Sv: Hej, Vi är nya här jag & min rottweiler.....
Har en känsla av att det kommer att gå alldeles utmärkt för er på uppkörning. Vem tränar du med/för? - han/hon måste också vara klok som en pudel!
Min absoluta favorittjänstehund hade det där perfekta paketet för att funka fullt ut i de mest svåra situationer - synd bara att det var sambons hund, när vi gick skilda vägar så försvann också "min" hund
.
Första tjänstehunden, min gammelgubbe, han hade KAMP, vägde 56 kg, och var hög som en kalv! Hans skärpa var obefintlig och det gjorde att man fick tänka sig för vilka situationer man gick in i, men bara hans storlek, förmåga att stå på, grova skall, tunga bett, gjorde att de flesta inte chansade och man klarade ut situationen ändå...
Med kamp kommer man långt med rätt träning. Vi försökte utveckla aggressionspaketet på gammelman efter ngt år men fick tänka om för det skapade för mycket stress och saboterade det fina mönstret han hade i bevakning, bett och släppande. Jag fick lära mig hur jag bäst utnyttjade hundens förmåga i tjänst, utan tillgång till så värst mycket skärpa helt enkelt.
Drömhunden finns, men de är så få...
För att återgå till tråden - vi hämtar rottisvalp på onsdag!