Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
Är det för sent att hoppa in i denna tråden???
Brukar slinka ut på Buke med jämna mellanrum men har av någon anledning lyckats missa denna tråden helt och hållet... Jag ber ödmjukast om ursäkt om jag inte läst igenom hela tråden... Ni får banna mig om det är något jag missat eller missförstått....
Liten presentation av mig då... Om ni nu inte kastar ut mig direkt...
45 år ... har hållit på med hästar sen barnsben milt sagt... Fråga Piraja vad jag gjorde när jag var två år gammal....
Mitt *nick* avslöjar en koppling där. Som sagt... ungefär samma skolning .. Militära läran och jag red under ett antal år lektion inne på K1, förutom alla år man harvade på ridskola som liten.
Sen dess har hästar kommit och gått.... Under ett antal år, när familj och jobb och boende satte käppar i hjulen ägde jag inte egna hästar utan fick nöja mig med att bara vara medryttare..
Bor sen ett antal år på egen gård... Ett antal hästar har passerat revy här på kortare och längre besök...
Har just nu en 3 årig kallblodstravare i hagen samt en 1 årig korsningsponny. Men många är det hästar som passerat min gårdsplan de senaste åren... Ex Bruksnordis, arabkorsning, varmblodstravare, oregistrerad varmblodstravare, dotterns ponny imp Irland, fjording, halvblod (ett par stycken), arab, ardenner/friserkorsning, ardenner... Hmmmm... tror jag fått med alla nu..
Har inga tävlingsambitioner utan har häst för att jag mår bra av det. Gillar körning och har ambitionen att köra in båda damerna som finns i hagen just nu. Tyvärr har jag ett heltidsjobb som tar rätt mycket ork och tid i anspråk och detta tar alldeles för mycket tid från hästarna av någon anledning
Förutom hästarna har jag fullt upp med ett helt koppel av jakthundar.. Taxar och Karelsk björnhund....
Det var kort om mig.... Hoppas att jag passar in som hästgalen tant i den här tråden....