Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan det inte vara så att det finns de som aldrig skulle hoppa över skaklarna? Jag förutsätter att Karfitsa känner sin partner bättre än vi gör.
Jag litar på min sambo, gick jag runt och var misstänksam skulle jag hellre vara singel.
KL
En lurig grej här är att de som blivit väldigt sårade av otrohet, vilket jag själv f ö också skulle bli, verkar bli provocerade om andra säger att de litar på sin partner. De verkar vilja förklara för dem att Ha, vänta du bara ...
Men jag undrar då igen: vad är alternativet? Ska man verkligen gå omkring i sitt förhållande och vara rädd för otrohet, misstänka sin partner, försöka förhindra (!) hens otrohet eller vad?
Det enda rimliga är väl att lita på sin partner fram till dess att det finns anledning att inte göra det.
KL
En lurig grej här är att de som blivit väldigt sårade av otrohet, vilket jag själv f ö också skulle bli, verkar bli provocerade om andra säger att de litar på sin partner. De verkar vilja förklara för dem att Ha, vänta du bara ...
Men jag undrar då igen: vad är alternativet? Ska man verkligen gå omkring i sitt förhållande och vara rädd för otrohet, misstänka sin partner, försöka förhindra (!) hens otrohet eller vad?
Det enda rimliga är väl att lita på sin partner fram till dess att det finns anledning att inte göra det.
KL
Nej, det är ju givetvis inte en bra grej och jag håller absolut med om detta:Men jag undrar då igen: vad är alternativet? Ska man verkligen gå omkring i sitt förhållande och vara rädd för otrohet, misstänka sin partner, försöka förhindra (!) hens otrohet eller vad?
Samtidigt blir jag skeptisk när folk är tusen procent säkra på att deras partner aldrig skulle kunna vara otrogen. Som om det fanns en särskild typ av människor - den otrogna typen - och deras partners hör inte dit.Det enda rimliga är väl att lita på sin partner fram till dess att det finns anledning att inte göra det.
Jag skulle bli ledsen, förvånad och förbannad tror jag.Hur skulle ni reagera om ni får ett brev utan avsändare där det står att den du är gift med (som är namngedd) är otrogen mot dig?
Det är det enda som står, inte när eller var eller bilder.
kl
Men, är det inte det som ett förhållande går ut på? Att man ska lita på sin partner? Om man inte gör det, varför alls leva ihop?
KL
Givetvis tar man upp det med sin partner dock kanske inte som en anklagelse utan som det faktum att man fått ett anonymt brev (vilket är sjukt obehagligt). Det finns ju trots allt människor som förföljer andra människor och vill förstöra deras liv på olika sätt. T ex den tyska kvinna som högg ihjäl två små barn och allvarligt skadade deras mamma för några år sedan.
Kl
Nu sitter jag och funderar på vad man vill uppnå med ett dylikt brev. Varför i hela friden skickar folk sånt? Det verkar ju inte helt ovanligt av tråden att döma, men jag har aldrig hört någon jag känner råka ut för det.