Healingkoden?

Sv: Healingkoden?

men vem säger att det finns ointresse? Varför skulle de fortsätta om de inte ser effekt? Gör man det är man inte seriös. O jag har aldrig träffat några alternativare som utför saker de inte ser effekt av.

Hur många har du besökt?
Måste man/jag/någon besöka x antal y för att få ha en åsikt? Vilka du har träffat o vad de utför/tror på är ganska ointressant, förhoppningsvis så tror de flesta på vad de gör. Andens makt är stor, hört talas om placeboeffekt?
"Jag vet att gud finns för jag har sett honom" Jaha?

Så länge ev effekter inte kan verifieras i kontrollerade studier så är metoden ointressant. Självklart får var o en använda sina pengar som de vill o invänta frälsning.
Vad man ser för effekter är inte fakta, vi människor har en tendens att se det vi vill se.
 
Sv: Healingkoden?

*kl*
En liten healinkods-rapport... ;)
Håller nu på och läser boken och det vimlar med hänvisningar till olika forskningar i den - riktigt med fotnot och allt så man kan (med lite möda) få tag på forskningsrapporter och annat om man vill.

Så, nu ska jag fortsätta läsa. Intressant!!!
 

Liknande trådar

R
  • Låst
Kropp & Själ Jag gör en tråd om dethär för att jag tycker att det kanske kan vara kul att höra andras erfaren heter! Men jag skulle vilja veta hur...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
9 271
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
585
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp