Hej, Vi är nya här jag & min rottweiler.....

R

Rottis K9

Hej !

Jag är ny här på hund & tänkte presentera mig & min rottweiler,
vi tänkte smyga oss in & säga hej i alla fall med ett första inlägg & se vilka som finns här
& om det finns några rottweiler tokar här som älskar att träna bruks mm som vi ?!:)

Får väl visa min lilla rottis ochså :) min pärla !!
Jag har MÅNGA bilder men ska inte bomba er ;) :D

foto6.jpg

(Bild har Copyright)

Ha det bäst alla hundälskare

Sv: Hej, Vi är nya här jag & min rottweiler.....

Hejsan! Sicken snygg vovve du har! Gillar hans teckning.. Jag har ingen rottis, men en liten staffetik på snart ett år.

Välkommen till Hund!

Hej EmelieK !

Vad roligt att du gillar henne ;)
Tack för välkomnandet,har du någon liten bild på din staff ?
jag ÄLSKAR & brinner för hund & hundträning så om du har vill jag gärna se :)

Ahaa, det var en tik! :idea: Jag har min vovve som avatar.. Jag har lite fler bilder på datan, men min sambo får hjälpa mig att lägga in dem sedan. Jag är helt hjälplös när det gäller datorer.. :angel:

Jag har adopterat min lilla "mumla" från Irland och haft henne i 4 lyckliga månader. Tanken är att gå lydnadskurser och träna spår. Men än så länge har vi bara kört miljöträning och vardagslydnad i olika miljöer. Tar det lite lugnt med tanke på allt hon varit med om.

En liten sötnos av det jag kan se :) ska bli kul att få se mer av er så sätt gärna in bilder då du kan !!!

Japp det är en tik jag har ochså, en blivande avelstik hon ska bara växa till sig då allt annat är klart att hon ska gå in i
aveln & vi tränar i brukset & vi har börjat med sök, spår mm & ska upp i skyddet likaså så hon har kanon mentalitet bla !

Kul med nån som kör bruks med Rottweiler.

Har själv en hane som jag tävlar o tränar aktivt med kör då IPO med han.

Hej PIRU

Japp här kör vi bruks & det älskar vi & det blir troligen IPO för oss ochså :)
hennes pappa har vart bla norgemästare 3 år i rad i just IPO så den biten ser jag fram emot om vi kan hitta någon grupp

har du någon bild på din hane,vill gärna se om möjligt ?!

välkommen! här hemma tävlas det dock bara i lydnad (oreggade byrackor), men det är alltid kul att diskutera hund, oavsett gren :)

Tackar :) Det har du helt rätt i, som sagt ÄLSKAR att träna & diskutera vovve oavsett & hoppas detta forum kanske är något för oss ?!

Aha en IPHO valp? från kennel Kulla-gulla?

Här kommer min med några bilder.

IMG_8072.jpg

DSC00921.jpg

Namnlst-5.jpg

Ska också välkomna dig hit nu när jag ändå spanat in tråden;)

Så,Välkommen hit!

Klart att hundbuke är ngt för dig när det gäller hund-bästa som finns!:D

Kan även passa på att köra en kort pressentation som alla andra redan gjort.
Här hos oss finns det 2 jyckar,en schäferhane och en pekingese tik,vi tränar själva på en lagom (låg)nivå inom bruks vi med,min hane är en omplc. därav lite speciell.:angel:

Men jag ska såsmåning skaffa ytterligare en hund,bruksschäfer givetvis som jag gärna vill träna/tävla med,måste bara välja en lämplig kennel/uppfödare först-Så många bra att välja bland och Så himla svårt är det juh!:p (men det blir nog bra i slutändan:bump: )

Piru
Japp en IPHO valp stämmer bra det men dock ej från Lotta .....Fin pojke du har där, ser arbetsglad ut !!

Nikkis
Tackar Tackar, ja jag hoppas det kan vara något för oss för som sagt alltid skoj att diskutera vovve & träning ! Låter som du har en bra plan för framtiden med vovve där Nikkis :) Härligt !!!!

Själva siktar vi riktigt högt inom brukset !!
Vi gjorde MH med bra resultat för en då 12månders & uppfödarens
kommentar som var med var att det var skolboks MH & var SUPER nöjd,
gissa om man var en tupp då efter det ;) hade det vart korning hade hon
landat på ca 250 poäng

Senast ändrad av en moderator:

Lite svårt o jämföra en korning och ett Mh poängmässigt för många moment finns ju inte ens med på Mht.

Har sett några rottisar som lätt hade passerat den gammla korningen med sina hundar men som på det nya inte ens blev godk. Där krävs det mycket mer arbetskapacitet och kamplust än på det gammla. Hört från många håll att Rottisar haft problem på korningar nu med det nya.

det nya är mer ett arbetsprov o då kommer det ge större utslag än på det gammla.

Senast ändrad:

Som sagt det var uppfödarens kommentar men visst har du rätt !
Stolt var & vart jag i alla fall !

Jag borde nog också presentera mig...(har bara helt sonika klampat in och kännt mig väldigt hemma...:o )

Här hemma finns det två hundar.
En tolvårig(snart) schäfertik som gick lite lydnad och sök i sin ungdom och så en nytillkommen valp. Det är också en tik, åttaveckor och blandning (rottweiler/leonberger-bernersennen/newfoundland).
Tänkt att användas till lite spår/sök/lydnads-träning (får se vilket det blir...om jag maken eller vovven ska välja:smirk: )

Välkommen hit! (om jag som nykomling kan säga så..)

Han har en arbetslust som är av sällan skådat slag sen ett temprament som är utöver det vanliga.

Hej trip !

Trevligt att du skrev några rader som är nykommlig ochså :) låter som du har en liten go "rondell" där ochså ;) det där kommer ni fixa galant vad ni än väljer att ta er för ! :) Träna vovve är alltid givande !

Låter som min tik det där, härligt med såna vovvar !!!

Japp & det var ett riktigt bra MH så det ska bli skoj att göra korningen sen, då hon har allt detta i sig som krävs ! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?