A
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inga fördomar, däremot fakta.Speciellt du Lycanthrope verkar ha ENORMA fördomar och verkar inte veta att jo, det finns faktiskt många renrasiga nordsvenskar som är sk. "kallblodstravare". Akta dig så att du inte en dag har ett varmblod istället för ett halvblod utan att veta om det bara för att den inte är frysmärkt.
(Och nej, jag har inte själv ett varmblod utan en korsning 25% halvblod 75% lipizzaner)
Oj! Det måste ju betyda att ALLA travare kan göra så!
Det sa hon väl inte heller?Oj! Det måste ju betyda att ALLA travare kan göra så!
Inga fördomar, däremot fakta.
Vill du tro att travare är så bra ridhästar så kan du få leva i din drömvärld.
Hur skulle en renrasig Bruksnordsvensk kunna vara en kallblodstravare?
Helt olika stamböcker.
Hur skulle jag kunna stå med ett varmblod istället för halvblod?
Det var något av det mest korkade jag hört!
Hästar ska ha pass, om någon försöker lura mig så lär jag väl isåfall se det däri Så jäkla korkad är jag inte så någon kan lura mig på ett halvblod.
Oj! Det måste ju betyda att ALLA travare kan göra så!
Varmblod som i halvblodshästar ja, självklart går de höga klasser i alla möjliga klasser. Men det var väl inte det tråden handlade om?1, jag VET att _varmblod_ är bra ridhästar som tävlar i höga klasser i både dressyr, hoppning och fälttävlan. Förstå nu att det är skillnad på travare som gått på bana, och vanliga varmblod.
2. Det är FAKTA att det finns nordsvenskar som tävlar i trav, förstår du inte det? Jag har själv kört flera och innan du säger mer tycker jag att du kan skaffa dig lite mer erfarenhet
3. Jag sa absolut inte att alla kunde göra så, men du säger att ingen kan göra det så jag helt enkelt överbevisade dig.
Och till sist, du har fruktansvärt dåliga argument och kan tydligen inte opponera dig mot det faktum att en häst blir så som den tränas
Ungefär.2: Som jag förstår det är nordisarna nuförtiden uppdelade i kallblodstravare och nordsvensk bruks.. En bruks (dvs nordsvensk) på travet kan ju vara trevligt, men jag tror inte den kommer särskilt långt. De hästar som far runt på travet kan mycket väl vara av den gamla "nordsvensk travare"-rasen, men den har (tydligen) bytt namn till kallblodstravare..??
Det känns inte så lönt att fortsätta denna diskussionen och det var inte detta tråden handlade om egentligen. Det finns varmblodiga ridhästar och varmblodiga travhästar, båda två kan komma upp sig mycket högt i klasser helt beroende på vilken skolning de har från att de var små.
Det finns också nordsvenskar och kallblodstravare som tävlar i trav. Det trav ni tänker på är säkert á la V75 på tv4 men många mindre banor med mindre tränare och amatörtränare kan mycket väl starta en nordsvensk. Som i t-ex- istravet.
Ja det var inte meningengjorde du en kl eller va hände?
jag skrev väl inget riktat till dig?
Men...vad du envisas. Nej, nordsvensk brukshäst tävlas inte i trav. Inte ens på istrav och definitivt inte på småbanor av amatörtränare/mindre tränare. De har inte ekonomi att köra hästar som inte får tävlas. Deras existens hänger på att bli framgångsrik med antingen varmblodig travare eller kallblodig travare för att få hästar i träning.