Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Alternativ tre- den (missriktat?) omtänksamma vännen som inte vill att någon ska behöva leva med "en lögn".

I mitt fall handlade det om att hon ville se oss gå isär. När det hela uppdagades så visade det sig att flera av våra gemensamma vänner vetat om deras relation i flera månader, men inte vågat berätta för mig. Jag kan säga att jag kände mig jävligt sviken av dem, minst lika sårad som av att min partner bedragit mig.

Senast ändrad:

Men vem var det? Alltså vad hade ni för relation? Vad var hennes anledning till att skicka brevet? För mig känns det så främmande - vore det en vän är det väl en sak men då pratar man väl med vännen och inte skriver ett hemligt brev?

Jag har aldrig ens hört talas om att nån lämnar ett sånt brev.

edit. Ah, nu läste jag ditt andra inlägg. Men att hon inte bara pratade med dig?

Det var en för mig ytligt bekant via en gemensam hobby som han hade en affär med. Vi träffades alla tre vid flera tillfällen och hade stor gemensam umgängeskrets som träffades aktivt. Först efter att jag fått informationen via brevet så kom det fram att affären knappast varit en hemlighet i kompiskretsen, och att han ofta bytte famn så fort jag lämnat lokalen (jag bodde på annan ort, 45 min bort).

I efterhand fick jag veta av ytterligare en gemensam vän att tjejen han hade affären med skrivit brevet för att bryta mitt förhållande med X, alltså av helt egoistiska skäl.

Samtidigt blir jag skeptisk när folk är tusen procent säkra på att deras partner aldrig skulle kunna vara otrogen. Som om det fanns en särskild typ av människor - den otrogna typen - och deras partners hör inte dit.
Jag tycker iofs inte att det är så oerhört märkligt. Om man känner sin partner på ett realistiskt sätt så vet man förmodligen på vilket sätt hen kommer att reagera på svårigheter i livet. Man kan också ha en viss idé om vilken del av mansrollen han dras till att hävda sig inom.

Jag har tex ganska många manliga kompisar som jag känner väl och jag känner mig rätt övertygad om att de flesta av dem INTE skulle börja ragga för att få bekräftelse och upprättelse utan förmodligen något annat (sen har jag förvisso kompisar som jag tror skulle ha svårt att stå emot om tillfälle gavs). Det är mer troligt att de skulle bli träningsfanatiker eller i nåt fall anorektiker vid svårigheter. Eller skulle de börja superfokusera på karriären. Eller börja hänga dag och natt i nåt spel. Eller börja handla över sina tillgångar. Men jag har väldigt svårt att se att otrohet skulle vara deras kick. Om det skulle hända, då skulle jag mer misstänka att de blivit kraftigt bearbetade av någon under lång tid och till sist bara seglat med i brist på ryggrad.

Så jag tycker absolut att man kan bedöma en viss trolighetsgrad vad det gäller benägenheten att använda otrohet som en flyktstrategi hos människor. Möjligtvis med undantag att de är någon sorts extremt manipulerande sociopater, men det är ju ändå relativt sällsynt.

Ah, okej, då förstår jag. Gud så vansinnigt alltsammans.

Otrohet behöver inte vara för att få en kick utan kan vara nåt som bara händer. Precis som att man kan, helt plötsligt, bli kär i någon annan.

Brista ut i gapflabb och undra över hur/var/när han skulle hinna med det om han nu skulle vilja det, vilket han inte vill.........

Menar du på allvar att du har sådan kontroll på din partner att t.ex. en snabbis på lunchrasten med en kollega en gång i veckan skulle vara omöjligt att få in rent tidsmässigt. Tillåt mig tvivla.

Att du inte tror att din partner skulle vilja göra det är en sak, men att tro att det inte finns tid är en annan sak. Att ens partner inte skulle kunna smita undan säg en halvtimme i veckan känns totalt orealistiskt.

Jag skulle lätt ta upp det med honom. Jag ser direkt om folk ljuger , om jag har den antennen på alltså ...och den är på vid ett sånt tillfälle, garanterat.

Nu vet jag ju inte var du jobbar.

Men, ifall du inte jobbar vid t.ex. polisen känns det som att din talang är till stor del bortslösad. Tänk att kunna gallra ut alla misstänkta som ljuger i ett enda förhör.

KL
Jag blev uppringd, dock inte av en anonym kvinna, det visade sig att hon och två andra kvinnor hade ihop det med samma man som jag. Jag veckopendlade just då men jag och snubben hade också bott i samma stad medan det hela pågick. Under den perioden jobbade kvinnan och jag på samma arbete.
Jag fattade direkt att det var sant. Hade aldrig misstänkt någonting, men det var solklart där och då. Jag har aldrig mer talat med mannen i fråga.

Hur som helst; Hur jag skulle reagera på ett brev skulle bero helt på situationen/relationen och innehållet. Men jag skulle garanterat visa det för min partner oavsett och diskutera genom saken.

Jag är idag noll svartsjuk, uppenbarligen kan man vara hur otrogen som helst utan att det märks, men jag tror samtidigt att det kan hända de allra flesta.

Hur skulle ni reagera om ni får ett brev utan avsändare där det står att den du är gift med (som är namngedd) är otrogen mot dig?
Det är det enda som står, inte när eller var eller bilder.

Hur hade du reagerat om det var fråga om svartjobb? Sena och dyra pokerkvällar? Tjuvjakt eller mopedtrimning?

Varfär reagerar ni med svar som om det skulle gäller er personligen? Även om frågan är ställd så så är ni båda erfarna forumister som kan omformulera frågan liksom. Och det förvånar mig mycket att just ni ger de svar ni ger, där ni skjuter budbäraren?

Jag skulle inte skjuta budbäraren, jag skulle tänka att den som skrivit brevet verkar vara rätt gränslös (i alla fall vid det här tillfället). Jag skulle inte tala om det för personen.

Att vara så gränslös, och att lägga sig i andras relationer på det sättet, är för mig ett väldigt underligt beteende. Otrohet är inte tillnärmelsevis lika anmärkningsvärt.

Nu har ju frågan om man bör svara personligt eller mer generellt redan stötts och blötts. Men som jag ser det skulle mitt generella svar handla om det oerhört underliga i att det finns människor som lägger sig i andras relationer på det här viset. Och om det oerhört underliga i att vi tycks ha en SÅ stark trohetsnorm att den föder självutnämnda otrohetspoliser, och att rätt många tycks förhålla sig oproblematiserande till det.

Det mer personliga svaret handlar om att jag skulle tro att någon hade fått en knäpp om jag fick ett sådant brev. Om min man har lite sex vid sidan av, räknar jag verkligen med att han sköter det med ett så pass gott omdöme när det gäller när, var och med vem, att det inte ger upphov till den här typen av brev.

Att otrohet finns vet vi ju alla, lite sex vid sidan av kan hända i de bästa familjer.

Men anonyma brev av den sorten - nog kan de allra flesta av oss betydligt bättre än så?

Nu vet jag ju inte var du jobbar.

Men, ifall du inte jobbar vid t.ex. polisen känns det som att din talang är till stor del bortslösad. Tänk att kunna gallra ut alla misstänkta som ljuger i ett enda förhör.

du, det finns massa signaler o kroppsspråk som tyder på lögner, inte så svårt om man vet om dom ...polisen är nog medvetna om det men det behövs liiite mer bevis än så vid fällande domar ;)

Men om jag hade en affär och den jag vänstrar med börjar skicka brev till min partner om detta, drar inte människor generellt öronen åt sig då? Vavavava? Jag fattar inte:D!

Men anonyma brev av den sorten - nog kan de allra flesta av oss betydligt bättre än så?

Tja, nu vet vi ju inte om det var den vinkeln TS hade på sin undran då, men jag skulle troligtvis inte själv få idén att skicka sånt.

Jag skulle heller inte bli förbannad på att sånt brev blev skickat till mig mer än att jag skulle tycka att brevet är felskickat eftersom det borde gått till den som bedrar istället för till den som är bedragen. Och åsikten är väl att det är förjävla fegt att skicka ett sånt brev. Finns det, trots vad jag nu händelsevis tycker om personer som skickar sånt brev istället för att konfrontera den som tros bedra mig och om själva brevet i sig, personer som anser att brevet är viktigt nog att skicka så får jag väl hantera det genom att visa det för den i brevet påstådda otrogna mannen. Och hantera det utefter vad han säger om det. Jag skulle nog inte knyckla ihop brevet och slänga det och rycka på axlarna åt det om det nu inte är så att jag lever i ett öppet förhållande som ju kan misstolkas av omgivningen.

Otrohet behöver inte vara för att få en kick utan kan vara nåt som bara händer. Precis som att man kan, helt plötsligt, bli kär i någon annan.
Absolut, men att hantera det genom otrohet är väl kanske inte det enda sättet. Man kan ju bestämma sig att det inte är värt det. Eller kan man faktiskt göra slut. Eller kan man kolla om det funkar att ha en öppen relation med sin nuvarande partner.

kl

Jag vet inte om jag tycker det är fegt, för många ggr är det ju ...shoot the messenger .
Jag har skickat halvanonymt till en tjej som lämnade ut en hund på foder åt en fbvän till mig , hon trodde mig såklart inte ..det var synd för hunden fick avlivas 8 månader senare ....

Vad jag menade var att du verkar ha en väldigt bestämd syn på varför folk är otrogna - för att få en kick. Nåt man gör nån gång ibland för att piffa upp livet kanske?

Jag menar bara att man inte behöver vara en särskild typ för att nån gång inte ha sjävdisciplin nog att avstyra något innan det går överstyr, just där och då.

kl

Jag vet inte om jag tycker det är fegt, för många ggr är det ju ...shoot the messenger .
Jag har skickat halvanonymt till en tjej som lämnade ut en hund på foder åt en fbvän till mig , hon trodde mig såklart inte ..det var synd för hunden fick avlivas 8 månader senare ....

Hade du tagit problemet face to face med berörda hade du kanske blivit trodd/övertygat på ett annat sätt. Och anonymt/halvanonymt - varför gör man så?

Om min man har lite sex vid sidan av, räknar jag verkligen med att han sköter det med ett så pass gott omdöme när det gäller när, var och med vem, att det inte ger upphov till den här typen av brev
Hur gör man när man sköter det så?

Hade du tagit problemet face to face med berörda hade du kanske blivit trodd/övertygat på ett annat sätt. Och anonymt/halvanonymt - varför gör man så?

Bara för att jag inte kände personen övht som lämnade ut hunden , skulle jag skickat ett brev och bett om o få träffa henne menar du ? Vi bor inte ens i samma stad ...
Och jag gjorde det för hundens skull ......

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Mens
  • Skottlossning på skola

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat