Hemligt brev ang otrohet

Sv: Hemligt brev ang otrohet

Kan det inte vara så att det finns de som aldrig skulle hoppa över skaklarna? Jag förutsätter att Karfitsa känner sin partner bättre än vi gör.

Jag litar på min sambo, gick jag runt och var misstänksam skulle jag hellre vara singel.

Jag ifrågasätter inte Kartfitsa eller vad hon säger om sitt förhållande, på något sätt. Jag vet inte hur du kan läsa mig så?

Givetvis tar man upp det med sin partner dock kanske inte som en anklagelse utan som det faktum att man fått ett anonymt brev (vilket är sjukt obehagligt). Det finns ju trots allt människor som förföljer andra människor och vill förstöra deras liv på olika sätt. T ex den tyska kvinna som högg ihjäl två små barn och allvarligt skadade deras mamma för några år sedan.

KL

En lurig grej här är att de som blivit väldigt sårade av otrohet, vilket jag själv f ö också skulle bli, verkar bli provocerade om andra säger att de litar på sin partner. De verkar vilja förklara för dem att Ha, vänta du bara ...

Men jag undrar då igen: vad är alternativet? Ska man verkligen gå omkring i sitt förhållande och vara rädd för otrohet, misstänka sin partner, försöka förhindra (!) hens otrohet eller vad?

Det enda rimliga är väl att lita på sin partner fram till dess att det finns anledning att inte göra det.

Men är det någon som säger "ha, vänta du bara"? Jag säger bara att jag litade blint på mitt ex, tills den dagen marken rämnade. Sedan dess har jag svårt att lita på någon överhuvudtaget. Men det hindrar mig inte från att leva i förhållande, vilket då är ett svar till kartfitsa på hennes fråga.
Jag är ännu inte medlem i klubben för de som utsatts för otrohet och därför alltid kommer leva som singlar. Liksom.

Senast ändrad:

KL

En lurig grej här är att de som blivit väldigt sårade av otrohet, vilket jag själv f ö också skulle bli, verkar bli provocerade om andra säger att de litar på sin partner. De verkar vilja förklara för dem att Ha, vänta du bara ...

Men jag undrar då igen: vad är alternativet? Ska man verkligen gå omkring i sitt förhållande och vara rädd för otrohet, misstänka sin partner, försöka förhindra (!) hens otrohet eller vad?

Det enda rimliga är väl att lita på sin partner fram till dess att det finns anledning att inte göra det.

Fast det är inte, Ha ----vänta bara. Jag vet flera som sagt så på detta forumet och fått syna ..Vet spec en som sa att hon o hennes man alltid var tillsammans och han skulle aldrig bedra henne...tjena .. sen ser man varje år folk som blir bedragna. Jag skulle vilja säga, var inte för säkra .

Däremot ska man inta vara misstänksam o tro det värsta , men att vara så naiv att säga att det kommer aldrig hända mig kan man snabbt få äta upp

KL

Jag litar på min nya parter trots otroheten...men jag är inte naiv längre. Människor kan förändras. Livssituationen kan ändras. Känslor kan förändras. Om jag idag får de tecken som DÅ fanns så skulle jag ifrågasätta dom idag och inte bara säga "Det händer aldrig mig". Jag går givetvis inte omkring och tror att tillslut kommer min partner att vara otrogen. Men jag vet att det vi har idag kan förändras. Han kommer troligtvis aldrig vara otrogen, men det är inte samma sak som att säga att han aldrig kommer att vara det.
När jag kör till jobbet så kommer jag troligtvis inte att krocka, men jag KAN göra det. Vore dumt att säga att det kommer aldrig att hända.....

Nej, det är ju givetvis inte en bra grej och jag håller absolut med om detta:

Samtidigt blir jag skeptisk när folk är tusen procent säkra på att deras partner aldrig skulle kunna vara otrogen. Som om det fanns en särskild typ av människor - den otrogna typen - och deras partners hör inte dit.

Jag tror att vem som helst kan vara otrogen. Det innebär inte att jag går runt och oroar mig, eftersom jag inte ser det som nåt nödvändigtvis jättefarligt, bara att jag själv har tillräckligt med erfarenhet av otrohet för att veta att man inte måste vara på ett särskilt sätt för att trilla dit. Jag tror till exempel också att vem som helst kan bli kär i någon annan och därför göra slut - det vore genomsorgligt för min del om det hände min partner men jag kan inte skydda mig mot det och ser inte poängen med att oroa mig.

Vet inte alls om jag får fram min poäng eller bara svamlar.

Kort sagt: Jag tror att vem som helst kan vara otrogen men går inte och är orolig för det för det.

Tillägg: min sambo sa exempelvis en gång att han aldrig skulle kunna vara otrogen. Det är ju rart såklart men jag ser det mer som ett tecken på att han aldrig varit i en sådan sits där det är ett tillräckligt lockande alternativ, än att han skulle han nån form av fantastisk moral som 'otrogna typer' saknar.

Senast ändrad av en moderator:

*kl

Skulle inte lägga så mkt vikt på ett anonymt brev. Skulle visa det för sambon och så får han säga sitt.

Jag skulle bli jätteledsen och fundera över om det finns någon sanning i brevet innan jag konfronterade honom. Förhållanden går ju upp och ned och ibland är det de personer man aldrig trodde skulle svika en som faktiskt gör det, jag har bekanta och vänner som aldrig trodde att de skulle vara otrogna som faktiskt är det eller har varit det. Sedan finns det de män och kvinnor som är kroniskt otrogna mot sina partners och hade jag råkat ut för en sådan vill jag gärna veta det.

Hur skulle ni reagera om ni får ett brev utan avsändare där det står att den du är gift med (som är namngedd) är otrogen mot dig?
Det är det enda som står, inte när eller var eller bilder.
Jag skulle bli ledsen, förvånad och förbannad tror jag.

Ett sånt brev skulle inte göra nåt annat än förstöra för mig. Om det hade varit så att min sambo hade haft ett ONS nån gång så vill jag faktiskt inte veta det. Har han gjort ett snedsteg men vill stanna hos mig så vill jag inte veta om snedsteget och skulle således bli snorförbannad om nån genom ett sådant brev 'tvingar' honom/oss att nysta i det där.

Skulle min sambo däremot ha ett förhållande vid sidan av en längre tid så hade jag blivit helt genomförstörd men det skulle ju lappen ändå inte ha berättat, så det hade jag ju inte fått veta. Det hade ju räckt med att min sambo sa att det inte var sant, så hade jag ändå inte fått veta nån sanning.

Jag tror att jag bara skulle stå där och inte veta vad jag skulle tro, vem jag skulle lita på. Kan jag lita på min partner? Vem har skrivit brevet - är det nån som vill mig väl eller vill mig nåt illa?

*KL*

Nu är ju jag singel... MEN

det är ju som sagt en hel rad med saker man kan läsa in i TS fråga...

1 Jag/en vän/kompis tänker skicka ett anonymt brev - Jag/en vän/kompis vet att X är otrogen, hur ser mottagaren på detta ?

2 Jag/en vän/kompis har fått ett sånt brev
2a Jag/en vän/kompis LITAR verkligen på X så hur ställer jag mej då ?
2b Jag/en vän/kompis är osäker på om detta kan va på riktigt
2c Jag/en vän/kompis litar inte alls på X - kan mkt väl stämma

Allt handlar ju självklart från person till person....

Sett till mitt senaste förhållande hade jag formligen skrattat så jag grät då ett sånt brev INTE skulle haft nån som helst substans... Hade dock självklart visat det för pojkvännen så han vet om att det är någon som ogillar mej så mkt att den sänder ett sånt brev. SÅ han om han har nån aning om vem det är kan ta upp det bäst han vill... Fast i vårt förhållande hade de nog vart mer troligt att nån skickat ett sånt till honom om mej då de i såna fall va ute efter att HAN skulle bli ledig ;) Och han med sin lite sämre självkänsla skulle reagera mer än jag ... OCH i det läget hade jag definitivt velat veta att han fått ett sånt brev så jag kan säga att "nej inte en chans"... SÅ han slipper grubbla...

Men är jag osäker så frågar jag ju... När min (ev) pv säger att han är i garaget KAN han ju rent krasst va precis var som... Och VAR/ÄR han otrogen vill jag veta... Jag vill inte ha en kille som är otrogen mot mej...

Skulle jag va den som skickar ... Hmm ... Med tanke på att jag har vart den "andra kvinnan" typ lika ofta som jag vart "den enda" ;) kvinnan så ... Men nä ... Jag har liksom inte haft nån anledning att berätta.. Skulle inte vinna nåt på att berätta heller...

Men samtidigt är det mer "Min natur" att om jag blir sviken så är mottot "dont get mad get even"... Fast jag blir ju såklart arg med ;) Men mest vill jag ge igen på nåt sätt ;) Men som sagt det ska till ganska mkt för att jag ska gå in i det "modet" i dagsläget ;) Orka liksom ;)

kl

Men, är det inte det som ett förhållande går ut på? Att man ska lita på sin partner? Om man inte gör det, varför alls leva ihop?

Fast att lita på någon innebär väl inte att man fortsätter göra det oavsett vad som uppdagas?

KL

Word!

Jag lärde mig snarare att inte vara misstänksam och orolig. Jag vet ju att en otrohet går att överleva, även om förhållandet inte tål det. Det finns betydligt värre saker att råka ut för, och hur orolig man än är så kan man aldrig hindra det från att hända.

kl

Jag fattar fortfarande inte riktigt varför jag inte skulle lita på min man. Om jag inte gjorde det skulle vi inte vara ihop. Förhållanden är inte statiska, alla förhållanden kan sluta med otrohet. Men här och nu tror jag inte på att det skulle inträffa.

Givetvis tar man upp det med sin partner dock kanske inte som en anklagelse utan som det faktum att man fått ett anonymt brev (vilket är sjukt obehagligt). Det finns ju trots allt människor som förföljer andra människor och vill förstöra deras liv på olika sätt. T ex den tyska kvinna som högg ihjäl två små barn och allvarligt skadade deras mamma för några år sedan.

Samma här. Jag har svårt att tro att någon av våra vänner skulle hantera en eventuell otrohet hos någon av oss genom ett anonymt brev.
Jag hade varit mer orolig över risken att det slagit slint hos någon än otrohet.

Visst, det finns inga garantier att ingen av oss skulle vara otrogen, men ett anonymt brev ligger högre på "knäppighetsskalan".

Mitt brev kom från den "andra kvinnan". Hon skrev under pseudonym men det framkom i efterhand vem som skickat det.

Kl

Nu sitter jag och funderar på vad man vill uppnå med ett dylikt brev. Varför i hela friden skickar folk sånt? Det verkar ju inte helt ovanligt av tråden att döma, men jag har aldrig hört någon jag känner råka ut för det.

Kl

Nu sitter jag och funderar på vad man vill uppnå med ett dylikt brev. Varför i hela friden skickar folk sånt? Det verkar ju inte helt ovanligt av tråden att döma, men jag har aldrig hört någon jag känner råka ut för det.

Jag kan tänka mig två varianter
-den andra kvinnan som väntar på att han ska göra slut och leva med henne och vill skynda på det hela, alternativt hämnas när han lämnat henne

-den näsvisa bekanten som tycker att rätt ska vara rätt och gärna är uppfostrare av andra

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 653
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 925
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka