Hästskötar tips? :D

Sv: Hästskötar tips? :D

nu på vintern när man inte har vatten i badkaren i hagarna kan man lägga höet i dem istället, super om det är lerigt i hagen och man vill minska risken för sandkolik !

Lastpall som man bygger låga väggar på är också toppen till hö!

För att göra det ännu överskådligare skriver man dels en dagbok där man skriver dag för dag vad man gör med hästarna, arbete, temp, foder och sånt. Sen har man en sida i boken där man skriver under rubriker som maskning, skoning, vaccinering och så vidare.

Det tar inte längre tid och det sparar en massa tid när man snabbt kan hitta informationen!:)
Detta har jag Stallboken till. Den är perfekt! Väldigt lätt att hålla reda på allt i den. Rekomenderas varmt! :)

Köpte vår på Ikea, men de finns på de flesta affärer där de säljer knivar. Vet att Clas O har också. Det är alltså en sån som det är meningen man ska skruva upp på väggen och fästa knivar på magnetiskt.:)

Jag vart superimpad av ditt tips och letade och letade på Ikea i förrgår när jag var där, men hittade ingen knivmagnet :( Letade ioförsig bara på köksavdelningen men trodde inte de gömt den någon annanstans?:crazy:

Jag vart superimpad av ditt tips och letade och letade på Ikea i förrgår när jag var där, men hittade ingen knivmagnet :( Letade ioförsig bara på köksavdelningen men trodde inte de gömt den någon annanstans?:crazy:

Vet inte hur man klistrar in bilder :( men den heter Kroken magnetlist. Fanns där diskställen som man hänger på väggen fanns tror jag. Fråga nästa gång. Den finns på hemsidan (Ikeas)om du vill se bild. Ser bara ut som en svart metallbit... Hoppas du får tag på en, det funkar jättebra!:banana:

Tänkte fråga om hjälp men dom stog upptagna över en dator och orkade inte vänta:o

Först laddar du upp bilden på en internetsida, sen högerklickar du, egenskaper, och kopierar bildadressen. Sen trycker du på den lilla rutan med ett "berg" och en prick på. klistrar in adressen och tar bort "0?" i slutet av adressen. tryck ok.

Fast tar du bilden från ikea är den redan uppe på en internetsida så det kan du ju skippa då..:)

67944_PE181907_S4.jpg

Blev det någon bild nu då tro?

Tack, då har jag lärt mig något nytt!!

Finns på Gr***gården. Eller där det säljs övriga ko-saker.

En salva som funkar jättebra på mugg är Elizabeth Arden eight hour cream! Kanske lite dyr, men funkar bäst av något jag testat.
Allt jag kommer på för tillfället!!

Var kan man få tag på den salvan? :)

kl

det här med knoppar.. hur är det nu, ser halsen kraftigare ut med många små knoppar eller med få stora?

Finns i vissa välsorterade hästaffärer och en del travbutiker. Googla så finns det en del butiker på internet som har också.

kl

det här med knoppar.. hur är det nu, ser halsen kraftigare ut med många små knoppar eller med få stora?

På en grov hals - små knoppar. Får halsen att se smalare ut.
På en smal hals - större knoppar. Får halsen att se grövre ut.

kl

Mitt bästa hästskötartips är att använda fodertran på hela hovarna - både utanpå och 'inuti'! Torkar inte ut och glänser jättemycket! Riktigt bra! En dunk räcker riktigt länge dessutom!

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 404
Senast: qitis
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 500
Senast: lirco11
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 180
Senast: Roheryn
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 749
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V