Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Jag kan bara säga att jag inte håller med dig.

Genom att tala om för ts hur man skulle reagera, dvs svara på ts första fråga, får ts en mängd olika svar att ta ställning till. Ts kan jämföra sin egen situation (om det nu är en "äkta" fråga) med de svaren som kommer. Allt beror ju på vad ts är ute efter; men jag tolkar det fortfarande som om ts vill ha svar på frågan "hur skulle du reagera?".

"Hur skulle ni reagera" kan ju tolkas antingen som "... om ni var i min situation" eller som en "enkät i relationsfrågor" som är jättevanliga på buke. Eller som en mix av båda.

Ja, alltså jag förstår vad du menar. Men jag tolkar TS post som att hen antingen fått ett brev, eller kanske möjligtvis är den som funderar på att skicka ett.
Frågan är lite för kort för att rendera andra svar än svaren på frågan "hur långt är ett snöre", egentligen. Jag menar, om du är så bombombombombis på din man i ert förhållande, så är ju inte brevet ens i närheten av att vara realistiskt ens i hypotetisk situation för dig. Därför kan man ju inte svara annat än i ett allmänt perspektiv. Det är det jag menar med att du och Petruska är erfarna forumister och borde ha tänkt i den vinkeln.
Vi vet ju inget om TS. Antingen en nynickare, ett troll eller en ny forumist.

Hur jag skulle reagera?

Bestört, upprörd, ledsen.

Sedan skulle jag visa det för maken och sätta mig ner och prata. Finns det något i förhållandet som skaver? Finns det fog för brevet? Vem skulle kunna skriva nåt sånt?
Hur är våra känslor för varann?

Kort sagt - en himla massa frågor

Samma här.

Jag är reaktionssnabb och handlar i såna lägen på impuls. Så jag hade inte varit en lätt nöt att knäcka i det här fallet och jag hade inte gett mig innan jag hade fått svaren jag behöver på mina frågor.

Med otrohetsskit i bagaget tror jag att erfarenheten från detta gör att jag klarar att se om lögner serveras eller inte.

Men tusen trådar på buke börjar väl med "hur skulle ni reagera om"?

Hur intressant är det för TS att få svar om att det inte skulle hända? Jag kan ju inte vara säker, men jag tror inte att det tillför något till TS undran. Man måste väl utgå från att ett brev är mottaget, eller på väg att skickas?

Är det inte svårt att svara på en sådan här fråga i ett allmänt perspektiv? Man kan ju bara gå till sig själv och sitt eget förhållande. Och, om vi bortser från mitt något raljerande svar om tid osv, så vore det ljusår från de värderingar min man står för, och den peson han är. OM, säger om, han skulle vara otrogen skulle han aldrig stå ut med att hålla det hemligt, det skulle omedelbart komma fram. Han skulle aldrig, och då menar jag aldrig, kunna ha ett förhållande vid sidan om.

Det är farligt att vara så säker. Risken finns alltid att någon är otrogen mot någon annan oavsett dens åsikter eller känslor i frågan tidigare. Har man ett förhållande så finns alltid risken. "Det bara blev så" är bland det vanligaste svaret på frågan varför. Det är få människor som faktiskt planerar att vara otrogna.

Knapplån

Jag hade blivit förkrossad och när min sambo hade kom hem så hade jag visat honom brevet och velat ha en förklaring och jag hade inte gett mig förren vi hade rett ut det hela. För mig är otrohet bland det värsta man kan göra mot en annan människa.

Varfär reagerar ni med svar som om det skulle gäller er personligen? Även om frågan är ställd så så är ni båda erfarna forumister som kan omformulera frågan liksom. Och det förvånar mig mycket att just ni ger de svar ni ger, där ni skjuter budbäraren?

Tänkte på samma sak. Det intressanta är snarare att rikta strålkastarljuset på den som brevet handlar om. Han har förvisso inte skrivit brevet själv, men han borde frågas om han känner till något om detta?

Jovisst. Jag kan se tre alternativ här 1) brev är mottaget 2) brev är på väg att skickas/har skickats 3) troll.

Men oavsett vilket tror jag att det svar som ligger närmast till hands är ett som börjar med Jag skulle ... För det är ju vad hen frågar.

(Själv svarar jag inte så ofta i Hur skulle ni reagera-trådar, det svar jag tänker är oftast Skit i det, det enda viktiga är hur du själv reagerar. Men det finns ju en stark vilja här att mejsla fram vad som är 'normalt' i olika sammanhang så jag kan samtidigt förstå frågan).

Är det inte svårt att svara på en sådan här fråga i ett allmänt perspektiv? Man kan ju bara gå till sig själv och sitt eget förhållande. Och, om vi bortser från mitt något raljerande svar om tid osv, så vore det ljusår från de värderingar min man står för, och den peson han är. OM, säger om, han skulle vara otrogen skulle han aldrig stå ut med att hålla det hemligt, det skulle omedelbart komma fram. Han skulle aldrig, och då menar jag aldrig, kunna ha ett förhållande vid sidan om.

Hmmm, det finns det flera på detta forumet som sagt , och sedemera visat sig att karln haft annat för sig :meh:

Hur skulle ni reagera om ni får ett brev utan avsändare där det står att den du är gift med (som är namngedd) är otrogen mot dig?
Det är det enda som står, inte när eller var eller bilder.

Jag skulle lätt ta upp det med honom. Jag ser direkt om folk ljuger , om jag har den antennen på alltså ...och den är på vid ett sånt tillfälle, garanterat.

Det är farligt att vara så säker.

Men alltså.. "Farligt"? Vad tänker du att alternativet är? Att Karfitsa ständigt går och funderar på om partnern är otrogen och vidtar mått och steg för att han inte ska vara det?

Det absolut enda att göra är att väl att inte bekymra sig för otrohet förrän det är en realitet.

Det är farligt att vara så säker. Risken finns alltid att någon är otrogen mot någon annan oavsett dens åsikter eller känslor i frågan tidigare. Har man ett förhållande så finns alltid risken. "Det bara blev så" är bland det vanligaste svaret på frågan varför. Det är få människor som faktiskt planerar att vara otrogna.

Knapplån

Jag hade blivit förkrossad och när min sambo hade kom hem så hade jag visat honom brevet och velat ha en förklaring och jag hade inte gett mig förren vi hade rett ut det hela. För mig är otrohet bland det värsta man kan göra mot en annan människa.

Om jag inte vore så säker hade vi inte varit ihop.

Och ja, jag är medveten om att risken finns osv. Notera att jag skrev OM otrohet inträffar så tror jag inte på att mannen skulle dölja det.

Jag skulle lätt ta upp det med honom. Jag ser direkt om folk ljuger , om jag har den antennen på alltså ...och den är på vid ett sånt tillfälle, garanterat.

Din garanti känns betryggande. :) Svårt att tro att tentaklerna inte skulle varit ute!

Om man ponerar det Bläckis skriver att det handlar om ett brev som skall skickas - så hade jag iaf tvekat. Jag har varit i en situation där jag kunde påverkat en relation genom att skvallra, men jag avstod. Orsaken var att jag faktiskt vet vad det handlat om om och att saken var komplex. Bäst för personen som hade "affären" att själv reda ut det.

Handlar det om ett mottaget brev, så hade jag visat brevet för partnern och gjort som Martha - varit extremt uppmärksam på kroppsspråk, tonläge i rösten, eventuellt svettig panna...

Tja är detta ett troll - så är frågan ändå intressant hypotetisk.

Jag skulle tycka att det var otroligt obehagligt, just för att det var anonymt. Det kan lika gärna vara en helknäpp stalker som "välvillig men missriktad informant".

Generellt sett är jag väldigt tveksam till hela göra partnern uppmärksam på den andra partnerns otrohetsgrejen. Varför tar man på sig rollen att vara otrohetspolis?

Jag tycker inte att otrohet är ett dugg ok. Men jag tycker nästan det är lika obehagligt att människor som står utanför min relation väljer att kliva in i den och lägga sig i. Har man problem med min partners beteende så tar man det med partnern inte med mig. Förhoppningsvis litar man mer på sin partner än på någon slumpartade person utanför förhållandet och gör man inte det har man ett mycket större problem än bara en eventuellt otrohet.

Jag var 1000% säker på min karls värderingar också. Jag trodde aldrig att han skulle bli en av dom som bedrog. Vårat förhållande var inte dåligt, dock en hel del vardag....som det blir med småbarn och ett nystartat företag som tar mycket tid. Men vi hade mycket som var bra även under otohetsperioden. Vänner och familj blev lika chockade som jag över att just han varit otrogen. Vissa människor tror man verkligen inte sånt om...han var en av dom.

Tid finns alltid för den som vill ha en otrohet. Det handlar bara om att prioritera annorlunda med den tid som partnern inte är närvarande. Mitt ex prioriterade tydligen bort sin lunch, "övertiden" var hos älskarinnan och den där tiden han brukade lägga på sin hobby....ja det var nu ofta en annan hobby. Tom alla smsen bortförklarades med att de var jobbrelaterade eller handlade om han hobby som är av sådan sort att den tar mycket tid och engagemang. Allt var som vanligt hemma och allt var fullt logiskt. Han var personlighetsförändrad och låg under hela den här tiden. Vilket då förklarades med att han jobbade mycket och var bekymrad över firman :meh:

Så tyvärr....säker kan man tydligen aldrig vara.

Jag skulle tycka att det var otroligt obehagligt, just för att det var anonymt. Det kan lika gärna vara en helknäpp stalker som "välvillig men missriktad informant".

Generellt sett är jag väldigt tveksam till hela göra partnern uppmärksam på den andra partnerns otrohetsgrejen. Varför tar man på sig rollen att vara otrohetspolis?

Jag tycker inte att otrohet är ett dugg ok. Men jag tycker nästan det är lika obehagligt att människor som står utanför min relation väljer att kliva in i den och lägga sig i. Har man problem med min partners beteende så tar man det med partnern inte med mig. Förhoppningsvis litar man mer på sin partner än på någon slumpartade person utanför förhållandet och gör man inte det har man ett mycket större problem än bara en eventuellt otrohet.

så säger man om man aldrig varit med om det ....jag hade aldrig problem med min sambo , förräns jag fick reda på vad han höll på med
Jag var värdens mest naiva människa. Att han skulle vara otrogen fanns inte på min karta.

Menar du att jag skulle ha stora problem ifall jag fick ett sånt brev och tog upp det med sambon ?

Jag skulle definitivt vilja ha reda på om han bedrog mig .

Jovisst. Jag kan se tre alternativ här 1) brev är mottaget 2) brev är på väg att skickas/har skickats 3) troll.

Men oavsett vilket tror jag att det svar som ligger närmast till hands är ett som börjar med Jag skulle ... För det är ju vad hen frågar.

Fast ärligt, en sån frågeställning handlar ju inte om annan än TS eller TS sfär, därför tarvar det ju ett svar utefter hur jag skulle göra om jag var i den situationen. inte utefter att jag är i den. Det är det jag menar att man måste koppla på EQ för att kunna svara på frågan.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 652
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
839
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat