Hästpratare

Sv: Hästpratare

Jag blir så ledsen när såndana här trådar finns. Att så många hästmänniskor är så okunniga och skrockfulla är deprimerande. Det svider i mitt hjärta när jag tänker på dessa oskyldiga hästar som hamnar i händerna på idioter som "pratar" med dom istället för att ta reda på fakta. Lär dig om hästar istället och tillkalla veterinär el liknande om du är orolig för något. Jag säger det igen, det är konstigt att inga sk hästpratare är utbildade veterinärer eller duktiga ryttare, det borde ju vara busenkelt om man nu kan prata med dom. Varför driver dom inte trav-eller galoppstall, dom skulle ju kunna ha vinnare hela tiden, det är ju för bövelen bara att fråga vem som har bästa dagsformen.!!!

Jag håller med!!! :bow:

---

Är så trött på okunniga hästägare vid det här laget. Min vännina är medryttare på en häst som vart halt för ett tag sedan, blockhalt och var tjock i hela benet. Men ägaren ringer inte efter en vetrinär utan tillkallar en hästpratare som ÖVER TELEFONEN berättar vad som är felet. :eek:

Jag provade en gång.

Jag frågade tjejen om min häst trivdes med att ha en kanin i stallet.

Hästen svarade:

Ja det är mysigt, lite sällskap.

Sanning:

De har aldrig funnits en kanin i vårt stall så länge ja har stått där.

Jag håller med!!! :bow:

---

Är så trött på okunniga hästägare vid det här laget. Min vännina är medryttare på en häst som vart halt för ett tag sedan, blockhalt och var tjock i hela benet. Men ägaren ringer inte efter en vetrinär utan tillkallar en hästpratare som ÖVER TELEFONEN berättar vad som är felet. :eek:
En seriös djurkommunikatör svarar inte på sånt, utan hänvisar till veterinär....:crazy:

Knapplån

Nej, jag tror itne alls på hästpratare. Däremot tror jag att de själva tror att de pratar med hästen. (Finns säkerligen bluffmakare med)

Det är snarare så att de är väligt lyhörda för alla de signalar djur(och männsikor) visar i sitt kroppsspråk, muskelspänningar, ögon/minspel osv.
De kanske inte själva är medvetna om att de ser att hästen är ojämn musklad, rastlös osv
Utan tror att det är info hästen talar om för dem.

Sätt dig ner och vekligen koncentrea dig på ett djur i tex en halvtimme - jag lovar att du på den tiden kan dra några väl underbyggda slutsater om djuret.

Speciellt om man även träffat och pratat med ägaren, där får man en massa info med.

Exakt min uppfattning.

Fast OK! Den dag en häst ger ett utförligt signalement på tex en sadeltjuv då kommer jag att ändra mig!

Min fd häst blev pratat med, på distans.
Hon prickade in VÄLDIGT mkt som hon inte hade en aning om.

Sen anser jag även såhär:

Visst, man kan låta sina hästar prata med diverse djurpratare.
En del saker stämmer, men LITE förnuftig får man väl vara själv!
Jag tror inte på precis allt som står i mina horoskop heller. Tex, om jag ska vara hemma precis hela dagen, så bryr jag mig väl inte direkt om om det står "din planerade resa idag blir lyckad".
Lika om man har en häst som verkligen borde tas bort pga en skada.. Man BÖR använda sitt sunda förnuft, som man ALLTID ska göra i alla sina val i livet. Ta Pinnen tex.. han KANSKE ville leva, men det valet fanns inte kvar. Levnadsglädjen kan ju finnas även hos den som ligger på sin dödsbädd, eller hur?

Tro på saker. Men var även förnuftig.
Välj ut era hästpratare/djurpratare med förnuft, ta inte första bästa i gula sidorna, typ.

Och ja, jag såg Insider, och jag vet att det är vinklat åt precis det håll de ville ha det. Dvs, att det inte funkar.

Men asså allvarligt tror du verkligen att man kan snacka med hästar? :smirk:

Dom tänker inte på samma sätt som oss lr nåt...

Vet du vad jag (..och andra häst/djurpratare) är trött på? Sådana som er som är helt bombsäkra på att det inte går. :crazy:

Är du en hästpratare?

Vet du vad jag och säkert många andra är trött på?
Folk som är helt bombsäkra på att det går.

Jag tror att det finns människor som kan kommunicera med djur på ett annat sätt än vi vanlig dödliga. Däremot så tror jag inte att de är så många som de utger sig för att vara.

Jag har testat en gång i tiden och 90% av det som sas var sant och stämnde in såsom personlighet, uppväxt osv. De resterande 10% av i min mening skitsnack (min häst hade ont i levern...hallå! Vet en häst att den har en lever och vart den sitter?)

Jag har även hört om en häst som tyckte om sitt gröna täcke jättemycket. Ägaren var eld och lågor tills pessimist-Åska frågade om det var det gröna täcket som hängde på hennes färgblinda hästs box....

Självklart så tänker inte hästar som oss, men de kan prata och berätta om saker, precis som oss. Det kan katter, hundar och andra djur också.

Nej, jag klassar mig inte som "djurpratare" ännu, men jag håller på att utveckla min förmåga.

Jag ser det inte som något konstigt att en del förstår djur på ett annat sätt än vad tex jag gör. Alla föds vi med olika förmågot.

Däremot så finns de en del människor som har satt det i system att bluffa sig fram.

Sen anser jag att man inte skall sätta det som en exakt vetenskap. Läste i tråden om någon som ringt en hästpratare istället för veterinär. Fine, man kan ha det som ett komplement om det gör en lyckligare men knappast som ett substitut.

Självklart ska man inte ringa en djurpratare när hästen är sjuk eller skadad. Det kan man ta efter veterinären. Man måste ju veta att djurprataren är av "äkta vara"..

By the way, så var vår veterinär ute en gång hos vår arabvalack och sa då att han hade ont i länden och ner genom det högre bakbenet. Samma sak sa sedan djurtolken några månader senare via distans. :idea:

Så, har nu läst alla inlägg i båda trådarna.
Jag är skeptisk, det har jag alltid varit och jag förstår de som tvivlar starkt, men jag är ändå inte villig att avfärda alla "djurpratare" som lurendrejare.:o Men att ta hjälp av en pratare istället för veterinär verkar ju enbart naivt, som människa och ägare av ett djur måste man ju alltid vara förnuftig och göra alltför sitt djur om man misstänker att något är fel.

blev lite nyfiken nu. Ni som säger att ni vet någon som verkligen är äkta, kan inte ni pm:a mig? skulle vara roligt att prova och få egen erfarenhet :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 257
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
3 039
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka