Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu får du inte glömma att kalorier är värme energi som mätas i hur mycket energi det krävs för att värma upp vatten.brimmis du gör helt rätt som tar analys med mineraler. Det är enda sättet att veta vad o hur mycket hästen ska ha.
finns ingen som kan se vilka o hur mycket mineral ett hö innehåller. Heller ingen som kan se vilken engergi o protein det inne håller.
grunden i all utfodring är analys o sedan lägger du till ditt hästöga.
om du vil kan jag hjälpa dig det är inte så svårt egentligen.
att en häst ska ha 1-1.5 % av sin kroppsvikt i hö stämmer ju inte då skulle tex min ha 9-10 kilo han väger över 600. För att hålla honomi lagom hull går de åt 20 kilo per dag med höga värden i höet.
på 10 kilo dog han utsvulten.
vad en häst behöver är individuellt. Lättfödda behöver ett hö med lite energi så de kan äta stor mängd . svårfödda mer energi.
kvoten är minst 6 mellan enrergi o protein..den är ock så individuell beroende på om hästen är färdigmusklad eller inte
min står på en kvot på minst 7.5 annars tappar han...
så du gör helt rätt ta analys o köp hö med värden som passar dina hästaar bilagst o bäst...
Jag som har en klotrund häst fick jobba lite för att hitta en som passade...CH XXL-Trail westernsadel har jag till henne
[/IMG]
Till Rocket har jag en enkel Premier westernsadel, rundskuren även den. Tyvärr har jag inte någon bild än men ska fixa det så fort jag fått "off billet" och "tie strap" som jag beställt.
När de går 14 palmsöndagar på ett år nää när jag kommit underfund med vad de är vi håller på med o fått en kamera , taskiga ursäkter va
Jag undrade precis det samma!Ursäkta, men hur kan du ha str 44??? De där ridbyxorna måste ha varit felmärkta Låter som att du skulle drunkna i det, som jag kommer ihåg dig
gubbtjyv;13821099 Kan du int sätt ett hönät på en stång framför Herr Kamel så han inte behöver vara ifrån sin kära hötuss så länge:idea:[/QUOTE skrev:Vilken BRA ide.... och det skulle ju inte alls få folk å skaka på huvudet å tänka "jävvla Kameltoka" i större utsträckning mot vad dom redan gör, så att säga