Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
Fortsättning........
Ja nu bara spinner det vidare!
Har ridit idag igen och idag förberedde jag mig lite mer genom att stänga ute den andra hästen i den andre hagen.
Sedan var det bara att klättra upp på muren, muta pålle-skrutt med ett knäckebröd så han stod stilla längs med muren och sen opp, opp till högsta topp och sen ut i den nedbetade hagen
Håller mig till skritt men började efter en stund med lite dressyrövningar för att se vad jag kommer ihåg och nu vet jag att det är sant som de säger - har man en gång lärt sig cykla.... oh förlåt ....
rida menar jag förstås, så kan man det!
(nåja, man vet hur man ska göra men inte säkert kroppen hänger med
)
Men jäklar vad känslig den pållen är för bl a vikthjälperna. Hade jättesvårt att få honom gå rakt och jag kom på att det är min taskiga balans som ställer till det. Minsta lilla att jag la tyngdpunkten åt något håll så svängde han.
Inte förrän jag verkligen började fokusera på var i allsindar jag hade min kropp så kunde jag få honom att gå rakt.
Verkligen bra kuse att göra fel på för man får respons på det man gör omedelbart.
Vi höll väl på i 30 minuter totalt och det tyckte jag var lagom både för mig och skrutt. Det tyckte nog stallägarens höna också för det var vi tre i hagen som traskade runt
Det positiva är att det inte hänt något ännu som gjort mig rädd, men jag funderar mycket på stigbyglarna. Får såna hemska "syner" att jag fastnar om det händer något.
Är det någon av er som använder sig av sådana där "grejor" man sätter på stigbyglarna så foten inte kan åka för långt in? Jag funderar faktiskt på att skaffa sådana men vet inte om de är bra?