"Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Återkommer med bild när jag bytt dator.... Husses laptop gör inte som jag vill....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Här är kallblodet... Bild från i vintras... Hon är borkfärgad.. eller gulbrun som det heter nu för tiden.

Bäcka Tabac
30483136.jpg


Här är 1 åringen....

Mortorpets Windy även kallad "Loppan".....
001loppa.jpg
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Det förslaget knycker jag direkt... Det skall jag göra omgående...

De hästar som inte finns på bild får omnämnas i text och resten får fylla på..

Kanon....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hej och välkommen från mej som oxå är ganska ny här :laugh:.

Kl.

Vi tog hem hästarna den 31 maj och dom har under denna tid inte skitit en endaste gång i lösdriften men i morse när jag kom ner till dom låg det 2 "prydliga" högar där inne! Varför måste dom börja skita inne nu när jag inte kan mocka :mad:

I morronbitti kommer min hovis och verkar fötterna på damerna. Jag hoppas verkligen att dom uppför sej bättre än dom gjorde förra gången för då var dom bedrövliga båda två så jag skämdes :o. Winnie stal alla grejer hon kom åt. Hovis har bla en Bekväm-pall med sej och t om den släpade Winnie iväg med och Ina bara vägrade lyfta fötterna och när hon väl lyfte dom så la hon sej som en j*vla potatissäck över hovis :eek:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Jag har också hittat den här tråden rätt nyligen, och hittills har jag inte blivit utslängd. De verkar rätt snälla, de som håller till här ;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Du tittade väl på boken som var målad på väggen på ett visst hotell? Det tycker jag var en kul idé om man har plats på någon vägg i stallet. Annorlunda, och många skulle nog tycka att du är en väldigt kreativ själ :)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Ja, jag såg den;) Jag har haft idén ganska länge, och har funderat på att såga en uppslagen bok i nåt tunt trämaterial, för att sen mäla och skriva in de hästar som bott i stallet. Som en gästbok, fast också tavla:idea: Men jag är inte så konstnärlig, så det är fortfarande på idéstadiet...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Kl
Lyckades klämma mig i ridbrallorna och tog en skrittur igår. Inte bara matte som mullat till sig:p
Dottern fick rida barbacka för sadeln och gjorden hade mystiskt krympt:confused:

Det ska det rådas bot och bättring på detta området. Minre mat och mer motion för både folk och fä.
Dvs vallen är nerbetad och godisfubud råder.
:rofl:
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Men det måste vara fukt i sadelkammaren:angel: Precis som i garderober, det är ett skit när det kommer in fukt, allting krymper;)
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Samma här.
När jag skulle tömköra så fick jag förlänga gjorden med ett stigläder :D
Ridgjorden kan jag inte heller få runt :o

Jag har svårt att se hur hullet på min ser ut. Hon är bra mkt rundare än när jag köpte henne, men sambon säger att hon var för smal då och att en del är muskler nu.
Men jag vet inte. Hon kommer från ett ställe där de inte har gräshagar utan har fått hö och stått inne på nätter, så hon är ju ett matvrak nu när hon får äta gräs.
Nån som kan hjälpa och se om hon är tjock?
Tyvärr inga bra kort.

När hon kom :

29007390.jpg


29013489.jpg



Nu:

31140132.jpg


31610858.jpg


Magen är mindre nu än det senaste kortet, då vi ju ridit ganska mkt sista 2 månaderna.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

lite rund yepp men helt ok.. kanske far satta gjord langre ned.. lol. jag har gjordar i alla storlekar just in case...

och lite OT: brev har nu skickats till de som har visat intresse for Skagern Runt. om ngn inte fatt men ar intresserad, pm mig med email och riktigt namn sa kommer info till er ocksa..

Har regnar det, pallar far breakfast inne och sen en kort stund ute medans jag stadar.. Tyvarr har jag mkt lera och inga vallar alls, och det ar inte nodvandigt att sta ute och bli blot upp til kna i lera forsoka ata.. Far se om det blir uppehall senare, skall da forsoka ta mig upp pa palle.. En av dessa dagar.....
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Översta kortet: Smickrande pose på människan:D

Pållen ser bättre ut på första bilderna tycker jag. Men antar att hon vart slimmad efter travträning?

Lite rund på senare korten ja, men som Mulle (och min pålla instämmer, säger)
Rund och god skall hästen vara.:D
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Haha , det är sambon som kollar igenom henne efter hemresan :)

Jo , ett mellanting mellan första och de senare skulle jag vilja ha.

Men det blir ju lättare i vinter när man kan reglera maten.
Vi delade vinterhage förra året med granne och jag var väl inte riktigt nöjd med hur de fördelade maten alltid.
I år ska vi ha dem ensamma.

Hon travtränades inte på förra stället förutom första åren.
Sen gick hon som monte och ridhäst åt dottern i familjen.
Men utan gräs blir det ju lättare att hålla hullet, men desto tråkigare för hästen tycker jag.


Kat: Gjorden till sadeln funkar, men inte den på ridgjorden.
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

..//Jag ber ödmjukast om ursäkt om jag inte läst igenom hela tråden... Ni får banna mig om det är något jag missat eller missförstått....//
..//Det var kort om mig.... Hoppas att jag passar in som hästgalen tant i den här tråden....

Hej Syrran! En till gammal militär! He He....
Jag rekommenderar en genomläsning av hela tråden. Den är ganska underhållande :) Jag ska faktiskt ta och läsa om den också - saknar vissa personer.

KUL med taxar. Jag är uppfödd med sådana och saknar att inte ha hund! I planen ligger att ha en eller ett par när maken går i pension - men det är några år dit......
 
Senast ändrad:
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

gräs är gott, men ett elände för hästägaren. Alltid svårt att få intaget lagom liksom.

Men extrakilona brukar som du säger trilla bort med motion och lite mer reglerat intag av foder.

Själv har jag ett pussel under betesperioden, då två sväller och en tunnar av lätt. Evig balansgång...
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Precis. Jag har ju henne med sambons varmblod som håller sig i lagom hull som det är nu.
Medans allt fastnar på henne.
Så antingen blir hon för rund eller han för smal.
 
Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?

Hej Syrran! En till gammal militär! He He....
Jag rekommenderar en genomläsning av hela tråden. Den är ganska underhållande :) Jag ska faktiskt ta och läsa om den också - saknar vissa personer.

KUL med taxar. Jag är uppfödd med sådana och saknar att inte ha hund! I planen ligger att ha en eller ett par när maken går i pension - men det är några år dit......

Jo det är nog tänkt så .... att jag skall ta mig igenom tråden... Idag är en bra dag för det.... Lite tråkigt väder ute....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 244
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 278
Senast: LovingLife
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 193
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp