"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Undra vad Kelly skulle tycka om en sådan huva? Hon som inte gillar att ha saker i ansiktet. Misstänker att det hade blivit jobbigare än full storm :D

Här har det plaskat ner hela dagen och allra värst blev det lagom till jag skulle till hagen. Givetvis :mad:

Har letat stallplatser på nätet och slängt ut en annons. Dedlinenen är 1 januari. Finns några platser som jag får stå på om jag vill men de är inte alls min typ av stall och jag vill inte flytta henne mer helst. De sista åren har det av olika omständigheter sällan blivit mer än ett år på varje ställe. Hon verkar inte bry sig så mycket men det känns inte bra att ta en tillfällig plats.

Nu ska jag lägga ut en annons till på lokala annonssidan så får jag se om jag får något hugg där!

Kram Voff

Jag har en stallplats över :D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

och jag som tycker 1.4 mil är förlångt nu.....;)

Hur svårt kan det vara att hitta en stallplats till rimligt pris som har...

*Bra ridvägar

*ordning och reda på folk å fä

*Frächa boxar

*Utsläpp vardagar

*Lite sällskap på ridturerna

*Mycket utevistelse

och helst en paddock?

Har jag orimliga krav?

jag kan tänka mig att betala en hel del om det ingår tex hö eller strö osv. Men jag har ingen lust att betala dyrt för en massa lullull som jag inte behöver som fina tränare och möjligheter att delta i seminarium. Möjligtvis den dagen då jag börjar skita pengar men inte nu.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jobbigt att byta stall. Fast om det blir bättre så kan det ju vara värt lite jobb.

Har hittat en jättefin sadel. Väntar nu på mått. Sen ska jag övertala sambon att jag borde få min födelsedagspresent 1,5 månad för tidigt, som vanligt..
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Låter som om vårt stall skulle vara något för dig. Men det är lite långt hit också va ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Till Tant Mia: om du vill "offra" ett par av dina ballongbyxor sa hittar jag en sommerska person och mot kostnad forstas har henne att sy alla "old geezers" ett par.. jag vill ha ett par i alla fall...

Voffie: om stall. enda sattet ar att ga runt till de olika alternativen du har pa gang och besoka vid olika tidpunkter.. Sen skriva ner plus och minus... Sjalv skulle jag garna valja med ridhus, trott pa lera nu och man kan ju slappa ut hastarna i ridhuset om vadret ar for hemskt..

Annat: Solen skiner idag, hoppas pa torka sa pallar inte behover ga i lera upp till knana. Jag snorar och hostar, men kan i alla fall andas battre.. OCH klockan 11 kommer en tjej jag kanner lite som letar efter en "lulla i skogen hast" som ar lugn, sansad och gullig.. Yep jag har en san, tant Fjanta kanske blir medryttarhast pa sina gamla dagar... Tjejen/damen bara vill ha ngt att lulla med 3 dar i veckan och lara henne lille son om hastar.. Skulle det nu inte vara perfekt for den gamla?? Och hennes ho/foder blir betalt.. Vilket betyder att jag kan behalla henne over vintern omhon inte blir for dalig.... Livet ser ganska ljust ut...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men vad nu?Blir det hoppsadel nu ,eller;)?Skulle inte förvåna mig om du snart är ute o tävlar:)!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

KL

Hej hopp alla åldringsvänner... Här är det väl både upp och ner.... Jag har efter en tids funderande kring mitt sadelhornsproblem kommit fram till att mina volanger i mittenpartiet ställer till det alldeles för mkt och därmed beslutat att i rimlig ordning försöka åtgärda defekten:eek: MEN!!!!!! Har just efter 3 dagar insett att jag ingått detta avtal inte bara med satan själv utan även med döden springandes i hälarna:cry:


För att göra en historia kort......
Jag valde att medbringa som sällskap husets lilla terrorist istället för stöddige Kamel, med facit i hand är jag numera inte lika säker....

Terroristen har på 3 dagar lyckats med mästerverken att både få mig att stuka foten, (där tog hon hjälp av kopplet som hon lindade runt min ena fot), nästan slitit av mig vänsterarmen (där använde hon sig av överrumplingsteknik samt blixtsnabbt tvärryck) samt så mkt överskottsenergi som resulterade i väldigt snabb takt för en redan hårt ansatt, livsflämtande blåsbälg till matte:eek:
Med andra ord.... JAG är övertygad om att min hund försöker dräpa bort mig:crazy:

Kamel å andra sidan står i sin hage å flinar åt mig å mufflar hö...Han njuter garanterat av att se mig lida istället för att åka på honom å låta han arbeta...

Har dock börjat fnula lite på om man kanske ska försöka komma på nån form av sadelbälte:angel: istället som en mera permanent lösning när det gäller själva hornproblemet...för om jag sitter väl förankrad med akterpartiet kan inte volangerna haka fast mig i hornet och då slipper terroristen fortsätta planera för min kommande avrättning....

JA, tankarna är många men faktum kvarstår, volangerna måste åtgärdas med eller utan livet som insats, Kamel flinar och hoppas han får fortsätta med sin semester ett tag till och Terrorist har numera kommit ut ur garderoben och avslöjat sig själv som en illavarslande, livsfarlig lieman med ögon snälla som ett lamm och har en för jämnan lismande tunga som ingjuter sin ägarinna i falska sanningar om terroristens välplanerade terrorattattacker....

Jag ska aldrig mera tro på Terroristens små lögner och falska löften om kärlek för nu vet jag om hennes långt framskrida planer på att mörda mig...och jag ska aldrig mera tycka synd om Kamel när han flåsar å svettas efter ett pass i skogen eftersom han ABSOLUT inte har nån medkänsla med mig när jag på vacklande steg med lila läppar kämpar mig igenom min promenad med terrorist... och jag ska ALDRIG sjösätta en tanke som innebär förändrade livsvilkor utan att både stött, blött, vridit och vänt på alla tänkbara konsekvenser och blivit övertygad om att målet helgar medlet....:cool:

Kram å hej från mig... (som iaf ännu lever trots dåliga odds:laugh:) och VÄLKOMEN hit, vår nya vän:banana:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men vad nu?Blir det hoppsadel nu ,eller;)?Skulle inte förvåna mig om du snart är ute o tävlar:)!

Hoppsadel? - Nej, nej !!
En westernsadel förstås!
Jag hoppar bara över frukosten.

Enda tävlingen jag skulle kunna va med i, är om nån anordnar en skritttävling där man bara rider runt i en cirkel. Skulle nog bli stor publikdragare :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ler åter igen igenkännande.... Även jag har ett gäng terrorister som på bästa sätt försöker ta knäcken på mig...

Jag får dock skylla mig själv... dels är jag medskyldig till deras införskaffande.. Samt att jag är för lat för att ta dem en åt gången. Jag angriper problemet med dödsförakt och kopplar "hela kopplet" i ett bälte runt midjan.. Sen bär det av..
___________
Vad håller jag på med?....

Idag försökte Husse ta livet av mig... Han drog upp mig ur goa sängvärmen redan halv fem morse för att följa med ut på vildsvinsjakt.. (jo jag ägnar mig åt sånt också)...
Regnet stod som spön i backen och jag ångrade mig bittert att jag lovat att följa med. Jag som är morgontrött och äger en kropp som inte blir böjlig förrän framåt eftermiddagen skulle försöka klättra upp i ett såphalt jakttorn vid 06.00 tiden... Skall förtydliga att jag har semester just nu... Och en sovmorgon hade varit betydligt trevligare än dagens övningar...

Nåja efter mycket stånk och stön så lyckades jag väl på något sätt kravla mig själv på plats där uppe... Det var då Husses djälvuslka plan avslöjades... :cool:

Miljoner små elaka myggor anföll från alla håll... Tänker själva!! Stå uppe i ett rangligt hemmasnickrat jakttorn och veva efter myggor... Det svajade betänkligt .... Kan meddela att jag nog avlivade en miljon av de ettriga eländena uppe i tornet.... Men inser att jag, ...betydligt blodfattigare och väldigt bucklig förlorade slaget.. Sh*t... vad det kliar!!!!

Husse erkände efteråt!!! Jo han visste att det var gott om mygg där i det området vi skulle jaga... Men inte velat säga nått om det innan då han visste att jag nog hellre stannat hemma i sängvärmen...

Vildsvinen då.... Nä de behagade inte samarbeta alls... I stället hittade en av hundarna en flock ungdjur som den skrämde genom staketet... 26 ungdjur på driven...När dessa skulle förpassas tillbaka till sina betesmarker önskade jag mig ännu mer tillbaka till sängen... Vi lyckades ganska snabbt... som tur var.. Och laga elstaketet med elen på fick husse och hundföraren göra :cool: Då hade jag kapitulerat och flytt in i bilen för att freda mig mot myggen...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Fy, vilken morgon! Då är jag hellre hemma och blir väckt av mina 2 små som hoppar på en kl 7 på morgonen och vill spela Nintendo Wii.

Är det inte väldigt mkt mygg och knott nu? Vi har stora svärmar över oss hela dan som om våren börjat om.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Fy, vilken morgon! Då är jag hellre hemma och blir väckt av mina 2 små som hoppar på en kl 7 på morgonen och vill spela Nintendo Wii.

Är det inte väldigt mkt mygg och knott nu? Vi har stora svärmar över oss hela dan som om våren börjat om.

Jo.. både knott och mygg har tagit om... Hemma på gården är det inte så mycket av den varan... som tur är... Men i det här området där vi jagade var det vidrigt...

Myggen var av värsta sorten dessutom... Den sorten som är så där aggressiv
Övesvämningsmygg kallas de här i Småland.. De invaderar när det blir rejält blött i markerna.. Små, aggresiva och biter direkt när de landat.. Tror det är samma sorts mygg som de haft problem med uppåt landet.. I området runt Älvkarleby...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hu vilken hemsk start på dagen,det vet väl alla att vid den tiden så ska man inte ge sej ut på äventyr.:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja det måste vara det vi har oxå. Man hör dem inte ens surra utan man märker efteråt att det kliar överallt.
Min 4-åring tål ju inte myggbett så det är ju så jobbigt att ha honom ute när han blir uppäten.
Den yngste kan vara ute utan att det märks nåt, medans den andra är helt prickig och svullen på kvällen.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hmm det låter som om dina fyrfotingar planerat och smidit planer mot dej:crazy:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hmm det låter som om dina fyrfotingar planerat och smidit planer mot dej:crazy:


JA!!!! Eller hur:eek: Är jag faktiskt helt övertygad om....










:confused:Kanske man skulle satsa på mindre varianter som inte är lika duktig på att smida ondsinta planer.... marsvin, underlater, fiskar eller vandrande pinnar:angel:








Fast..... hur skoj kan man ha i klorofyllen med en underlat eller ett gäng fiskar...!?!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Har jobbat lite för mycket så nu har ryggen tagit stryk.:( Har så ont att jag måste knapra smärtstillande för att kunna andas. Annars hugger det till i varje andetag. Men det börjar släppa. 1 dag kvar att jobba och sen ledig i 4 dagar. Då ska jag vila och rida igen det lovar jag er!

Har handlat hem mineraler och en ny tunna till dem idag. Åhh... så mycket fint jag såg till pållan i butiken:crazy: Det är ju hopplöst att gå in i en sån butik.

Har skrivit lappar om stallplats som jag ska sätta upp i mataffärerna.

McMarco- Du kan möjligtvis inte flytta ditt stall närmare mig?;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hahahahaha, välkomen in i bantningens helvetiska avgrundsvärld :cool: Håller oxå på att plåga mej. I somras när jag var på Nh-kurs med Winnie tog ju min kompis en massa kort på oss och jag stog med ryggen till på alla kort och när jag fick se dom höll jag på att få andnöd. Det såg ut som jag hade ett linne med volanger på mej :eek: du vet, på sidorna ner mot byxlinningen. Hur snyggt var det?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Usch då för att ha ont i ryggen! Hoppas det går över fort, du får ta dej till nån kotknackare som får bryta rätt dej.

Har varit i väg och inhandlat mineraler jag med men på Granngården hade dom inge roliga saker alls att dregla över.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men usch...vilken mardrömsmorgon:eek:...Mygg, rymmande kreatur och regn...brrrr:crazy:



Min dag har då varit mycket bättre :D ...Skoldag som slutade tidigare, red ut med Lilly direkt när jag kom hem. Hittade Västanåfallets turstigar liksom vadstället över ån!!! Nu j*drans ska det ridas långturer :banana:



...och vi har inte mygg här, nej ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 278
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp