Healingkoden?

Sv: Healingkoden?

men vem säger att det finns ointresse? Varför skulle de fortsätta om de inte ser effekt? Gör man det är man inte seriös. O jag har aldrig träffat några alternativare som utför saker de inte ser effekt av.

Hur många har du besökt?
Måste man/jag/någon besöka x antal y för att få ha en åsikt? Vilka du har träffat o vad de utför/tror på är ganska ointressant, förhoppningsvis så tror de flesta på vad de gör. Andens makt är stor, hört talas om placeboeffekt?
"Jag vet att gud finns för jag har sett honom" Jaha?

Så länge ev effekter inte kan verifieras i kontrollerade studier så är metoden ointressant. Självklart får var o en använda sina pengar som de vill o invänta frälsning.
Vad man ser för effekter är inte fakta, vi människor har en tendens att se det vi vill se.

Sv: Healingkoden?

*kl*
En liten healinkods-rapport... ;)
Håller nu på och läser boken och det vimlar med hänvisningar till olika forskningar i den - riktigt med fotnot och allt så man kan (med lite möda) få tag på forskningsrapporter och annat om man vill.

Så, nu ska jag fortsätta läsa. Intressant!!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck! Jag skrev här om mina helt galna blödningar för ca 1½ år sedan. Jag fick Provera utskrivet för att ta det 10 dagar per månad +... 2
Svar
27
· Visningar
867
Senast: tott
·
Kropp & Själ Lyssnade på denna https://podcasts.apple.com/se/podcast/p3-dystopia/id1371967398?i=1000681621452 Har ni lyssnat? Eller lyssnat/läst på...
Svar
0
· Visningar
128
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
124
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka