Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
Bellafjella, de här finns hos Hööks och kostar inte många kronor, vore jag som du skulle jag prova
Ja jag såg dem också, tack för tipset!
Jag ska faktiskt testa - men jag tycker de verkar lite "sladdriga"? De sitter visst inte fast i stigbygeln där uppe utan endast i fotplattan.
Men jag brukar vara påhittig och man kan säkert modifiera om dem - lite ståltråd att fästa där uppe så är saken biff!
Övrigt idag: Kommer inte att hända så mycket på ridfronten - har lite att greja med i stallet inför hösten/vintern. Våra pållar går fortfarande ute dygnet runt och kommer att göra så tills vi tycker att vädret börjar bli för tradigt.
Massor av gräs kvar men får väl börja att förbereda på loftet för det nya höet som jag inte köpt ännu. Boxen är städad och ny saltsten inköpt så det mesta är färdigt - ja förrutom hö och halm då.
Blev så sugen på att köpa en stadig westernsadel men har varken råd just nu eller lust att börja leta för den delen. Det är ju säkerligen precis lika jobbigt att hitta en western som ligger bra på hästen som en engelsk och
den "karusellen" har jag inte ork att hoppa på för tillfället.
Så jag har bestämt mig för att den bomlöse "soffkudden" får duga ett tag till - jag får helt enkelt skynda mig att få tillbaka min balans. Det dumma med min sadel är att stigläderfästet inte går att flytta - skulle vilja ha stiglädren
något längre framåt. Får så himla ont i benen när benen ska hänga så nästan rakt ner.
Fast det är väl ovanan också, när allt kommer till kritan så har jag ju bara ridit 2 gånger de senaste 25 åren!