Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Nu har den här tråden fått massor av bilder i sig, så jag passar på att lägga in två bilder på min häst. Det skulle vara kul att se om ni kan se någonting utifrån hans huvud. Jag kan berätta mer om honom sedan. Ska låna Hästens själ på biblioteket snart, och det vore kul att få en input från er innan jag börjar läsa boken själv..

JQOPMOCOIRHRC.jpg


JMRPKNMRIQQ8.jpg
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Jag tror det är samma häst på bilderna. Fick ljusa upp dem i photoshop för att kunna se. Jag tycker han ser ut som en blandning mellan skeptikern och den halvfödde. På den första bilden ser han mer ut som den halvfödde/grodan. På den andra bilden verkar han ha mer självförtroende, där är han kanske en skeptiker på väg att bli en vinnare! Jag tycker att hoppbilden har vissa drag av vinnaren.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

OK, kan i och med att jag inte läst boken inte kommentera :(. Får dra till bibblan imorgon! Har tyvärr inte så många andra bra bilder, den här kanske visar lite av honom dock :D

JMRPKNKOHNO8.jpg
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Kallbodstravaren? Eldvakt/vän, möjligen en f.d hårding, som nu på grund av sorg/smärta/kommunikationsbrist inte längre visar den livsglädje den borde haft. ???
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Oj, jag har aldrig sett en häst med så kort kors, långa skanker och långa kotor. Tur att du är försiktig med henne.
Vad ska du ha henne till?
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Jag har både Dansa med hästar och Hästens själ. Jag har inte läst någon helt utan mer bläddrat och skummat över en del text.
Jag tror inte han vill säga att alla ska göra som honom för att då blir allt så rätt och bra, jag tror bara han vill föra fram sitt tankesätt, och även få en själv att fundera hur man vill arbeta och hur man ser på olika hästar.
Karaktärs beskrivningen tyckte väl inte jag var något vidare, blev lite besviken på den då en häst skulle kunna passa under alla karaktärer.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Jag har inte läst allt, men om jag ser honom så så tänker jag mig att han är en trogen kompis, man måste visa att man är värd honom, när han väl vet att ni litar på varandra är han din bästa vän. Han verkar vara den coola typen som gärna ställer upp på det mesta. Han är lekfull samtidigt som han lätt blir lugn igen att hantera. Han skiftar snabbt och vet när det gäller.

:p Stämde något? :rofl:
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Fröken_Skåne skrev:
Jag har inte läst allt, men om jag ser honom så så tänker jag mig att han är en trogen kompis, man måste visa att man är värd honom, när han väl vet att ni litar på varandra är han din bästa vän. Han verkar vara den coola typen som gärna ställer upp på det mesta. Han är lekfull samtidigt som han lätt blir lugn igen att hantera. Han skiftar snabbt och vet när det gäller.

:p Stämde något? :rofl:



Trogen ja, man måste visa att man är värd honom, JA. ;) Han är väldigt misstänksam mot människor, särskilt de nya, eller mot alla nya saker och situationer egentligen. Han blir orolig, det syns inte mkt men det finns där.

Han är som att han alltid väntar på att någon ska göra honom illa, särskilt i nya situationer som han inte känner till. Jag tycker man ser det i hans ögon.

Han är otroligt känslig, reagerar på din minsta kroppsförändring.
Både från marken och från ryggen.
På gott och ont. :angel:

Han är en väldigt lugn individ i situationer han känner till.
Han blir lätt lugn igen bara han förstått att ingen kommer skada honom (jag förstått vad han vill säga), han är väldigt lekfull men aldrig okontrollerbar.

Han skiftar snabbt, det hör nog ihop med att han är osäker på nya saker.


Haha, så du hade rätt mkt rätt.
Men det finns mer. :p
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Han har mer tålamod än mig i alla fall :crazy:, och det är självklart för mig.
Han är ju inte människa.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

:D Kul att höra.
Jag gissar på att han är påhittig, han har mycket grejor för sig och leker mycket ?
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Nej, men han ser ut att ha mycket tålamod :D. Om det är nåt som inte är jätteobehagligt, liksom. Han ser lugn ut på ett sätt, vill gärna hjälpa till om han kan (och vågar). Sen ser han påhittig ut också :D. Det här är ju bara reeeena spekulationer, ett ansiktsuttryck på en bild säger nog inte så mycket egentligen.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Fröken_Skåne skrev:
:D Kul att höra.
Jag gissar på att han är påhittig, han har mycket grejor för sig och leker mycket ?


Påhittig vet jag inte, han tycker om sysselsättning men han kan ju inte riktigt mäta sig med shettisen i form av bus och dyl. :D Men han är otroligt nyfiken, vill väldigt gärna vara med där det händer saker (om han får komma fram i sin takt).

Han gör mycket, men står lika ofta och tittar ut över havet vid hagens kant och äter granskott. Jag tror det är hans sätt att koppla av, då ser han alldeles nöjd ut. :love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Hallonsoda skrev:
vill gärna hjälpa till om han kan (och vågar).



Precis! Det är Owe i ett nötskal! :)
Han tycker jättemkt om att göra rätt, att vara duktig, men han vågar inte alltid, han vill att man ska visa honom, berätta hur duktig han är så att han vågar och känner att han är bra.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Rikkan skrev:
Kallbodstravaren? Eldvakt/vän, möjligen en f.d hårding, som nu på grund av sorg/smärta/kommunikationsbrist inte längre visar den livsglädje den borde haft. ???

Hm, mycket intressant. Jag känner henne inte så bra än har bara haft henne i ca 2 mån. Jag hade nog satt henne som eldvakt också. Men det är intressant att du tycker att det kanske finns ett spår av hårding inom henne! Jag skulle kunna tänka mig lite minister också då hon tar bra beslut när min okunnige man rider på henne. Jag tror att hon är genomsnäll fast hon klarar inte av att vara ensam. Då blir hon väldigt orolig.
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Alkemisten skrev:
Hej! Här kommer lite fler bilder för er att analysera enligt Hempflingmetoden eller annan metod! Vilka är de här hästarna?

kallisen.jpg


headdore1.jpg


071.jpg


Kan ingen mer kommentera på mina bilder här ovan! :bump: :bump:
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Kanske senare idag eller i morgon, Rikkans häst sitter ivägen just nu... :D Måste "tömma kontot".
 
Sv: Hästens själ av Klaus Ferdinand Hempling

Jag tycks se en kort väl ansatt hals, men om kroppen är lång i övrigt så faller hårdingen lite på fysiken.

Stolermyer- *hihi* Jasså, har hon satt sig på näthinnan. Jo, hon är en gudagåva. Med lite smicker och en fet plånbok så kan hon bli din. ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 180
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 031
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp