Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
Ingen ridning idag - förkylningen som drabbat de flesta i min omgivning slog nu ner på mig också.
Ont i halsen, "kranen" läcker floder och skallebank till på köpet.
Kände att, nä inte sjysst mot pålle-skrutt att tvinga sig upp på honom när jag känner mig som en död sill (hur nu en sådan känner sig?
)
Men jag stack i alla fall iväg till Hööks och köpte sådana där stigbygels-"kåpor" eller vad det heter som ska hindra fötterna från att åka för långt in och kanske fastna om det händer något. (En av mina inre skräck-syner)
Så de ska provas så fort jag känner mig lite piggare.
Köpte även ett oledat jaktkandarbett, ett sådant som du lobell har.
Hoppas nu bara pålle gillar det - han föredrar ju oledade bett men detta är ju med lite tungfrihet vilket hans gamla pelham inte hade. Så får se hur det verkar.
Passade på att kolla in westernsadlarna som Hööks har, ska inte köpa just nu men det var kul att titta lite och fråga. Eller ehhh..... Hööks personal ska man nog inte förlita sig på - i alla fall inte den jag frågade
Den bredaste var "vid" sa hon och när jag frågade: men
hur vid? Kan man få reda på gradantalet/vinkeln? så svarade hon lite överlägset att " nä men det är ju
vid! Vad har du för häst och när jag sa Kallblodstravare så sa hon att "vi säljer många vida westernsadlar".
Jag envisades och menade att det måste ju vara samma som när man köper en engelsk sadel att "vid" kan vara väldigt olika - det viktiga är ju graderna.
Jag har köpt ett antal "vida" engelska sadlar innan och gradantalet är olika på olika märken men hon svarade inte och jag märkte att hon tröttnad på mig.
Vilken kunnighet- pyttsan!