jag satt den på plats igen. Tror du anonyma brev om otrohet är en vanlig företeelse från...svartsjuka föredettingar alltså?

Är det inte svårt att svara på en sådan här fråga i ett allmänt perspektiv? Man kan ju bara gå till sig själv och sitt eget förhållande. Och, om vi bortser från mitt något raljerande svar om tid osv, så vore det ljusår från de värderingar min man står för, och den peson han är. OM, säger om, han skulle vara otrogen skulle han aldrig stå ut med att hålla det hemligt, det skulle omedelbart komma fram. Han skulle aldrig, och då menar jag aldrig, kunna ha ett förhållande vid sidan om.

Jag tror inte ett dugg på det här sättet att tänka för jag vet ingen som säger till sin partner att de kan begå otrohet. Ingen kan vara 100% säker på sin partner. De som blir bedragna blir ju ofta chockade över hur detta kan ha hänt. Så de har väl kännt sig lika säkra som du.

Fast det är ju inte vad Karfitsa säger. Vad hon säger är ju att om hennes partner var otrogen skulle han aldrig klara att tiga om det för henne.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
23 753
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 659
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
888
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka