"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Haha, det är som när bonusdottern tar kort.
Man gör hästen fin, och rider fram och tillbaka och drar in magen och försöker se bra ut.
Sen när man kollar korten är varannat utan öron eller hovar :confused:
Eller så zoomar hon in så bara halva hästen kommer med.

Detta är rätt snyggt :)

31642796.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

är alla lediga idag eller...:)

Sicken strålande vacker dag de varit, solen skinit hela dagen . tog en rejäl runda med Herrn var så trevligt så ända tills de hoppa upp 2 fjolårsälgar en bit framför :(

Ingen höjdare när man har en pålle med tävlingsinstink men gick relativt bra.

Roligt blev de när älgarna efter en stund beslöt att hoppa in i skogen igen , dock en åt varje håll :)

Rödskägg stannade och visste inte vem han skulle följa efter :laugh: så vi beslöt och strunta i dem o fortsätta vår väg.

eftermiddagen ägnades åt att lastträna Nordsvensk märr med föl så inte allt ä ovant till söndag när de är fölvisning och körprov för mamma och vid godkännande bli stamboksförd.

i allt en givande dag :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Varit i skolan hela dagen, tufft tempo där...när jag väl kom ut därifrån vräkte regnet ner (och gör fortfarande) samt att vinden tar i som ATTAN!!!:mad:...första riktiga höstovädret, efter tredje kommer vintern:cool:

Hästarna är plaskblöta så jag ställer in ridningen och hoppas på morgondagen. Har ju inte fått till stallet än så jag kan ställa in dom. Planen är att det ska vara klart innan vintern. Måste även leta fram alla regnkläder, har fortfarande inte hittat gummistövlarna. Det borde inte vara några problem att hitta dom för dom är knallblå med rutmönster...men putsväck verkar dom likväl:confused:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här har solen lyst med sin frånvaro hela dan. Det var iaf uppehåll men blåsigt i morse när min hovis var hit men sen har det varit ett sånt där äckligt duggregn som man blir dyngblöt av hela dan.

Blev inbjuden till Nh kurs den 6 okt av hovis, jag fick komma utan häst :). Ska bli jättespännande, har ju gått grundutbildning för hovis men nu är det hennes tränare som ska ha kurs.

Den 8-10 oktober är det kursdax igen. Den här gången blir det Ove Lind från Sund Häst som ska ha helgkurs om bla fång, spännande värre!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

fy hundan :crazy: åh de börjar bli dax o öka tempot på byggsidan då.

men tid är en bristvara i dagens läge för de flesta tyvärr . vi går hoppas på att gudarna slutar gråta så förtvivlat mycket..:laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Har nu precis fått hem min fjärde häst en Robin Z avkomma 5 år gamal och grundriden.......som någon skrev man blir bara yngre och yngre har nu en åring med lite fullblod i sedan en sexåring och en 19 åring som var min läromästare och så nu den nye. Har 12 år kvar till pensionen men önskar att kunna förtidspensionera mig ha ha !
Tävlar gör jag också ,i hoppning ! Började rida när jag var 48år då min dotter la av. Det är rätt kul för man är ganska så ensam oldies i lokala hopptävlingar
och ungdommarnar tror inte man vågar...men där tar de fel ha ha !Skulle har varit med i allsvenskan om inte min häst blev skadad. Så tanter och gubbar
ut och ha kul en häst den ger så mycket!!!!!!!!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

hmm varit på ett föredrag med den mannen , låt mig säga de räckte så ,

men alla är olika. :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

vojne vojne..:) du var mig en jäkel.. :laugh: hoppar o tävlar de finns hopp för mänskligheten , tufft gjort imonerad:bow:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

fy hundan :crazy: åh de börjar bli dax o öka tempot på byggsidan då.

men tid är en bristvara i dagens läge för de flesta tyvärr . vi går hoppas på att gudarna slutar gråta så förtvivlat mycket..:laugh:

Ja, tiden är det lite si och så med. Men resten av året är jag ledig alla helger så jag ska ordna stallet i helgen. Dom har vindskydd/ligghall och där står dom när vädret känns olustigt men nu har jag naturhästar så dom gillar ju att bli blöta...rejält...innan dom går in under tak, suck...hade jag bara hittat gummistövlarna hade jag ju kunnat longera eller tömköra...*letar vidare*:cool:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

allahästar är väl naturliga eller:laugh: skämt åsido de dör ju inte när de kan välja själv och har mat .

stövlar??? kacla upp byxbenen och barfota , du får ta spjärn i leran med ttårna ju :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kika i korten...
ser ett par blå gummistövlar i det ofärdiga stallet:idea::rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

allahästar är väl naturliga eller:laugh: skämt åsido de dör ju inte när de kan välja själv och har mat .

stövlar??? kacla upp byxbenen och barfota , du får ta spjärn i leran med ttårna ju :laugh:
:eek: ...Jag bor i den norra delen av landet...om det nu undgått någon...ingen direkt värme här...ha ha ha, jisses...skulle bli dödsjuk direkt :o
kika i korten...
ser ett par blå gummistövlar i det ofärdiga stallet:idea::rofl:
:rofl:...lovar, där finns bara gamla hönsreden och en j*drans massa hönsfjädrar...inga höns dock, om jag håller mig därifrån:rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

vojne vojne..:) du var mig en jäkel.. :laugh: hoppar o tävlar de finns hopp för mänskligheten , tufft gjort imonerad:bow:

Ja det finns hopp för alla bara man tar sig samman och vill det jäkligt mycket...jag stod alltid breddvid dottern och önskade att det skulle jag vilja....men inget är gratis så jag hade bara råd med dotterns intresse...men sen ! Så blev dotter riktig tonårig och hade andra intressen och då tog jag chansen oatt uppleva mina drömmar. Mitt första mål var klubbtävling det sprängde jag första året osv . Lätt att axlerera från 0- 70 sedan är det svårare med det vill jag säga kom över barriären och följ din magkänsla och lyssna till andra men sålla vad folk säger. Jag önskar att jag hade någon äldre att rida med...hos mig är det alltid ungt folk 20-35 år.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nähä du :) de enda hopp jag håller på med är när jag hoppar över skaklarna:o

Nog finns äldre som rider även om vi är i minoritet , problemet är att alla är utspridda så förbaskat .

I västra delen av landet verkar de vara lite tätare mellan dem än här o östra delarna och norröver.

Du kan väl annonsera efter ridsällskap , vem vet vad som händer:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

nähä du :) de enda hopp jag håller på med är när jag hoppar över skaklarna:o

Nog finns äldre som rider även om vi är i minoritet , problemet är att alla är utspridda så förbaskat .

I västra delen av landet verkar de vara lite tätare mellan dem än här o östra delarna och norröver.

Du kan väl annonsera efter ridsällskap , vem vet vad som händer:)

Vardå någonstans i lokaltidningen eller ??:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

:D ...tror jag ska samla ihop lite och stoppa i gummistövlarna, när jag hittar dom:rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kl
Alltså,blåst är det värsta väder jag vet,blir nervös och konstig.Inte bra om man är en feg ryttare men solen sken när jag kom hem i em och jag hoppade över ridning igår så jag sadlade H.

Väldigt dumt är ju att testa ett nytt ställe en sådan här dag men det gjorde jag,någon knapp kilometer över ett plöje och en stubbåker och förbi ett ovant hus med okända grejer på gårdsplan:eek:.

Vi var lika spända båda två,trodde absolut att hon skulle sticka med mej på åkern,jag kände hennes styrka:crazy:,ni vet vad jag menar.

Försökte andas,men det släppte inte förrän vi var tillbaka på kända vägen.
Inget hände ju men obehagligt var det.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men det gick ju bra:idea: ... Nästa gång törs du andas också, lovar! Första steget är taget:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 278
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • KIA EV9
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp