Healingkoden?

Sv: Healingkoden?

Kan du bevisa vad själen är för något ?
Jag vet inte om jag tror på en "själ", därav skrev jag det inom citationstecken, så svaret är nej.
Kan du bevisa vad kärlek är för något ?
Jag personligen? Nej. Finns det forskning om det? Ja.
Kan du bevisa va ångest är för något ?
Jag personligen? Nej. Finns det forskning om det? Ja. Ångest är ett oerhört välbeforskat och ganska lättförklarligt fenomen.

Kan man bevisa att människor mår bra av kärleksfulla människor som visar omtanke och kan man bevisa att dito människor mår dåligt av att inte bli ombrydda ?
Absolut, det är välbeforskat. Men den sortens "må bra/må dåligt" som jag antar att du menar här är väl ganska långt från "bota 95% av alla sjukdomar", eller vad påståendet nu var?

Vad är eg healing ? den som sätter handen för sin onda tand, som tar sin hand över skrapsåret på sitt knä....som lägger sitt värkande huvud i handflatorna, eller den som bryr sig om sina medmänniskor...?
Jag vet inte vad den officiella definitionen av healing är. Men om du menar att detta är healing blir ju frågan återigen, hur skulle det bota t.ex. cancer, eller ens tandvärken du nämner? Eller som jag som har diabetes, var på kroppen och hur länge måste jag lägga mina händer för att kunna sluta ta insulin?

Om folk ens tror på att jag är fanatiker med foliehatt så känner dom inte mig i allafall ...långt ifrån , men jag vet vad ett par kärleksfulla händer kan göra för underverk för människor..det kan ingen ta ifrån mig .
Att mena att vi människor mår bra av empati, omtanke och fysisk beröring är ju inget kontroversiellt, men såvitt jag förstår så utgår den omtalade boken från något mindre blygsamma påståenden.
 
Sv: Healingkoden?

Enligt wikipedia är healing "en alternativmedicinsk verksamhet, där man genom enbart andliga metoder behandlar sjukdomar". Det är bullshit. Om du har en annan tolkning som rymmer andra saker (t.ex laserbehandling) så behöver det inte vara bullshit men jag tror inte det är det folk menar när de säger att healing är bullshit.
 
Sv: Healingkoden?

Jag tycker att det jag svarade på var otrevligt skrivet. Därför svarade jag som jag gjorde. Att bemöta folk med en ":D" när de skriver relevanta inlägg är varken roligt eller trevligt.

Blue hade ju helt rätt i sak så varför inte bemöta det hen skriver?
 
Sv: Healingkoden?

KL Att dra in modern forskning om epigenitik( som förresten inte sitter i DNA utan i andra delar som reglerar hur DNS uttrycks) som ngn slag bevis på att alla celler minns allt som hänt är typisk pseudovetenskap precis som den som påstod att kvantmekanik skulle vara ett bevis för hans teorier om total och omedelbar kommunikation mellan alla celler i kroppen!
PL
 
Sv: Healingkoden?

KL Att dra in modern forskning om epigenitik( som förresten inte sitter i DNA utan i andra delar som reglerar hur DNS uttrycks) som ngn slag bevis på att alla celler minns allt som hänt är typisk pseudovetenskap precis som den som påstod att kvantmekanik skulle vara ett bevis för hans teorier om total och omedelbar kommunikation mellan alla celler i kroppen!
PL

Gör författaren det? Drar in epigenetik? Ja jag vet inte, har inte läst boken som denna tråd borde handla om.
Däremot vet jag att denna epigenitik är av intresse och på tapeten, nu när man söker efter svar på bla tanken på om det finns någonslags "fetgener" eller inte. I ett vetenskapligt magasin för något år sedan, utryckte man sig då som om det fanns något liknande cellminnen, för svält och vedermödor, som sedan hos avkomman, visade sig som ett slags beredskap på svält. Och detta kunde då ge det mindre välkomna resultatet att personen hade lätt att gå upp i vikt bla. Säkert är det mer invecklat än så, att det är någon annan del som reglerar utrycket hos DNA. Sedan ges kanske en förenklad sammanfattning av forskningen av journalisten, som utrycker det som cellminne. Vad vet jag. Pseudovetenskap är inte just detta. Hur pass mycket pseudovetenskap boken innehåller, kan jag inte bedömma. Jag skulle behöva läsa och se över källorna.
Men endast Hoppelhase och jag tycks kunna konsten att endast uttala oss om det vi faktiskt någorlunda vet och vara försiktiga och lite smidiga i det vi inte ännu kan säga något om. Trots vår skeptiska grundställning?
Till skillnad mot en del av er andra, som vet vad boken handlar om, utan att ha läst den, och tycks veta tillräckligt för att förkasta det ni tror att boken handlar om. (Är det frågan om telepatiska talanger, eller vad finns det annars för grund till att människor varav många verkar vara välutbildade, går igång så på en tråd, att de inte kan antingen låta bli att diskutera det de kanske inte vet, eller väljer att snyggt och med rimligt tålamod svara på det de finner diskutabelt i det som kommer fram i diskussionen? Så att det tillförda kan leda någon vart. Vart är viljan till att förstå varandras utgångspunkter, trots att man tycker olika, som är det fina med många bukediskussioner? I denna tråd tycks inget vara värt att rädda...)
 
Senast ändrad:
Sv: Healingkoden?

:bow::bow::bow::bow::bow:

*allmänt*

Tänk att de vetenskapliga rönen och begreppen är så värdefulla när de kan misstolkas och användas som stöd för alternativarna, men helt förkastliga när de används korrekt och då motsäger mirakelpåståenden.
 
Sv: Healingkoden?

Tänk att de vetenskapliga rönen och begreppen är så värdefulla när de kan misstolkas och användas som stöd för alternativarna, men helt förkastliga när de används korrekt och då motsäger mirakelpåståenden.

Där hade du verkligen en bra poäng!
 
Sv: Healingkoden?

Vilka cellminnen vill han annars heala?
PL

Ingen aning om vad författaren lägger in i cellminnen. Kanske inte samma sak som jag. Som sagt, har inte läst boken. Och ingenstans har jag delgett något om vad jag faktiskt tycker. Jag är inte i position att tycka så mycket utan att ha satt mig in i boken som sådan. Har endast funderat, och associerat till ordet cellminne. Jag har tyckt till om det jag i nuläget kan bedömma, och det är tonen i tråden.
Och är det det det boken går ut på? Rädda cellminnen? Riktigt så uppfattade jag inte den kortfattade sammanfattningen jag fick från mannen här hemma som faktiskt ögnat igenom boken.
 
Sv: Healingkoden?

Har kollat lite vidare än din sambos sammanfattning. Tex
Healing Cellular Memories with Alex Loyd
by JACK HUGO on MARCH 21, 2012
Healing Cellular Memories

The Healing Code was a system that was created by Dr. Loyd after years and years of studying psychology and naturopathic medicine. All of the studies and work were culminated into a book that has more information for energetic healing than has even been seen before. One of the tools offered by The Healing Code is the Heart Issues Finder test; which took the doctor over sixteen years to develop. This test can tell you in ten minutes what it is you need to do for your own healing and well being.

What is interesting and important for people to understand is that for 40 percent of prescription drugs we don’t really know how they work. We know that they help with specific symptoms, but we don’t always understand how. The point is that we don’t always need to know how something works in order for it to be effective.

The Healing Codes

The Healing Codes are able to hit the control mechanisms for every cell in the body all at one time. The average Healing Code takes only about six minutes to complete. But there is one Healing Code that is called the Q Code. This code combined with the Healing Code only takes one minute and it is the most powerful healing process in the world.

The Healing Codes actually works by activating four healing centers on the body. You can activate these healing centers with your fingers, but it’s not with tapping or rubbing like some other healing modalities. This is a new system that has never been seen before. The healing centers are activated by following a certain coded sequence in a specific combination. It is that simple. There are no drugs you have to take. There is no exercise that you are required to do. Anyone can do it completely unassisted. It is simple, comfortable, and can be done in any position.

As you work with these healing centers and perform the Healing Code you will have your mind focused on one thing at a time. But this is so simple it only takes six minutes to do. Even kids can keep their focus for six minutes. During this focus you are putting your energy into the issues of the heart. This goes down to those cellular memories that are causing all of your problems to begin with. Most people choose to work through one issue at a time, but it is possible to think of many issues at the same time.

The codes can also be used as preventative medicine. People over the years of practicing the Healing Code every day never came down with a new illness or disease. It is a very powerful tool for keeping the body and mind healthy.

Stress

It has been proven that all disease comes from stress. Our immune systems get suppressed by stress and that is how illness is able to sneak in. If you use the Codes regularly and consistently you will always be removing stress. This makes it really difficult to get sick.

What is most interesting is that only half of the people studied using the Codes could actually feel ‘something’ when the code process was being performed, but all of these people experienced healthy changes in their lives. According to the stress testing that was being performed; although people might not have felt anything, their bodies did. Stress tests revealed that 90 percent of these people had stress removed from their autonomic nervous system. It isn’t based on feelings.

Non Religious Healing

Dr. Loyd makes it clear that you do not have to be a follower of any one religion in order for this process to work for you. He is clear that his practice follows that of the teachings of Jesus Chirst, but he is not a Christian. And he is even clearer that none of that has anything to do with the power of the Healing Codes. The Healing Code is the discovery of a physical mechanism that heals an underlying spiritual problem. That problem has been the controlling problem of all the physical issues that you have been experiencing. It has nothing to do with your beliefs, spiritual or otherwise.

People from all different walks of life have used the Healing Code successfully. Christians, atheists, Hindus, Buddhists, and any religious system can work in harmony with the Healing Code. People who don’t even believe that the Healing Code will work are also helped by the system, that is how powerful it is.

Tagged as: alex loyd, les core



PL
 
Sv: Healingkoden?

Vet du vad. Jag har lämnat en kort beskrivning på vad boken handlar om. Och eftersom det i inlägg efter inlägg häcklades om humbug i olika former, la jag till lite kort info om något som skulle kunna vara humbug enligt bukes förståsigpåare, men som det forskas på, vetenskapligt.
Hur får du ihop detta med bokens innehåll? Hur vet vi att det finns samband, att denna forskning skulle ha omvandlats till något hittepå i boken? När ingen av oss läst den? Nej, nu har du då tagit fram stora håven för att fånga in knott...
När jag beskrivit innehåll. Och sedan lagt till en egen tanke...
Vem går på vad som helst? Du verkar det som...

Jag tog alldeles fasta på det du skrev och kommenterade det utifrån ett av de tillvägagångssätt som flera s.k. alternativa discipliner använder för att låtsas som att de har belägg för sina påståenden. Det var precis hela avsikten med inlägget.
 
Sv: Healingkoden?

Jag tror på mycket mer än skolmedicin faktikst....och mycket fungerar.

Sammanfattning: Nja, det mesta har ingen effekt utöver placebo alls av det som kallas alternativmedicin, vissa har små effekter på vissa tillstånd och andra är direkt farliga. En del är ju ofarliga i meningen harmlösa och riskfria för den utsatte.

Jag hade ett bra boktips förut som är en genomgång av kunskapsläget. Den borde man vara intresserad av att läsa om man alls är intresserad av alternativmedicin. Kunskapsläget liksom.

Och det är faktiskt så att det även inom "skolmedicin" (hatar det begreppet) är svårt att hitta effektiva behandlingar. Men det är enda sättet att få dem godkända för större användning.

Varför ska det finnas nåt som heter alternativmedicin eller skolmedicin? En bransch där man kräver att det är effektivt och en där det inte finns några krav på effektivitet alls??????????

Varför inte ställa samma krav på alla behandlingsformer och därmed dra nytta av de "alternativa" behandlingar som faktiskt ger nytta för vissa tillstånd?
 
Sv: Healingkoden?

Men jag ser det som ett stort problem att det finns så mycket pengar att tjäna i det alternativa. Det gör att man marknadsför det på ett sätt som ska ta bort alla tvivel och det finns ett alldeles för stort utrymme för sådant som verkligen är rent humbug. Och det blir många gånger på bekostnad av dom "svaga" och utsatta.

Det är ett problem att läkemedelsföretagen tjänar sjukt mkt pengar också. Iofs. Men det betyder inte att du har fel i sak. Men problemen är Exakt densamma.
 
Sv: Healingkoden?

Alternativa behandlingar som bevisats fungera kallas skolmedicin. ;)

Om de alternativa metoderna ska bli accepterade krävs att de klarar samma sorts tester som skolmedicinen. För ingen anser väl att skolmedicinen skulle nöja sig med anekdoter och försäkringar från upphovspersonen om hur bra metoden var?
 
Sv: Healingkoden?

Jag tog alldeles fasta på det du skrev och kommenterade det utifrån ett av de tillvägagångssätt som flera s.k. alternativa discipliner använder för att låtsas som att de har belägg för sina påståenden. Det var precis hela avsikten med inlägget.

Det är möjligt. Men mitt exempel, där jag utifrån mina tankar, associerade till cellminne, hade inget med bokens innehåll att göra. Dvs jag tänkte fritt, utifrån ämnet.
 
Sv: Healingkoden?

Ju mer jag läser av dig ju mer älskar jag mina veterinärer.....chefsvetten i stan säger...det enda jag vet , det är att jag inte vet allt... ( ang alternativa behandlingsmetoder)

min andra vet , han är så öppen för allt som kan hjälpa hästarna....allt..

min kiropraktor/akupunktör/laserbehandlare UTBILDAR veterinärer i det hon kan....( men det är väl fel på dom veterinärerna då ) ...Väldigt uppskattade kurser och samtliga veterinärer är helt hänförda av vad hon kan utveckla deras diagnosticeringar.

Trångsynta veterinärer är det värsta jag vet.
 
Sv: Healingkoden?

:bow::bow::bow::bow::bow:

*allmänt*

Tänk att de vetenskapliga rönen och begreppen är så värdefulla när de kan misstolkas och användas som stöd för alternativarna, men helt förkastliga när de används korrekt och då motsäger mirakelpåståenden.


Jamen eller hur :meh: ...
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 271
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
586
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp