"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

de är livsfarligt ju och hålla andan , tänk om du tuppat av :laugh:

men kan man börja andas och hålla fjärilarna i magen i schack , blir även hästen lugnare.

vet de för så var de med Herr rödskägg i början nu skrattar jag mest åt fjanteriet.

lätt sagt ja men värre o göra de.

men nu har du ju klarat en gång så nu kommer de o bara flyta på . hejja du:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

ähh varför så blygsam :) köp reklamtid i radion eller lokal tv . du är ju van o hoppa höögt . :laugh:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har träffat ganska många oldies i Skåne som tävlar (i hoppning). GALNINGAR :D Fast - nu har jag har blivit utmanad att ställa upp på blåbärshoppning i vår klubb. :eek: Ja - det får väl bli min examen - och alltid kan man ge barnen självförtroende.... Jag har gamla tävlingskläder kvar (vita "ballongridbyxor - något gulnade kanske......).
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

misstänker du fixar de där plättlätt.:)

ballongridbyxor undrar om de finns sådana och köpa idag.:laugh:

ett par svarta borde matcha Rödskägg perfekt ju:rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

I en del andra lägen när hon blir rädd för något tittar jag helt enkelt åt andra hållet:angel: och släpper på tyglarna,det är förvånansvärt effektivt!

Men det vågar jag inte med så mycket rymd omkring som det blir på en åker:D.

Men visst ska jag rida där igen,kan väl inte bli värre?Skulle vara om vi tar det från andra hållet då förstås;)!
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

alla sätt är bra.:) jag brukar nåja sjunga när jag känner Herrn är på g . :)

funkar bra förmodligen låter de så jäkligt så kraken kommer helt av sig :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här har det tydligen regnat på förmiddagen när hmm ja sov,inte ledig alltså:cry: sen sprack det upp när jag kom till stallet,blev en härlig jobbsväng på fälten:)Nu regnar det igen men vad sjutton ska ju jobba så det kvittar:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men självklart det vet ju alla att på åkrar så finns det fullt med tröll på backen;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vet inte om ditt problem med att komma upp är samma som mitt,men jag tycker det är obehagligt om jag inte kan lita på att hästen står still tillräckligt länge.
Min kära H.har alltid varit ganska otålig i den situationen.Blev bättre när jag tog tag i det och inte kastade(nåja,kanske mer klängde:angel:)mej upp i farten.
Nu har hon börjat igen med att ta ett steg fram så fort jag sätter foten i stigbygeln.
Idag var det upp på pall,fot i,hon tar steg,fot ur o ner från pall o börja om igen säkert 10 gånger innan jag kom upp.
När hon dessutom ogillar att man tar tag för hårt i tyglarna och har huvudet i backen(inga kommentarer om detta,tack!Det är henne jag pratar om;)) känns det som sagt ganska okontrollerat att sitta upp.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

"Jobbsväng på åkern"!Jag beundrar dig och alla er andra som inte räds de där "tröllen":)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Vänta du snart sitter du där i full fart över fälten o njuter av vinddraget;)
Det går väl an tycker jag men det där med hoppning har jag blivit alldeles för gammal för,så dottern får "offra" sej för att göra busan glad:)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

kl
Alltså,blåst är det värsta väder jag vet,blir nervös och konstig.Inte bra om man är en feg ryttare men solen sken när jag kom hem i em och jag hoppade över ridning igår så jag sadlade H.

Väldigt dumt är ju att testa ett nytt ställe en sådan här dag men det gjorde jag,någon knapp kilometer över ett plöje och en stubbåker och förbi ett ovant hus med okända grejer på gårdsplan:eek:.

Vi var lika spända båda två,trodde absolut att hon skulle sticka med mej på åkern,jag kände hennes styrka:crazy:,ni vet vad jag menar.

Försökte andas,men det släppte inte förrän vi var tillbaka på kända vägen.
Inget hände ju men obehagligt var det.

Gillar inte heller blåst. Hästarna blir gärna lite stissiga.
Jag kör med hopphuva då och när det är mkt insekter.
Funkar bra.

30960593.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja,de där huvorna ser man överallt nu!Om jag skulle köpa en,kanske gör MIG lugnare vid blåst,vem vet:)!Är det svårt att vänja hästen vid den?
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag satte på den och sen red vi , märkte ingen skillnad på henne.
Men den har varit bra nu i sommar med alla flugor.
Sambons häst fick inte ha på sig nån ( han skämdes ) och han skakade på huvudet mkt mer än min.

Sorry att jag linslusar så

30960607.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

mina har flymasks med oron, som jag (forstas) bestallde i usa och som kom med de sma i deras kistor.... plus allt annat som de kunde tankas behova i sitt narmaste liv. sa jag att de (kistorna/footlockers) vagde ungefar 75 kg var?? Tank om jag skulle ha sant det som vanligt post...eller ups eller dhl?? DET hade kostat..
Det ar inte sa fortjusta i sina oron saker men det gar.. de star i alla fall stilla nar jag satter pa och haller dem pa sig hela dagen..
De finns att kopa i sverige ocksa. dock inte speciellt gjorda for araber...

pch alla pallar ar sa sota och fina.. en av dessa dagar...

herr gubbe, om du kanner ngn gammal kavallerist fraga om ballong byxor och vi kan fixa monstret och sy dig ett par.. i mollskin.. det du, inte fy skam...
jag har ett par fran osttyska armen men de ar pyttesma, dock man skulle kunna anvanda som mall.. lat mig veta om det later intressant...

sen en dumb fraga.. varfor spricker trollen i solen????
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det är väl enligt gammal tro att troll är onda och verkar under natten som vampyrer ungefär , och när gryningen (solen ) kommer så spricker de om de inte gömmer sig.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Undra vad Kelly skulle tycka om en sådan huva? Hon som inte gillar att ha saker i ansiktet. Misstänker att det hade blivit jobbigare än full storm :D

Här har det plaskat ner hela dagen och allra värst blev det lagom till jag skulle till hagen. Givetvis :mad:

Har letat stallplatser på nätet och slängt ut en annons. Dedlinenen är 1 januari. Finns några platser som jag får stå på om jag vill men de är inte alls min typ av stall och jag vill inte flytta henne mer helst. De sista åren har det av olika omständigheter sällan blivit mer än ett år på varje ställe. Hon verkar inte bry sig så mycket men det känns inte bra att ta en tillfällig plats.

Nu ska jag lägga ut en annons till på lokala annonssidan så får jag se om jag får något hugg där!

Kram Voff
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har träffat ganska många oldies i Skåne som tävlar (i hoppning). GALNINGAR :D Fast - nu har jag har blivit utmanad att ställa upp på blåbärshoppning i vår klubb. :eek: Ja - det får väl bli min examen - och alltid kan man ge barnen självförtroende.... Jag har gamla tävlingskläder kvar (vita "ballongridbyxor - något gulnade kanske......).

Ha ha hade sett roligt ut att komma ridande i ballongridbyxor. Om jag inte minns helt fel så lockade jag min mamma att köpa sådana på sjuttiotalet.
Man blir ju helt nostalgisk...
Jag minns att jag red hos en tjej som hade gotlandsruss ett litet tag , det var bara skogsmulleridning och de ville ju givitvis inte gå fram....gud vad allting har ändrats...
Många oldies här i skåne ..ok men inte runt mig eller på banan..jag kör nästa i hela skåne. Oldies börjar enligt mig vid 50...!
Jag tycker du är modig...jag önskar dig verkligen lycka till och hoppas det blir ett litet referat efter hoppningen. GO FOR IT !!!:banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 278
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp